Ik vind t wel bizar dat je te horen krijgt: "kennelhoest en anders ook geen..." op die manier voor t blok gezet worden is geen prettige manier van doen.
Als je een ander /beperkt entschema wilt moet dat toch bespreekbaar zijn, de da mag/moet je wel naar je beweegredenen vragen en aan de hand daarvan je met zijn/haar visie bestoken En alleen maar "omdat we t al 20 jaar zo doen" is niet valide.
De gemiddelde dierenbezitter is ws niet zo kritisch als velen hier op t forum

k moet bekennen dat t mij ook wel s is gebeurd dat ik buiten stond met een doos vol pillen, geperforeerde kat en eigenlijk geen idee wat er echt aan de hand was.. [t beest was doodziek, ik gestressed en dan ben ik niet op m'n scherpst] een heleboel conclusies van da zijn toen niet benoemd {Alleen hele hoge koorts, uitgedroogd en ws verstopt... voor t gemak was de fikse keelontsteking niet genoemd]
Bij t vervolg bezoek heb ik toch maar gemeld dat de info erg summier was geweest.."zoveel x pil A, zoveelx pil B, tot ziens"...
Uitgebreide uitleg en verontschuldiging.. een verbeterpuntje en dank voor de feed-back! [jaja ik weet ook alles van klantenbinding , verkooptechnieken ed maar t werkt wel

Heb toen ook naar het vaccinatie-beleid gevraagd [gewoon standaard , lekker vaak] maar gewapend met wat BP-kennis werd t een heel genuanceerd gesprek waarbij ze aangaven voor eigen dieren heel wat spaarzamer te zijn...
En dat ze open staan voor nieuwe/andere inzichten..
Nu, nu iedereen gewoon gezond is, t abbonement op de da allang verlopen, zeg ik heel stoer dat ze niet over me heen lopen en voor een eenvoudige inenting zal dat ws ook niet gebeuren maar ik ben niet zeker dat t bij calamiteiten n iet weer kan gebeuren
Al met al... klant is helemaal geen koning en de da is ook niet perse alwetend