Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
nikèdog2000 schreef: vandaag de teken geteld
die op mijn pup van 4 kilo zaten
hou je vast 208
en dat zijn ze nog niet alle maal
ik moet ze nog van zijn snuit afhalen
maar vond het lang ge noeg geduurd
ik heb het nu in 2 keer gedaan
dat is toch niet te geloven
ik zou de pup zeker niet meer in de tuin laten, jeetje man, dat is geen teken op je hond meer, maar een hond die door de teken genuttigd wordt, nee hoor, niet meer doen, in de tuin, heb je al de ongediertebestrijding gebeld? lijk mij wel een zaak voor grof geschut zeg :(
Door nikèdog2000
ik heb alle instanties gehad
maar niemand weet een oplossing
het enige wat ik kan doen is er met een soort vlammen werper op afgaan
dus de vlam boven of op de aarde houden
zodat ze geroostert worden
Door Mevroi Kruim
Je zou idd een lasapparaatje voor pariculieren kunnen gebruiken. Da's een blikje gas met een tuut erop met een kraantje. Kraantje open, gas aansteken en branden.
En er bestaan apparaten om mbv hitte onkruid te verdelgen. Onkruidbranders, lees ik net in de katalogus van Boels. Die verhuurt die dingen voor 12 euro per dag.
Door conleeuw
Kruimel schreef: Je zou idd een lasapparaatje voor pariculieren kunnen gebruiken. Da's een blikje gas met een tuut erop met een kraantje. Kraantje open, gas aansteken en branden.
En er bestaan apparaten om mbv hitte onkruid te verdelgen. Onkruidbranders, lees ik net in de katalogus van Boels. Die verhuurt die dingen voor 12 euro per dag.
;D ;D hebben wij een paar jaar geleden aan mijn vader kado gedaan voor zijn verjaardag, goed idee, nou moet hij het alleen nog gaan gebruiken ::)
Door Mevroi Kruim
conleeuw schreef: ;D ;D hebben wij een paar jaar geleden aan mijn vader kado gedaan voor zijn verjaardag, goed idee, nou moet hij het alleen nog gaan gebruiken ::)
Verhuren aan nikèdog!
Door Boefke
nikèdog2000 schreef: ik heb alle instanties gehad
maar niemand weet een oplossing
het enige wat ik kan doen is er met een soort vlammen werper op afgaan
dus de vlam boven of op de aarde houden
zodat ze geroostert worden
Volgens mij is het probleem met die insectenverdelgers dat ze hun middelen alleen maar mogen gebruiken voor datgene waarvoor ze bedoeld zijn. En tekenplagen worden dus blijkbaar nog niet op die manier uitgeroeid, staan niet op hun lijst en daarvoor mogen ze dus niet uitrukken.
Maar ik vind die onkruidbrander van Kruimel wel een goed idee. Ik zou ervoor gaan! Weet niet hoe groot die dingen zijn, maar anders kun je misschien ook ergens branders huren die dakdekkers gebruiken om teer te smelten.
Sterkte met de klus :-\
Door Mevroi Kruim
Zo ziet het er uit met de onkruidbrander

Afbeelding

Er zit een klein gasflesje aan. Ze zijn er ook groter, met een grote gasfles, maar dus ook navenant duurder.
Je kunt ze ook huren, bv bij Boels, met een grote gasfles kosten ze 12 euro per dag.
Door nikèdog2000
maandag gaat de brand er in
ik kreeg ook een tip van iemand om spiritus over de aarde te gooien en dat in de brand steken
ik kan van hem ook zo`n  ding lenen
met gasfles
omdat ik alle struiken eruit heb en er dus niets in de brand kan vliegen doe ik het met spiritus
maar eerst moet de aarde een beetje drogen daarom doe ik het maandag
ja lizzy 208 teken hoor
en dat was maar van 1 dag
daar voor elke dag zeker ook zoveel uren ben je bezig
dat arme kind
de andere drie hebben maar een paar teken 
dus ik begrijp er eigenlijk niet zoveel van
waarom ze allemaal op dat kleine hondje gaan zitten
maar !!!!!!!!!!!!! ik moet zeggen dat het vandaag meevalt
Door Boefke
nikèdog2000 schreef: maandag gaat de brand er in
ik kreeg ook een tip van iemand om spiritus over de aarde te gooien en dat in de brand steken
ik kan van hem ook zo`n ding lenen
met gasfles
omdat ik alle struiken eruit heb en er dus niets in de brand kan vliegen doe ik het met spiritus
maar eerst moet de aarde een beetje drogen daarom doe ik het maandag
ja lizzy 208 teken hoor
en dat was maar van 1 dag
daar voor elke dag zeker ook zoveel uren ben je bezig
dat arme kind
de andere drie hebben maar een paar teken
dus ik begrijp er eigenlijk niet zoveel van
waarom ze allemaal op dat kleine hondje gaan zitten

maar !!!!!!!!!!!!! ik moet zeggen dat het vandaag meevalt
De larven kruipen in het bos vooral op kleine knaagdieren, muizen ed. Misschien hebben ze om de een of andere reden de voorkeur voor klein ???
Ik vind het een goed besluit. Doe je wel voorzichtig!
Door Boefke
Dubhe en Kyrah schreef: Vraagje: hoe is ver is het nu met de tekentest?
Het is nog wat vroeg in het jaar en er zijn nog niet zoveel teken. Boef heeft er nog maar 1 gehad. Onlangs hebben we in de achterhoek gewandeld, niet 1 teek gezien. Dat schiet niet erg op. Ik wacht tot eind mei denk ik. Tenzij deze warmte doorzet, dan kan het misschien ook wel eerder.
@conleeuw: weet jij misschien al wat over de bitter alwyn?
Door conleeuw
Boefke schreef: Het is nog wat vroeg in het jaar en er zijn nog niet zoveel teken. Boef heeft er nog maar 1 gehad. Onlangs hebben we in de achterhoek gewandeld, niet 1 teek gezien. Dat schiet niet erg op. Ik wacht tot eind mei denk ik. Tenzij deze warmte doorzet, dan kan het misschien ook wel eerder.
@conleeuw: weet jij misschien al wat over de bitter alwyn?
ja, het is onderweg, is afgelopen Donderdag uit Zuid Africa op de boot vertrokken, dus ik hoop dat het met een week of twee hier is, ik kan niet wachten tot het hier is, ik heb nog niets aan teek preventie gedaan, dus die boot moet maar een rugwind hebben en een beetje doorstomen, ik wil het namelijk morgen al hebben ;D
Door Nynke
Boefke, succes met je test !! Nikedog, ik heb zondag geen teken gezien, maar bij Jeppe toch maandag 1 gevonden, maar ja, da's beter dan 208  ;)!!!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door