Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door sandra1
ik heb net mijn da gebelt omdat peanut toe is aan zijn 1jaar enting en ze waren nog niet op de hoogte van de nieuwe bepalingen van nobivac. Ze wel overgestapt op de rabies van nobivac i.v.m. de drie jaar geldigheidsduur. De assistente gaat het voorleggen aan de da en dan krijg ik een belltej of ze overgaan op nobivac.

Sandra
Door Lil
Doedels schreef: Mijn vertrouwen in grensbeambten is niet erg groot. Ik vraag me af hoe groot de kans is dat je bij een klein grensje wordt tegengehouden omdat ze de papieren niet vertrouwen. Ik heb al beelden dat ik met schuim op de mond zo'n douanier moet overmeesteren omdat hij mijn honden in beslag wil nemen.
Ik heb in het verleden al taferelen meegemaakt in Spanje waar ze de rabiës papieren zeker 5 min. op z'n kop aan het bestuderen waren :o ::)
Ik zit bij een duitse hondenvereniging en daar heb je als ze merken dat je nederlander bent ook wel eens van die neigingen om je paspoort zes keer te bestuderen en helaas, het klopt.... (hebben ze weer een slechte dag). Heb soms het idee dat ze graag mijn hond in beslag willen nemen. Heb zwart op wit staan dat ik 3500 euro krijg als ik hem aan de douane verkoop :o :o :o
Nou mooi niet dus, ik laat hem niet afpakken en verkopen zijn ze soms helemaal >:( >:( >:(
Dus toch maar liever rabies enting, tenzij het nu eindelijk echt door is voor de hele eu met die drie jaar. Kan er geen bericht over vinden (ben ik nu een slechte rechtenstudent, maar ik vind er echt nog geen "wettelijke" bepaling of richtlijn over ???) moet eens vragen bij europees- en internationaal recht of zij wat vinden.
Door Pauline
Ga vanavond Joep laten enten voor de eerste keer (cocktail). Heb de DA verzocht om Nobivac vaccin te laten komen, omdat dat al voor 2 jaar geregistreerd is. Over 2 jaar laat ik eerst titeren, voordat ik weer ga enten. Bij Joris doe ik hetzelfde.
Door Sofie
Onze da ent de honden dus momenteel nog met DA2PI-CPV-LEPTO.
Nu zoals ik dus begrijp is het vaccin nobivac DHPPI voor 3 jaar geldig?

En hoe zit dat voor katten? Onze da ent katten denk ik met FELOCELL CVR-C. Hoevaak moet die herhaald worden? Of welk vaccin van nobivac heeft een langere bescherming?

Hoe zit het met chlamidia bij katten?
Door Doedels
Sofie schreef:
En hoe zit dat voor katten? Onze da ent katten denk ik met FELOCELL CVR-C. Hoevaak moet die herhaald worden? Of welk vaccin van nobivac heeft een langere bescherming?

Hoe zit het met chlamidia bij katten?
Deze zou ik bij de kattenafdeling stellen. Daar heb je meer kans op een zinnig antwoord.
Door Joshii
Sofie schreef: Onze da ent de honden dus momenteel nog met DA2PI-CPV-LEPTO.
Nu zoals ik dus begrijp is het vaccin nobivac DHPPI voor 3 jaar geldig?
Mijn da ent ook met DA2PI-CPV-LEPTO, is dit ook langer geldig of echt maar 1 jaar?
Door Tiesto
Dat is goed nieuws en beantwoord meteen mijn vraag! Dus geen lusteloos Zackje meer! Alleen denk ik inderdaad niet dat alle DA's hiervan op de hoogte zijn :(
heb in mei Tiesto laten enten en daar staat netjes datum volgend jaar voor enting en bij Zack staat niets..staat trouwens helmaal niets over geldigheidsduur bij de stickertjes ofzo hoe zit dat bij jullie? Is dus puur een datum wat de DA erbij gekrabbeld heeft..zou ik hiermee terugkunnen om geldigheidsduur erbij te laten vermelden?

groetjes Sandra en de doggies
Door tom
Gezien ik nog een totale leek op het gebied van wel/niet vacineren ben, heb ik op internet volgend gevonden:

© Belgisch Centrum voor Farmacotherapeutische Informatie
http://139.165.182.112/vetmed/nlbienvenue.lasso

Deze site is gericht naar da en apothekers maar zelf een leek als ik kan er nuttige info uit halen :

Het vaccin in de dierengeneeskunde
http://139.165.182.112/vetmed/nl/nlinfos/ITFV4N.pdf
Hier en daar wat technisch, maar daar moet je even doorbijten ;) punt 9 gaat over EU wetgeving

vaccins tegen rabies
http://139.165.182.112/vetmed/nl/texts/ ... AL2o.lasso

Phieuw, nu even de honden uitlaten hoor.....
Door Nelly
Zeker prima info, maar wat me toch even van het hart moet: jarenlang zijn m'n ouders en ik met onze hond op vakantie naar Italie gereisd, soms via Oostenrijk, soms via Zwitserland. Ieder jaar lieten we de hond braaf enten tegen rabies, hondenziekte en Weil. En nog nooit, maar dan ook echt nog nooit is er aan welke grens dan ook om het entboekje van de hond gevraagd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door