en nu ben ik al in april en ze moest in maart haar prik...
maakt dat nog uit?!
moet ze dan 2 keer!?
Moderator: Lizzy
MarijeEnBoomer schreef: ow ik kan niet kiezennee toch zeker daar zit een maand tussen zeg ! moeilijk he ? ik heb vorig jaar zo lang na lopen denken dat ik het niet meer heb gedaan en ik denk nog steeds door erover
en nu ben ik al in april en ze moest in maart haar prik...
maakt dat nog uit?!
moet ze dan 2 keer!?
hannabelgje schreef: Volgens iemand die op een ander forum zit en in een dierenkliniek werkt komt weill heel veel voor, ze hebben zeer regelmatig gevallen bij hun in de kliniek zegt ze. Is dat niet een beetje vreemd?En kunnen ze dan cijfers geven? En waren die honden wel/niet gevaccineerd? En hebben we het hier dan over vermoedens of over honden die daadwerkelijk getest zijn om te kijken of ze hoge titer hebben voor Weil?
hannabelgje schreef: Dit is het antwoord:Hee, super dat je het hebt nagevraagd en het antwoord hier zet. Interessant. Vooral ook de opmerking dat zij heel wat gevallen binnen krijgen van besmettingen met serovars die niet in het vaccin zitten
Hallo,
bij ons worden alle honden met een vermoeden van acute nierinsufficiëntie of tekenen van leptospirose standaard getest op leptospirose.
De laatste tijd hebben we heel wat gevallen binnen van serovars die niet in het vaccin zitten, dus ook honden die gevaccineerd zijn, zijn soms het slachtoffer van lepto.
Hoeveel gevallen dit exact zijn, dat kan ik je niet zeggen, dat weet ik zelf niet, ik sta zelf ook nog niet genoeg in de klinieken om daar een duidelijk beeld van te hebben, maar ik weet zeker en vast dat het geen "uitzonderlijk iets" is...
Nu, wij zijn wel een 2e-lijns-praktijk, dus we zullen wel meer geconfronteerd worden met Weil dan een 1e-lijns-praktijk, maar toch...
groetjes