Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Neally
Ik had een kater die allergisch bleek voor vlooien en het middel tegen vlooien.
Die ging zeer regelmatig in bad. Geen zeep of, gewoon lauw water.
En mijn huis goed schoonhouden. Plekjes waar hij en ik niet goed bij konden daar legde ik een in stukken geknipte vlooienband neer.
Sterkte met je lieve Tom. :-*
Door Martine-Tom
Nou we zijn nu ruim 2 weken verder en het lijkt achter de rug nu.
Hij eet weer prima,wil weer mee lopen, trilt niet meer, buik rommelt niet meer...
Vandaag ook op een grote wandeling meegeweest en behalve dat hij wat snel moe was ging het prima.
Door Martine-Tom
Hope schreef: Super!

Zou je hem niet een ontgiftingskuur geven nu?
Die krijgt ie idd ook, op aanraden van een holistisch dierenarts :)
Door Hope
Martine-Tom schreef: Die krijgt ie idd ook, op aanraden van een holistisch dierenarts :)
Aah super! Succes ermee, hopelijk heeft hij van het ontgiften geen last.
Door Papalou
Fijn dat het beter gaat.

hier ook enorm ziek na vlooienbehandeling. Hij had al erge buikklachten door metacam, maar wass net iets beter, dag na geven vlooienspul echt enorm ziek.

Eerste DA gaf aan dat vlooienspul veilig zou zijn, maar de homeopathische da die daar ook werkt, zei wel dat het door het vlooienspul zou kunnen komen, en misschien door een darmvirus.

hij gaf mij aan dat bij een volgende vlooienplaag, ik contact met hem op zou moeten nemen voor een geschikt middel. Hij had het over middelen met een dubbele werking die zo slecht waren (dus middelen waarin twee stoffen gecombineerd worden), en dat er ook een ouderwets middel bestond met enkelvoudige werking, iets op basis van spi...?!! Ga het maandag nog even vragen.

maar inderdaad. Als je je hond behandeld en hij krijgt erna last van zijn buik of iets anders: het kan WEL aan het middel liggen, ook al zegt je DA van niet!
Door Martine-Tom
Tom had vorige week ineens weer 1 (1!!) vlo, hij krabte zich verloren, kammen, wassen, smeren, kap op....niks hielp, op eerste kerst werd ik wakker met een wanhopige Tom die zijn buik en zij tot bloedens toe had open gekrabt en gebeten...
Naar de da gegaan (die not amused was op eerste kerst  :P maar wel schrok van Tom en ook geen 4 dagen had willen wachten) er ging gelijk een predspuit in, nou ben ik daar normaal echt niet zo voor maar zag nu zelf ook geen andere uitweg, daarnaast een kuur van 5 dagen om de huid tot rust te laten komen, en hemzelf ook, hij deed echt niks anders meer als krabben...

En ik zit er echt bovenop hoor, de da heeft hem ook nog grondig gekamt, maar meer dan die ene vlo heb ik voordien of nadien niet gezien...

En toen toch weer over bestrijding gesproken, pipet gaan we never meer doen, dat was hij met me eens...maar wat dan?

Lang gesprek over gehad en besloten om Comfortis een kans te geven, hij had voor de zekerheid vast de behandeling opgezocht wat te doen als het fout zou vallen bij Tom en ik heb me thuis nog helemaal suf gelezen, om een of andere reden voelde het goed dus 2e kerst is er direct na de maaltijd een comfortis pil in gegaan. Gewaarschuwd dat hij er misselijk van kon worden, en dat gebeurde ook....maar de pil bleef erin, hij was aan het beklikken en een rommelbuik, maar wilde wel mee lopen, met een uurtje was dit over...we zijn nu een aantal dagen verder en heb geen enkele andere bijwerking waargenomen. Hij is gewoon zichzelf! Dit werkt 4 weken, als het zo goed blijft gaan als nu gaat Tom gewoon aan de comfortis denk ik, 1 vlo geeft al zo'n heftige reactie...maar goed, daar kan ik nog 3 weken over denken  ;)

In elk geval is hij weer helemaal hersteld van de vergifitiging, het is ff spannend geweest, het leek erop dat zijn nieren het op begonnen te geven, en net op dat punt begon het herstel en klom ie weer op. In januari ga ik nog eens bloed laten trekken om te tjekken maar zowel de da als ik verwachten niet dat daar iets bijzonders uit gaat komen  :)
Door Fenixjuh
Pfoew, wat balen.. Hopelijk is Tom nu een beetje opgeknapt.. Kan niets bedenken wat je zelf ook niet al weet/hebt gedaan, dan maar alleen sterkte :bigarmhug:
Door Martine-Tom
nova schreef: jeetje, en dat van een hele vlo...
Ja echt bizar! Ik belde de da en die was not amused om naar de praktijk te moeten komen voor wat kriebels en 1 vlo...hij draaide acuut bij toen hij de buik van tom zag :-[
Hij trok het haar gewoon uit zijn zij en rug van ellende...
Ik kam hem 4 keer per dag en voordien en sindsdien geen enkele vlo meer gevonden...

De dag ervoor had ik hem nog gewassen ter verlichting en dat ging prima, die ochtend wilde ik hem weer wassen maar hij gilde al toen er alleen maar water op kwam, afdrogen mocht ik hem ook niet, aaien mocht niet, op zijn buik liggen ging ook niet....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door