Tom had vorige week ineens weer 1 (1!!) vlo, hij krabte zich verloren, kammen, wassen, smeren, kap op....niks hielp, op eerste kerst werd ik wakker met een wanhopige Tom die zijn buik en zij tot bloedens toe had open gekrabt en gebeten...
Naar de da gegaan (die not amused was op eerste kerst

maar wel schrok van Tom en ook geen 4 dagen had willen wachten) er ging gelijk een predspuit in, nou ben ik daar normaal echt niet zo voor maar zag nu zelf ook geen andere uitweg, daarnaast een kuur van 5 dagen om de huid tot rust te laten komen, en hemzelf ook, hij deed echt niks anders meer als krabben...
En ik zit er echt bovenop hoor, de da heeft hem ook nog grondig gekamt, maar meer dan die ene vlo heb ik voordien of nadien niet gezien...
En toen toch weer over bestrijding gesproken, pipet gaan we never meer doen, dat was hij met me eens...maar wat dan?
Lang gesprek over gehad en besloten om Comfortis een kans te geven, hij had voor de zekerheid vast de behandeling opgezocht wat te doen als het fout zou vallen bij Tom en ik heb me thuis nog helemaal suf gelezen, om een of andere reden voelde het goed dus 2e kerst is er direct na de maaltijd een comfortis pil in gegaan. Gewaarschuwd dat hij er misselijk van kon worden, en dat gebeurde ook....maar de pil bleef erin, hij was aan het beklikken en een rommelbuik, maar wilde wel mee lopen, met een uurtje was dit over...we zijn nu een aantal dagen verder en heb geen enkele andere bijwerking waargenomen. Hij is gewoon zichzelf! Dit werkt 4 weken, als het zo goed blijft gaan als nu gaat Tom gewoon aan de comfortis denk ik, 1 vlo geeft al zo'n heftige reactie...maar goed, daar kan ik nog 3 weken over denken
In elk geval is hij weer helemaal hersteld van de vergifitiging, het is ff spannend geweest, het leek erop dat zijn nieren het op begonnen te geven, en net op dat punt begon het herstel en klom ie weer op. In januari ga ik nog eens bloed laten trekken om te tjekken maar zowel de da als ik verwachten niet dat daar iets bijzonders uit gaat komen