Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Too
Sjees Margreet, dat was kort maar krachtig ;)

Ik vind t wel bizar dat je te horen krijgt: "kennelhoest en anders ook geen..." op die manier voor t blok gezet worden is geen prettige manier van doen.

Als je een ander /beperkt entschema wilt moet dat toch bespreekbaar zijn, de da mag/moet je wel naar je beweegredenen vragen en aan de hand daarvan je met zijn/haar visie bestoken En alleen maar "omdat we t al 20 jaar zo doen" is niet valide.
De gemiddelde dierenbezitter is ws niet zo kritisch als velen hier op t forum ;) 'we' zijn vast lastige klanten voor de gemiddelde da.

k moet bekennen dat t mij ook wel s is gebeurd dat ik buiten stond met een doos vol pillen, geperforeerde kat en eigenlijk geen idee wat er echt aan de hand was.. [t beest was doodziek, ik gestressed en dan ben ik niet op m'n scherpst] een heleboel conclusies van da zijn toen niet benoemd {Alleen hele hoge koorts, uitgedroogd en ws verstopt... voor t gemak was de fikse keelontsteking niet genoemd]

Bij t vervolg bezoek heb ik toch maar gemeld dat de info erg summier was geweest.."zoveel x pil A, zoveelx pil B, tot ziens"...
Uitgebreide uitleg en verontschuldiging.. een verbeterpuntje en dank voor de feed-back! [jaja ik weet ook alles van klantenbinding , verkooptechnieken ed maar t werkt wel ;)]
Heb toen ook naar het vaccinatie-beleid gevraagd [gewoon standaard , lekker vaak] maar gewapend met wat BP-kennis werd t een heel genuanceerd gesprek waarbij ze aangaven voor eigen dieren heel wat spaarzamer te zijn...
En dat ze open staan voor nieuwe/andere inzichten..

Nu, nu iedereen gewoon gezond is, t abbonement op de da allang verlopen, zeg ik heel stoer dat ze niet over me heen lopen en voor een eenvoudige inenting zal dat ws ook niet gebeuren maar ik ben niet zeker dat t bij calamiteiten n iet weer kan gebeuren

Al met al... klant is helemaal geen koning en de da is ook niet perse alwetend
Door charmed
Ze is niet gestorven aan de narcose, maar wakker geworden in een status Epilepticus! En er werd niet naar mij geluisterd. Ik kreeg haar zo mee, ondanks dat ik honderd keer gevraagd had of ze er niet wat aan wilden doen! En jaren later in Groningen weer, Nee mevrouw dat is een normale reactie na gasnarcose. Jaja, status Epilepticus een normale Reactie Laat me niet lachen! De tweede hond had nog nooit een aanval gehad, maar was wel wakker geworden in aanval! Stelletje Kl**t... Vul het zelf maar in!
Fido schreef: Dat is een hele andere insteek ;) :)

Het blijft jouw dier en niet van de da dus is het je goed recht om te bepalen dat je iets niet wil. De da heeft ook akkoord nodig van de eigenaar van de patient.
Anders wordt het als klanten dierenartsen gaan sturen, je doet het zus of zo want anders............................ Dan is er maar één oplossing: zelf diergeneeskunde gaan studeren en het zellufff lekker gaan doen :)

Narcose blijft een risico en de kans, ook al is die heel klein, dat een dier komt te overlijden ondanks alle voorzorgsmaatregelen blijft :-\
Door charmed
Als je 1000 gulden voor een operatie moet betalen en de patient dood is, omdat zij niet geloven dat een Epileptische aanval is, ga ik geen hand meer geven :(
flin schreef: 'k geef m'n DA zelfs altijd 'n hand, of 'k 't nou met 'r eens ben of niet

dat je van mening verschilt, of ideeën uitwisselt, hoeft toch geen persoonlijke aanval te zijn?

Door Lizzy
Angelique schreef: Ben het wel met je eens, maar begrijp Charmed ook wel want jullie hebben nu eenmaal collega's die b.v. zonder één woord een DHPPi in mijn hond zette terwijl ik alleen om een DP vroeg, of die meteen op tilt slaan en je met dood en verderf en "dit is allemaal op je eigen risco" om je oren tetteren als je om iets anders vraagt dan wat het Nobivac-schema voorschrijft. Ik begrijp jullie ook wel, maar net zoals charmed bepaal IK wat er ingestopt wordt en dat weet mijn Da ook, dus met mij overlegd ze, in de trand van.....normaal zou ik nu Ab meegeven, wat wil jij.... en meestal komen we er wel uit.
Ik snap DA's wel maar net als Angelique en Charmed ben ik at the end of the day diegene die bepaald wat er in mijn hond wordt gestopt. Het is namelijk mijn hond. En net als ik bepaal wat er in MIJ persoonlijk wordt gestopt, bepaal ik wat er in mijn honden wordt gestopt. Ik kom ook niet uit een ei, ondanks dat ik geen diergeneeskunde heb gestudeerd. Sterker nog, er zijn dingen waar ik meer kennis van heb dan een DA. En een DA mag best over wat mensenkennis beschikken om te bepalen met wie ie te maken heeft. En ik hoef niet behandeld te worden als de queen van Zoetermeer, maar wens met respect behandeld te worden en mijn DA spuit dus niks in zonder overleg, op gebied van onderwerpen waar ik kennis van zaken heb en bepaalde dingen wel en niet wil. Ik bemoei me niet met de narcose die mijn DA gebruikt omdat ik daar niet genoeg verstand van heb en graag wil dat hij met de narcose werkt waar hij ervaring mee heeft. Maar ik bemoei me wel met elke pijnstiller, vaccin, prednison en AB spuiten die erin gaan. En natuurlijk behandel ik mijn DA met hetzelfde respect en respecteer ik hem om zijn ongelofelijke hoeveelheid kennis mbt diergeneeskunde. Maar we moeten over en weer dus wel open staan voor elkaar want de eerste beste DA die mij behandeld als een randdebiel en zich autoritair en/of arrogant opstelt: dan shop ik toch even verder naar een DA die dat niet doet. En in dat opzicht is het toch echt wel "klant is koning". In een willekeurig stadje als Zoetermeer, kan ik er namelijk zo al uit stuk of 10 (als het niet meer is) kiezen. Nou heb ik gelukkig een dijk van een dierenarts, maar voor ik bij hem kwam als klant, heb ik aardig wat DA's gehad. En bij sommige was ik zo weer weg. Andere heb ik jarenlang gelopen maar als die mij in de steek laten op het moment dat het er echt toe doet....? Ben ik weg. Ben met geen enkele DA getrouwd.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 26 jul 2009, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Ik snap ook nooit zo goed waarom dat zo moet. Je kunt toch gewoon overleggen wat de mogelijkheden (of jouw mogelijkheden) zijn en dan de klant een "informed decision" laten maken?
Door geer
Hitam schreef: o jee, ze zijn niet zo gewend dat dierenartsen er een mening over hebben ::) Dat viel even tegen.
Bij mij komt er niemand meer >:(
Een van de laatsten verliet met open mond het pand. En heeft later nog bij NML health gesolliciteerd ;D
Door wenche
Ik ken helaas maar wat dierenartsen die alleen volgens hun "plan" werken.. Geen overleg, maar gewoon erin wat er volgens hun in moet...
De dierenarts die ik nu heb, lijkt een redelijke man waarmee te overleggen valt (hij deed niet moeilijk over het alleen enten van parvo, moest alleen wel aangemaakt met fysiologisch zout aangezien hij geen andere oplosstof bezat dan alleen die van de lepto)
Door Lizzy
[quote="Hitam"]
Ik snap ook nooit zo goed waarom dat zo moet. Je kunt toch gewoon overleggen wat de mogelijkheden (of jouw mogelijkheden) zijn en dan de klant een "informed decision" laten maken?
[/quote]

Ja nou precies, dat vind ik nou ook! Wat is het probleem, zo te werk te gaan?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door