Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door *Dorothea*
kojak schreef: Maar die monteur gaat er toch niet alleen naar kijken ? die maakt de boel dan ook weer in orde, en als de d.a. daar mee bezig gaat lopen de kosten ook snel op..
Misschien omdat die monteur geen duur gereedschap nodig heeft om de wasmachine te maken.
Enig idee wat een rontgenapparaat kost, of apparatuur voor bloedonderzoek of een echoapparaat?
Door spreeuwtje
kennelijk kan het wel uit bij die man..
want hij zit er al zolang als ik me kan herinneren..
al vanaf dat ik heel klein was.. en ik ben nu al bijna 39.. :P

in t begin van die dure kliniek.. liep iedereen bij hem weg..
want ow wat waren ze goed en mooi en lief..
allemaal dames die gutohgut met de beessies deden..
zoentjes op koppies gaven en koediekoedie met ze liepen te knuffen..
dieren bij naam kennen en nooit meer vergeten..

ja heel mooi.. en ik was er ook echt van gecharmeerd toen ik daar werkte..
deed net zo hard mee.. en zou t nu nog doen..
maar om nou gelijk 150 euro kwijt te zijn voor t enten van een paar poezen en een hond alleen aan consult en voorrijkosten al.. vind ik ECHT te gek hoor!
ik wil best betalen.. zeker als er goed voor mijn dieren gezorgd wordt..
maar ondanks dat ze bergen met apparatuur hebben en er 3 artsen rondlopen..
zijn ze niet veel beter dan de d.a. waar ik nu zit..
hij heeft dus al heel veel ervaring.. en de dames op de groepskliniek wisselen regelmatig..
komen allemaal van de universiteit af.. en kunnen nog geen kattenbak schoonmaken..  :-X

dan kies ik toch liever voor een down to earth iemand die niet commercieel is ingesteld..
zich kan vinden in barf.. en je niet behandeld alsof je niet goed bij je hoofd bent..
de d.a's van die grote kliniek.. knikten en schudden.. maar wisten duidelijk niet wat ik bedoelde..
ook niet even toegeven DAT t zo was.. en ook niet vragen dus.. maar later wel even stiekum opzoeken op internet..
want de keer daarna wisten ze t wel.. en werd me te kennen gegeven dat ik dom bezig was..

naja..
geen goed woord meer over dus..
de combinatie duur met commercieel en arrogant.. doet t bij mij gewoon niet zo goed.. :)
Door Edelgrijsje
Tsja, volgens mij ben je niet goed bij je hoofd als je als ondernemer voor 21 euro bruto een uur gaat werken

nee, maar en dan te bedenken dat ze niet bij iedereen een uur kwijt zijn, bij sommige mensen zijn ze binnen 10
minuten weer weg! Kassa!!
Mijn Da rekend een vast tarief als hij aan huis komt, gewoon 35 euro, verder geen gezeur over de tijd die hij hier is.
Door spreeuwtje
Edelgrijsje schreef:
Tsja, volgens mij ben je niet goed bij je hoofd als je als ondernemer voor 21 euro bruto een uur gaat werken

nee, maar en dan te bedenken dat ze niet bij iedereen een uur kwijt zijn, bij sommige mensen zijn ze binnen 10
minuten weer weg! Kassa!!
Mijn Da rekend een vast tarief als hij aan huis komt, gewoon 35 euro, verder geen gezeur over de tijd die hij hier is.
idd.. een uur is lang hoor..
volgens mij gebeurt het zelden dat je echt een uur bezig bent..
zelfs met al die katten en 1 hond enten gebeurde dat niet..
met moeilijkere gevallen zal t gerust wel eens voorkomen..
maar t gros is toch sneller weer buiten..
en dan betaal je niet minder.. gewoon 1 uur gerekend..
Door Fido
kojak schreef: Maar die monteur gaat er toch niet alleen naar kijken ? die maakt de boel dan ook weer in orde, en als de d.a. daar mee bezig gaat lopen de kosten ook snel op..

edit; je mag het bedrag achteraf denkik niet met de resultaten vergelijken, want misschien kom je wel achter iets heel belangrijks voor dezelfde prijs, ik weet niet hoe dat precies in zijn werking gaat maar ik doe het toch even ; want als ik hier in de buurt kijk dat ik 40 euro kwijt ben om iemand te laten constanteren met een vlooienkammetje dat er toch echt wel vlooien in die vacht zitten word ik daar wel een beetje moedeloos van. als ik dan vraag of ze de leeftijd wil schatten heeft ze daar duidelijk weinig ervaring mee. ik vind het bedrag soms belachelijk hoog om alleen al een voet binnen te mogen zetten..maargoed, gelukkig is dat een uitzondering ;)
Waarom heb je die "iemand" gevraagd om alleen met een kammetje te constateren dat er echt wel vlooien in de vacht zitten? Dat kon je toch zelf zien? Je geeft dat ook aan.
Nee, ik denk eerder dat je twijfelde of er niet iets anders aan de hand was of iets meer en dat je daar zélf niet genoeg kennis en kunde voor had om dat definitief te constateren ;) toen heb je die "iemand" om advies/raad of iets dergelijks gevraagd en daar vraagt zo'n "iemand" dan ook geld voor, logisch toch? ;)

Ook wij krijgen wel eens reacties van "belachelijk zo duur" vooral als ze willen dat je direct komt in de avond uren. Wij vertellen van te voren dan dat het spoedtarief telt omdat we buiten sluitingstijd aan het werk moeten. Als men dan te keer gaat over de kosten dan zeggen wij héél subtiel: u belt ons op omdat u wat van ons wilt wij bellen u niet, wij zetten ons privé nu direct aan de kant om u te helpen en tja dat moet betaald worden ;)

Sorry maar af en toe ben ik het ZO zat dat da als zakkenvullers afgeschilderd te worden, dat heel veel mensen ervan uit gaan dat we niets mogen verdienen aan dieren, dat men denkt dat da makkelijk verdienen.

Nog een voorbeeldje omdat ik het niet laten kan :P
Konijntje erg ziek, meneer komt naar de da om het in te laten slapen, konijnen hebben (helaas) in verhouding veel narcose middel nodig waardoor de kosten van een nétte euthanasie best oplopen. Waarop die man brult "wát zo duur! daar koop ik 4 konijnen voor!". Waarop de da zegt "nou meneer dan draait u zelf het nekkie om van het konijn en kan u 4 nieuwe kopen".
Naahhh dat was nu ook weer niet de bedoeling want die lef heeft hij dan weer niet ;) (ik ook niet hoor maar daar gaat het niet om ;))

Als mensen bij mij in de zaak beginnen over da zijn zo duur en bla bla bla dan reageer ik totaal niet, ik kijk alleen. Meestal reageert men dan Ja jij kan er ook niks aan doen en tja ik kan het niet zelf.
Gaan ze direct in de aanval tegen míjn praktijk dan zeg ik gewoon dat in de gouden gids onder de D van dierenartsen heel veel keuze is aan dierenartsen en men vrij is om naar de da te gaan waar ze zich prettig voelen.
(niet om arrogant te doen maar omdat ik wil dat een klant zich goed voelt in mijn praktijk en als je iets te duur vind dat je het dan niet moet doen of verder moet kijken. Het werkt gewoon veel prettiger en ontspannender als je weet, als da, dat er bewust voor je gekozen is. Ik geloof in positieve energie en die kan er niet zijn als er bijvoorbaat al vanuit gegaan wordt dat de da de zakkenvuller is)

Wil er nog wel aan toevoegen dat het van twee kanten moet komen. Ook als da hoor je je voor 100% in te zetten voor die klant die jouw vertrouwd en jouw betaald.
Door Fido
*Dorothea* schreef: Misschien omdat die monteur geen duur gereedschap nodig heeft om de wasmachine te maken.
Enig idee wat een rontgenapparaat kost, of apparatuur voor bloedonderzoek of een echoapparaat?
Ik wel
Digitaal röntgen begint bij €50.000,--
bloedonderzoek apparatuur €10.000,-- tot €17.000,--
echo €20.000,--

Dan worden deze apparaten ieder jaar gecontroleerd/geëikt. Het slijt. Er komen nog kosten bij om überhaupt met zo'n apparaat te werken (röntgenplaaten/ casettes/gel/ buisjes enz.)
Door Decibels
ja gaat toch niet alleen maar naar een bepaalde DA omdat ie goedkóóp is? Ik tenminste niet...ik ga naar een DA omdat ik weet of heb horen zeggen dat ie kundig is.
Door spreeuwtje
^idd.. maar wanneer een da duur is.. verwacht je ook wel wat natuurlijk..
fouten worden overal gemaakt..
maar op een gegeven moment wéét je wanneer de verhoudingen niet meer kloppen..
ik ging jaren naar die dure d.a praktijk.. omdat ik me er goed voelde  en wist dat mijn diertjes daar veilig waren..
maar op een bepaald moment merk je gewoon dat de kosten niet meer passen bij de handelingen die gedaan worden..

even voor alle duidelijkheid..
ik val geen dierenartsen aan.. ik vind dat ze goed werk doen.. en dat het een mooi beroep is..
dat ze een hoop moeten laten voor de hulp aan mens en dier.. en dat er ook echt wel betaald mag worden voor al die apparatuur, die uren die ze draaien en de tijd die ze in je steken..
ik ben gewoon erg ontevreden over die speciale praktijk.. omdat ik me gen**id gevoelt heb destijds..
en na een normaal gesprek was dat gevoel nóg erger geworden..
ik voel me bij die da waar ik nu zit.. gewoon meer op mijn gemak..
minder poespas.. en dus ook minder kosten..
iets wat als klant ook echt niet uit het oog verloren hoeft te worden..
het moet niet zo zijn.. dat wanneer je van je beessies houdt.. je geacht wordt je zonder nadenken scheel te betalen aan van alles en nog wat..
je  mag best je hand op de knip houden en allert blijven..
Door *Dorothea*
Fido schreef: Ik wel
Digitaal röntgen begint bij €50.000,--
bloedonderzoek apparatuur €10.000,-- tot €17.000,--
echo €20.000,--

Dan worden deze apparaten ieder jaar gecontroleerd/geëikt. Het slijt. Er komen nog kosten bij om überhaupt met zo'n apparaat te werken (röntgenplaaten/ casettes/gel/ buisjes enz.)

En dan 1 dagje nascholingscursus, 500 euries :o
Door Nyncke
Tja, als het over de prijs/kwaliteit verhoudingen gaat, ga ik voor verschillende dingen naar verschillende dierenartsen.

Want tot nu toe heb ik niet 1 dierenarts gevonden die goed is in alles.

Ter voorbeeld
Dierenarts 1
Ouwe rot in het vak, ga ik meteen heen als er iets met gewrichten ed is. Die man heeft zoveel ervaring.

Maar verder geeft hij voor ieder kwaaltje pillen, bij voorkeur anti-biotica.
Dat is voor een keer geen punt maar voor ieder wisselwasje gaat me dat te ver.

Dierenarts 2
Open voor van alles.
Als je weet wat je beest mankeert kun je ook de medicatie gaan halen die je nodig hebt. Krijgt er nog advies bij ook.

Maar zodra het ingewikkeld wordt ga ik er niet met beesten heen, ze missen de jarenlange ervaring.

Voor inentingen ga ik naar dierenarts 3
Die is goedkoop en levert het beste werk. Altijd checkup van de beestjes.
Door kojak
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
Nyncke schreef: Tja, als het over de prijs/kwaliteit verhoudingen gaat, ga ik voor verschillende dingen naar verschillende dierenartsen.

Want tot nu toe heb ik niet 1 dierenarts gevonden die goed is in alles.
Ter voorbeeld
Dierenarts 1
Ouwe rot in het vak, ga ik meteen heen als er iets met gewrichten ed is. Die man heeft zoveel ervaring.

Maar verder geeft hij voor ieder kwaaltje pillen, bij voorkeur anti-biotica.
Dat is voor een keer geen punt maar voor ieder wisselwasje gaat me dat te ver.

Dierenarts 2
Open voor van alles.
Als je weet wat je beest mankeert kun je ook de medicatie gaan halen die je nodig hebt. Krijgt er nog advies bij ook.

Maar zodra het ingewikkeld wordt ga ik er niet met beesten heen, ze missen de jarenlange ervaring.

Voor inentingen ga ik naar dierenarts 3
Die is goedkoop en levert het beste werk. Altijd checkup van de beestjes.

Klopt die bestaat ook niet ;)
Ons advies is om meerdere da te hebben (is heel normaal b.v. in de sportpaardenwereld)

Onze drie da werken nauw samen en overleggen met elkaar. Mijn man heeft 20 jaar ervaring maar vind het ook erg fijn om met zijn jongere collega's te kunnen overleggen. Daarnaast wordt er iedere dag minimaal een uur gestudeert (ik moet er niet aan denken :-X maar voor mijn man is dat ontspanning :D). Veel da studeren na hun afstuderen niet meer en volgen af en toe pao's. De pao's worden naarmate ze ouder worden ook minder (zitten veel jonge da in verhouding met de oudere generatie).
Wij sturen dieren door als we het niet vertrouwen en/of het niet in onze praktijk kunnen oplossen. Daar schamen we ons niet voor, we zijn mensen en we zijn niet in het bezit van álle kennis apperatuur wat er bestaat.
Door Fido
kojak schreef: Ik heb haar dat niet gevraagd, ik dacht inderdaad dat er meer aan de hand was maar daar heeft ze niet naar gekeken ; dat was wel goed zei ze.. ze heeft verder niks onder zocht of iets dergelijks en tja, omdat ik daar inderdaad geen kennis over heb laat ik me ook afzwiepen in die gevallen..met de hond weet ik waarom ik kom, maar van katten heb ik geen verstand.. ik bedoelde het alleen om te zeggen dat er verteld word dat je prijzen uit verschillende delen met het land niet zou kunnen vergelijken maar als ik een paar kilometer verderop ga word het wel serieus genomen en betaal ik een stuk minder. dus verschil is er zeker wel, heel groot verschil zelfs.

Ik zou het raar vinden dat ik bij binnenkomst al appart zou moeten betalen voor al het apparatuur wat in de praktijk staat ; als ik op het moment dat ik een rontgenfoto ga maken ik mee moet betalen aan het apparaat vind ik dat niet meer dan logisch, maar om bij binnenkomst daar al apparte kosten voor te rekenen vind ik redelijk vaag ; misschien is dat de norm in nederland, maar ik betaal natuurlijk veel liever voor dingen waar ik gebruik van maak.

Bij mijn vaste dierenarts ; dus niet de mensen waar ik met de kitten ben geweest.. zal ik nooit komen klagen over dat het zo duur is. Ik weet namelijk dat ik er dan uiteindelijk wat aan heb, dat we verder komen, en dan mag het van mij wat kosten.

Door eerdere berichten weet ik dat er bij jullie ook wel actief actie word ondernomen, tja dan word het plaatje gewoon duurder ; maar dan heb je wel resultaat. Zoals ik al zei zou ik die praktijken niet aanvallen als zakkenvullers. Maar er zijn wel praktijken die ik gewoon niet goed vind, de prijs in verhouding met de "kwaliteit" van het consult vind ik in sommige praktijken gewoon veels te hoog liggen.. ook in dezelfde provincie..dat was alles :)

En ja, het was dit keer echt de aller laatste keer dat ik daar ben geweest ;)
Eigenlijk zijn we het heel erg met elkaar eens! :)
Door Lizzy
Decibels schreef: ja gaat toch niet alleen maar naar een bepaalde DA omdat ie goedkóóp is? Ik tenminste niet...ik ga naar een DA omdat ik weet of heb horen zeggen dat ie kundig is.
Dat lijkt mij nou ook. Ik ga naar mijn DA omdat hij gewoon de beste is van Zoetermeer EN omstreken. En wat hij per uur kost zal me roesten. En het is niet zo dat ik niet op de centen hoef te letten. Dat moet ik wel. Maar ik heb wel een potje gespaard voor de honden, want hun medische zorg kost nou eenmaal geld. En daar wens ik niet op te besparen.

Overigens heeft mijn DA geen echo apparaat. Hij vindt dat veel DA's zo'n apparaat hebben maar er niet kundig genoeg voor zijn. Ja, even kijken of er puppies in de buik zitten van een teef is 1 ding. Maar onderzoeken hoe de staat van een baarmoeder is, of de lever of de nieren of hart: dat is een vak apart. Zou mijn DA een echo-apparaat hebben: liet ik hem voor ingewikkeldere dingen als puppies kijken niet eens een echo maken. Ik ga naar Warmerdam. Hij is radioloog en hij heeft verstand van echo's. En een cursusje "echootje kijken" vind ik dus niet voldoende.
Door mcSnurk
Lizzy schreef: Dat lijkt mij nou ook. Ik ga naar mijn DA omdat hij gewoon de beste is van Zoetermeer EN omstreken. En wat hij per uur kost zal me roesten. En het is niet zo dat ik niet op de centen hoef te letten. Dat moet ik wel. Maar ik heb wel een potje gespaard voor de honden, want hun medische zorg kost nou eenmaal geld. En daar wens ik niet op te besparen.

Overigens heeft mijn DA geen echo apparaat. Hij vindt dat veel DA's zo'n apparaat hebben maar er niet kundig genoeg voor zijn. Ja, even kijken of er puppies in de buik zitten van een teef is 1 ding. Maar onderzoeken hoe de staat van een baarmoeder is, of de lever of de nieren of hart: dat is een vak apart. Zou mijn DA een echo-apparaat hebben: liet ik hem voor ingewikkeldere dingen als puppies kijken niet eens een echo maken. Ik ga naar Warmerdam. Hij is radioloog en hij heeft verstand van echo's. En een cursusje "echootje kijken" vind ik dus niet voldoende.
oef, daar ben ik het nou eens helemaal mee eens.
Helaas heb ik in de dichtbijzijnde omgeving nog geen goeie DA gevonden. Ik vind dat toch nodig voor geval van nood. Misschien ga ik een advertentie zetten: DA gezocht zonder lange tenen als ik 't er niet mee eens ben :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door