Evelyn schreef:
Yindra heeft als eerste enting parvo en hondenziekte gehad (dat was bij 6 weken, toen was ze nog bij de fokker). Dan zou dit toch wel vaker te verkrijgen zijn, hoop ik toch. Maar goed, dan zit je ermee dat deze twee misschien niet los van elkaar te verkrijgen zijn. Moet ik misschien maar beide elke 2 jaar enten. Ik wil niet overvaccineren, maar eigenlijk ben ik nog een beetje bang dat ik dan te weinig vaccineer en dat ze dan door mijn schuld ziek worden (of dat iedereen denkt dat het mijn schuld is omdat ik minder vaccineer dan dat gebruikelijk is).
Ik ga nu ff je link lezen.
OK, zover ik nu kan bekijken kun je Parvo in ieder geval los enten met Nobivac Parvo-C
En Hondenziekte komt alleen in de cocktail enting voor (Nobivac DHPPi) en an ent je voor Distemper, HCC, Parvo, Parainfluenza en in de puppy entingen waarbij het gecombineerd is met Parvo, de Nobivac Puppy DP.
En ik zie eigenlijk niet in waarom je voor distemper niet gewoon de pupenting kunt gebruiken.... (dat zou een DA moeten beantwoorden). Die komt dan wel in combinatie met Parvo, maar da's beter als die cocktail!
En verder, qua hoevaak je moet enten: ik denk dat iedereen voor zichzelf een manier moet zien te vinden om hier mee om te gaan. De meeste mensen zijn bang om te weinig te enten. Dat is ook logisch, want zeg tegen de gemiddelde reguliere dierenarts "ik ent niet meer" en je wordt nog net niet de praktijk uitgeschopt.
De allerbeste manier om hier mee om te gaan is wat jij doet: zelf lezen. Zelf onderzoeken. Vragen stellen. Meer vragen stellen en zelf een plan trekken. Een plan dat voor jou goed voelt!