Harrie is als pup bij de fokker ontwormd. Daarna nooit meer, behalve dan die keer toen hij besmet was met Franse hartworm.
Overigens ben ik heel benieuwd of ze bij Het Woud er eindelijk toe over gegaan zijn om de mensen te informeren van het belang om pas een mestmonster in te sturen nádat de hond 3 dgn. geen gelegenheid heeft gehad om ontlasting van andere dieren te eten. Een positieve uitslag kan nl. ook duiden op een passage van wormeieren van andere diersoorten (hebben wij al verschillende keren gehad) en niet op een besmetting! Zolang ze de mensen daarover niet informeren, heeft het veel minder zin de ontlasting te laten testen, want dan is de kans behoorlijk groot dat je alsnog voor niets ontwormd!
Ik schat dat het nu ruim een jaar geleden is dat ik ze daarop heb aangesproken. Ik werd toen heel erg onvriendelijk te woord gestaan. Op de website is deze informatie in ieder geval nog steeds niet te vinden. Misschien dat ze de informatie nu in de bijsluiter van de wormcheckkit verstrekken?