Moderator: Lizzy
yalla schreef: Ik vind dat als je niet ent, je daarmee een 'statement' maakt en dus ook niet je entingsboekjes 'in orde moet houden'. Als je daardoor niet bij een hondenschool of pension terecht zou kunnen, jammer dan - dan ga je toch ergens anders heen ???Statement of niet, er zijn ook wettelijke regels waar het pension zich aan dient te houden. Onlangs nog hier besproken dat er een paar vaccinaties wettelijk verplicht zijn als je hond in pension zit en waarbij Fritz ook wat reactie gaf mbt enten en hoe dat voor een pension is als je daar tegenin gaat. Buiten dat wil ik Sacha niet in een ander pension hebben, dus naar een ander gaan is geen optie. Hij heeft 1 keer bij een fout pension gezeten, die man is labradorfokker en heeft een hondenschool, nou nooit weer.
Mayka schreef: Begrijp me niet verkeerd, ik laat Mayka niet meer enten maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die ook niet willen enten maar wel de stempels nodig hebben voor bv bewijs voor verzekering, training of pension.Hond is hier niet verzekerd, maar de katten wel. Er staat in de voorwaarden toch iets in over richtlijnen die een da aangeeft. Staat niks in over welke vaccinaties precies (want de ene da ent wel chlamydia, een ander niet, de een ent zelfs bordetella en de meesten weer niet) en hoe vaak. Verder vragen ze geen bewijs van je enting en ik denk ook niet dat ze dit snel zullen vragen.
Mijn opmerking was een reactie op de vraag van Peet "waarom wel stempel en niet enten" en bedoeld om mensen er op te wijzen dat ze dit ook mee moeten nemen in hun overwegingen als ze hun hond hebben verzekerd.![]()
yalla schreef:Maar kon jij dan ook gewoon je (officiele) examens afleggen met niet geente honden ???
Juist en zo ben ik dus ook de discussie aangegaan met de plaatselijke KC en ik kon gewoon komen met een 2 jaar geleden voor het laatste geente hond. Zo ook bij een andere hondenschool; nadat ik had uitgelegd waarom ik niet geent had was het geen enkel probleem. Mijn honden gaan niet naar een pension, maar als het eens zou moeten dan gaan ze naar Jolly![]()
oebaya schreef: Vind het wel makkelijk om te zeggen, dat je bedrog pleegt als je stempels haalt en niet ent. In België moet je overigens op shows wel je entingsboekje laten zien Je komt inderdaad maar weinig hondenscholen in zonder geënte hond, Wendy kan met Qyan geen examens doen zonder entboekje dat in orde is. En zo lang het gros van de dierenartsen blijft enten, zich niet of niet behoorlijk op de hoogte stelt van de ontwikkelingen, maar wel adviezen geeft aan hondenscholen en pensions, dan zul je wel creatief moeten omgaan met het hoofdstuk enten.Da's helemaal niet makkelijk. In tegendeel zelfs. Het heeft meer consequenties als 'stempels halen'.
Denk ook niet dat de individuele dierenarts makkelijk zijn zienswijze verandert als de opleidingen niet anders gaan onderwijzen.
gr.
Nicolette
oebaya schreef: Vind het wel makkelijk om te zeggen, dat je bedrog pleegt als je stempels haalt en niet ent.Nou, het is toch bedrog? Laten wel wezen, strikt genomen pretendeer je iets gedaan te hebben terwijl je het niet hebt gedaan.
qyan schreef: Bedrog of geen bedrog, dan maar bedrog als het echt niet anders kanSinds wanneer moeten honden geënt zijn voor opname in Utrecht?
Ik ben heel blij dat mijn DA heeft meegeholpen met het plakken van een stikkertje voor kennelhoest voor qyan zijn opname in utrecht, want anders was het geen utrecht voor die botscan en een overbodige kijkoperatie voor zijn ellebogen geweest.
Ilse schreef: Misschien ben ik wel een domme muts. Maar ik begrijp niet waarom jullie niet enten. Ik weet ook niet waarom ik wel ent hoor, maar ik dacht dat ik daar goed on doe. Enten jullie dan puppies ook niet met 6, 9 en 12 wkn? Bij mijn da is het ene jaar de coctailenting en het andere jaar de kleine enting. Zelfs onze kate en konijn worden geent.Hoi Ilse,
Bij ons op de hondenschool wordt er ook naar gevraagd. En als ik Belgische shows loop heb ik altijd al de entingsboekjes laten zien. Je kunt daat zo met een loopse teef naar binnen bij wijze van spreken, maar als het entingsboekje niet klopt, wordt je niet binnen gelaten.
Ine schreef:Bij Qyan dus wel, wanneer was dat, afeglopen februari geloof ik.
Sinds wanneer moeten honden geënt zijn voor opname in Utrecht?
Mij hebben ze er destijds niet eens naar gevraagd!![]()