Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Juul
Parelridder schreef: Overigens had ik van Merel een onderzoek naar Franse hartworm nodig, n.a.v. bevindingen bij de half jaarlijkse hartecho, waarvan onwaarschijnlijk maar wel te hopen was dat het door Franse hartworm veroorzaakt werd. Dit onderzoek - op basis van monsters van meerdere dagen - heeft het spoelwormteam gratis voor ons verricht en gelijk door gestuurd naar de cardioloog! Echt super aardig!!
Ja, ik vind het ook echt toppers! Nadat er bij Falco giardia geconstateerd was (klachtenvrij) hebben ze ook ontlasting van Epke gecontroleerd, en hoewel die nog maar anderhalf jaar mee kan mag die nu ook mee in het onderzoek. En bij de laaste keer insturen kreeg ik de melding dat ze speciaal naar cysten zouden kijken. Heel fijn dat ze zo meedenken! Gelukkig alletwee helemaal vrij nu.

@ parelridder; Alles goed met Merel?
Door Parelridder
Wat lief dat je dat vraagt. Merel heeft (sub-klinische) DCM, vast gesteld middels screening. Dat betekent dat ze vooralsnog een heel gezonde indruk maakt, maar stiekem neemt het formaat van haar hart toe en de mate waarin het kan samenknijpen af. Ze wordt behandeld met hartmedicatie waarvan we hopen dat deze dit proces remmen, omdat binnen een ander ras wetenschappelijk bewezen is dat dit werkt. De Flatcoateds met sub-klinische DCM die tot nu toe behandeld worden, maken het relatief goed. Je kunt natuurlijk nooit met zekerheid zeggen hoe het verlopen zou zonder behandeling, daar zou je dan een grotere groep rasgenoten voor moeten behandelen, maar Merels moeder en broertje werden pas gediagnosticeerd ná het ontwikkelen van klachten (nooit eerder gescreend op het hart) en zij overleden beiden op de leeftijd van bijna 5 jaar, terwijl Merels hart nog in een veel betere conditie is. Dat geeft geen garanties voor de toekomst, het verloop blijft onvoorspelbaar, dat blijkt ook nu wel. De groei van haar rechter hartkamer baart me zorgen en ik had érg gehoopt - ondanks het onwaarschijnlijk zijn - dat de oorzaak gelegen was in Franse hartworm.
Door Drijver
Ik vind ze geweldig!
Eén van mijn honden had voor 2 keer terug giardia zonder klachten. Er hoefde niks aan gedaan te worden en de keren erop werd er ook niets meer gevonden.
Maar omdat ik een stokoude Maltezer heb die vage klachten heeft/had (anders dan giardia) heb ik wel gevraagd wat er met haar gezondheid zou gebeuren als ze de besmetting ook krijgt, en wat haar gezondheid zou doen als ze er medicijnen voor zou moeten krijgen.

Ik kreeg echt een zeer uitgebreide mail terug (ze is in Utrecht bekend en heb gezegd dat ze haar gegevens konden opzoeken) waarin stond dat ze haar extra goed in de gaten zouden houden. Ik moest op het doosje schrijven "giardia?" en haar ontlasting zouden ze dan zelf gaan controleren en het niet aan studenten overlaten.

En ik kreeg een feliciatie van ze toen ze 16 werd.
Door petramarcel
petramarcel schreef: De 8e uitslag alweer en weer is Judy degene die iets in haar ontlasting heeft maar de eerste keer dat ze een herhalingsmonster willen.
Dus dat wordt 3 dagen aan de riem.
Het herhalingsmonster was schoon, dus geen pilletje nodig :)
Door wijkje
Hier waren ze ook weer wormvrij. Ondanks dat enkele tijd terug 1 van mijn katten lintworm had. Die heb ik wel ontwormd ook al ben ik op die momenten wel bang dat de rest ook besmetting oploopt en soms dus hele beestenboel ontworm.  Dat heb ik dus nu niet gedaan..En zo zie je maar weer..
Door Parelridder
Ja, leerzaam is dat he? Hier ontwormde ik ook allen als ik bij één wormen zag. Nu zie ik dankzij het onderzoek dat Merel 2 x spoelworminfectie had en Maartje (met wie ze elke dag kluifjes en speeltjes deelt, knuffelt & kust) níet.
Ik ben ontzettend benieuwd wat het advies wordt t.a.v. ontwormen n.a.v. dit onderzoek!
Door Flatcoat4ever!
Vandaag voor 2e keer dat Jalke eitjes in zn 'monster' had sinds we meedoen, verbaasd me deze keer helaas niets want deze winter is hij weer losgelagen in een oude gewoonte en vreet alles poep waar ie de kans voor heeft, hoop dat nw setje ook snel verstuurd word want anders kan ik geen herhalingsmonster op sturen, toch wel handig dat regelmatig onderzoek
Door mightywil
Mijn honden doen ook mee aan dit onderzoek.
De 2 reuen zijn voor de 8e keer vrij maar voor meisje (het teefje) moest ik voor de 2e keer een herhalingsmonster sturen.
Die vreet dan toch stront blijkbaar, maar is ook weer vrij van alles.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door