Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ink
#22977
Pas op: hondsdolheid komt ECHT nog voor zo hier en daar. Een paar weken geleden in (Zuid) Duitsland stonden er ECHT bordjes die waarschuwden hiervoor.
Misschien valt het mee, neem een andere ingang het bos in en je wEEt niet eens dat er een waarschuwing is, misschien ... in ieder geval informeer even voor de zekerheid als je ergens heen gaat.
Door Helen
#23012
Natuurlijk komt hondsdolheid in Europa nog voor. En Balou gaat komend jaar vier maanden met ons mee naar Canada. Waar het ook voorkomt. Vandaar mijn vraag. Ik denk dat ik haar titer laat bepalen en aan de hand daarvan beslis of een enting nodig is of enkel de stickers..

groetjes Helen
Door oebaya
#23074
Helen schreef: Natuurlijk komt hondsdolheid in Europa nog voor. En Balou gaat komend jaar vier maanden met ons mee naar Canada. Waar het ook voorkomt. Vandaar mijn vraag. Ik denk dat ik haar titer laat bepalen en aan de hand daarvan beslis of een enting nodig is of enkel de stickers..

groetjes Helen
Hoi Helen,
Canada kom je niet in zonder rabiësstickertje in je boekje en nog wat entingen. Dus minimaal toch zorgen dat de stickertjes in orde zijn. Maar weet niet wat je gaat doen in Canada, maar wij zijn er aardig door heen getrokken, ook door natuurparken en het wildste wat we gezien hebben waren eekhoorns.
O, en nog even een tip: je mag geen boerderijprodukten meenemen Canada in: geen melk, geen boter, geen kaas, geen vlees. Ook hondenbrokken mag niet, want daar zit vlees in en naast drugshonden hebben ze daar honden die dat soort dingen opsporen. Regel dus van tevoren in Canada voer voor je hond, zodat je geen problemen bij de douane krijgt. Ik zat helemaal vol met porties eten voor de eerste dagen en alleen dankzij de gigantische vertraging waarmee we aankwamen en omdat ze alles niet gevonde hebben, mocht ik die ene portie die ze vonden mee Canada innemen, maar je vindt niet altijd zo'n aardig typ als wij hadden.
gr.
Nicolette
Door oebaya
#23076
Ink schreef: Pas op: hondsdolheid komt ECHT nog voor zo hier en daar. Een paar weken geleden in (Zuid) Duitsland stonden er ECHT bordjes die waarschuwden hiervoor.
Misschien valt het mee, neem een andere ingang het bos in en je wEEt niet eens dat er een waarschuwing is, misschien ... in ieder geval informeer even voor de zekerheid als je ergens heen gaat.
Tuurlijk, het is niet helemaal weg, maar dan loop je zelf net zo veel risico als je hond. Een hondsdol dier bijt nu eenmaal alles wat hij tegenkomt.
Ben in landen geweest (Azië en Afrika) waar heel veel zwerfhonden zijn en rabiës echt nog niet eens aan het begin van verdwijnen staat en heb nog geen hondsdolle hond gezien. Het is natuurlijk anders als je met dieren gaat werken daar, maar als je er gewoon als toerist bent, is het hondsdolheidsrisico werkelijk zero, zeker in Europa. Voor Zwitserland heb je al niet eens meer een rabiës enting nodig.
gr.
Nicolette
Door Helen
#23118
Hoi,

We vliegen waarschijnlijk zelfs op New York, ivm allemaal taxes en nog meer dingen en gaan daarvan uit naar Canada. Mmmpft, eens even kijken wat daar weer voor nodig is...

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#434257
oebaya schreef:Voor Zwitserland heb je al niet eens meer een rabiës enting nodig.
Kan iemand dit bevestigen? Ik ga over een paar weken naar Zwitserland en wil natuurlijk liever niet enten.
Door Irm-Joh
#434302
Voor zover ik weet is een rabiës-enting verplicht als je de grens over gaat (dus b.v. Duitsland/Zwitserland)- ze moet 30 dagen oud zijn. Binnen het land (dus als je in CH woont en je hebt een hond) hoeft het niet.
Helaas wordt er nogal streng gecontroleerd als je Zwitserland in wilt...

Irm
Door Helen
#436150
Rovanna schreef: Ja ik heb inmiddels de verplichte Rabies-entingen gehaald; daar kom je niet onderuit :(
Ik vind er geen helaas aan. Er komt simpelweg nog steeds rabies voor in het buitenland en het is een dodelijke ziekte. Daar weegt in mijn ogen bar weinig tegenop. Als ik kan kiezen tussen een eventuele vervelende entreactie of een dode hond, dan weet ik wat ik kies.
Door Lizzy
#436153
Helen schreef: Ik vind er geen helaas aan. Er komt simpelweg nog steeds rabies voor in het buitenland en het is een dodelijke ziekte. Daar weegt in mijn ogen bar weinig tegenop. Als ik kan kiezen tussen een eventuele vervelende entreactie of een dode hond, dan weet ik wat ik kies.
Er staat toch geen helaas?

De enting is overigens een reden dat ik mijn honden niet meeneem naar het buitenland. De entreacties van een rabies-enting zijn ook niet gering hoor. Men vermoed zelfs dat agressief gedrag een van de bijwerkingen is.
Door Helen
#436156
Lizzy schreef: Er staat toch geen helaas?

De enting is overigens een reden dat ik mijn honden niet meeneem naar het buitenland. De entreacties van een rabies-enting zijn ook niet gering hoor. Men vermoed zelfs dat agressief gedrag een van de bijwerkingen is.
O, dat lees ik in die context uit een :(.
Een vriendin van mij is vorig jaar naar Midden-Amerika afgereisd en zij moest toen ook ingeent worden tegen rabies. Ze is er niet agressief van geworden ;D Nee, just kidding, het schoot me ff te binnen.
Tja, ik ben wat egoistischer. Ik ben dol op reizen en mijn honden, dus combineer ik dat en als dat een rabiesenting inhoudt, so be it.
Door Irm-Joh
#436203
Onze hond (11) is in Juni geënt tegen rabiës. Binnen2 - 3 weken kreeg hij hevige jeuk en heeft hij zijn hele rug opengebeten (zover hij kon komen). Ondanks veel badjes, zalfjes, poeder wilden deze wonden gewoon niet genezen. Pas ca. 14 dagen geleden ging de laatste plek eindelijk dicht.
Nou, dit wil ik mijn beesten niet nog een keer aandoen.

Groetjes,
Irm
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#436371
Rover heeft eerder een Rabies-enting gehad en heeft daar gelukkig nooit last van gekregen. Van Annak weet ik het nog niet.
En ja een andere optie is niet met de honden naar het buitenland maar ik weet zeker dat ze het hier heel erg naar hun zin zullen hebben en aangezien ik ook niet zonder honden op vakantie wil zou ik anders nooit meer op vakantie kunnen en dat gaat mij te ver.
Door Lizzy
#436373
Rovanna schreef: Rover heeft eerder een Rabies-enting gehad en heeft daar gelukkig nooit last van gekregen.
Dit zegt helaas helemaal niks. Entreacties kun je opbouwen. En het is dus bij iedere enting opnieuw een verrassing hoe je hond erop gaat reageren.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door