Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1156792
Dit is nu de derde keer in zeer korte tijd dat ik dit lees. Ik val echt van mijn stoel van verbazing! Om welke kliniek gaat dit? (dan weet ik in ieder geval waar ik NIET heen moet).
Door ~anna~
#1157682
Dierenkliniek Any Animal in Heiloo.
Bij deze kliniek moet je dus ook niet zijn als je een pup aangepast wilt laten enten,daar is het gebruikelijk om pups pas met 16 weken te titeren om te kijken of de enting is aangeslagen.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 22 jan 2009, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#1157703
balou&crystal schreef: Dierenkliniek Any Animal in Heiloo.
Bij deze kliniek moet je dus ook niet zijn als je een pup aangepast wilt laten enten,daar is het gebruikelijk om pups pas met 16 weken te titeren om te kijken of de enting is aangeslagen.
he welke van de da's heb je daar gehad dan?
Ik kan me het niet echt voorstellen namelijk.
Door 1eboa
#1157746
Vandaag heb ik 3 honden laten titeren, de jongste is 14 maanden, had dus nog maar 1x de volle mep gehad, die van 2 jaar 2x en die van 7 jaar al 7x. Ik ging er vanuit dat de oudste goed zou zijn, maar helaas waren die titers ook te laag en moesten ze allemaal weer een vaccinatie hebben met DHP, de oudste hond had wel hogere titers, die kreeg puppy DP. Ze zijn nu gevaccineerd met nobivac en daarvoor altijd met eurican, weil en pneu niet hebben ze niet gehad. Mijn oudste 2 honden van 9 en 13 laat ik niet titeren, maar krijgen voor de laatste maal een enting, maar dan met nobivac. Je bent dus niet zeker van goede titers, al heb je braaf je hond ieder jaar laten vaccineren.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1157941
1eboa schreef: Vandaag heb ik 3 honden laten titeren, de jongste is 14 maanden, had dus nog maar 1x de volle mep gehad, die van 2 jaar 2x en die van 7 jaar al 7x. Ik ging er vanuit dat de oudste goed zou zijn, maar helaas waren die titers ook te laag en moesten ze allemaal weer een vaccinatie hebben met DHP, de oudste hond had wel hogere titers, die kreeg puppy DP. Ze zijn nu gevaccineerd met nobivac en daarvoor altijd met eurican, weil en pneu niet hebben ze niet gehad. Mijn oudste 2 honden van 9 en 13 laat ik niet titeren, maar krijgen voor de laatste maal een enting, maar dan met nobivac. Je bent dus niet zeker van goede titers, al heb je braaf je hond ieder jaar laten vaccineren.
Tsja, of ze hebben gewoon voldoende cellulaire immuniteit opgebouwd :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1158007
*Dorothea* schreef: Tsja, of ze hebben gewoon voldoende cellulaire immuniteit opgebouwd :-\
Of er is al even geen reden geweest om de antistoffen aan te maken. ???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1158369
Angelique schreef: Of er is al even geen reden geweest om de antistoffen aan te maken. ???
Een enting lijkt me voldoende reden om antistoffen aan te maken. Jij bedoelt waarschijnlijk dat ze niet met het virus in aanraking zijn geweest. Hondenziekte en HCC komen niet meer voor in Nederland, dus vrijwel geen enkele hond komt daarmee in aanraking. Toch bouwen de meeste honden wel hoge titers op na een enting. Waarom sommigen dat niet doen? Geen idee.
Ik kom het ook wel eens tegen. Ik vermoed dat dan hun immuunsysteem niet goed gewerkt heeft op het moment dat de enting gegeven is. Of dat er iets met de enstof mis was.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1158377
*Dorothea* schreef: Tsja, of ze hebben gewoon voldoende cellulaire immuniteit opgebouwd :-\
Als ze niet goed gereageerd hebben op de enting dan weet je dat niet zeker. Hoewel je je bij een hond die al meerdere keren geënt is, af kunt vragen of dat wel opgaat. De kans dat die niet beschermd is, is wel heel erg klein.
Door 1eboa
#1158427
Mijn jongste hond reageert heftig op de vaccinatie, vannacht dunne ontlasting gehad. Wat is het toch moeilijk om de goede keuze te maken, ik heb het advies van de DA opgevolgd, maar ik heb nu dus al weer spijt.
Door Lizzy
#1158430
Hitam schreef: Een enting lijkt me voldoende reden om antistoffen aan te maken. Jij bedoelt waarschijnlijk dat ze niet met het virus in aanraking zijn geweest. Hondenziekte en HCC komen niet meer voor in Nederland, dus vrijwel geen enkele hond komt daarmee in aanraking. Toch bouwen de meeste honden wel hoge titers op na een enting. Waarom sommigen dat niet doen? Geen idee.
Ik kom het ook wel eens tegen. Ik vermoed dat dan hun immuunsysteem niet goed gewerkt heeft op het moment dat de enting gegeven is. Of dat er iets met de enstof mis was.
Is dat zo? Ik vraag me dat oprecht af want Pinkel heeft toen ze 3 was haar laatste HCC vaccin gehad en had op 7 jarige leeftijd een torenhoge titer voor HCC. Bovendien had ze een maand daarvoor verhoogde leverwaarden bij een bloedonderzoekje dat we voor iets anders lieten uitvoeren. Kan me niet voorstellen dat zij een hysterisch hoge titer had voor HCC van een vaccin dat ze 4 jaar daarvoor gekregen heeft. Ze is niet in het buitenland geweest.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1158486
Lizzy schreef: Is dat zo? Ik vraag me dat oprecht af want Pinkel heeft toen ze 3 was haar laatste HCC vaccin gehad en had op 7 jarige leeftijd een torenhoge titer voor HCC. Bovendien had ze een maand daarvoor verhoogde leverwaarden bij een bloedonderzoekje dat we voor iets anders lieten uitvoeren. Kan me niet voorstellen dat zij een hysterisch hoge titer had voor HCC van een vaccin dat ze 4 jaar daarvoor gekregen heeft. Ze is niet in het buitenland geweest.
Ok, ik zal het iets nuanceren. Bijna niet meer.
Je ziet ook dat titers na een paar jaar minder worden.
Als de titers voor hondenziekte of HCC heel erg hoog zijn, dan is er contact geweest met het virus. Dat zie ik voor hondenziekte nog wel eens, voor HCC heb ik het nog niet gezien.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1158499
Sita is nog nooit gevaccineerd tegen HCC, ik zou haar best eens willen titeren uit nieuwsgierigheid. Maar dan zit ik met 10 testjes, waar ik niks mee kan  :-\ .
Door 1eboa
#1158556
Vandaag denk ik weer dat ik mijn oudste honden niet laat titeren en ook niet meer laat enten, de een heeft al 9x en de andere al 13 keer alles gehad. Al mijn honden komen vanaf de puppyleeftijd op plaatsen in het binnen en buitenland waar grote hondenconcentraties zijn, het kan eigenlijk niet anders zijn, dat  ze een hele goede afweer moeten hebben. Bij de jongste, die van 1 en 2 jaar had ik nog mijn twijfels, maar die van 7 jaar moet een goede immuniteit hebben opgebouwd, jammer dat de geheugencellen niet aangetoond kunnen worden. Mijn honden worden al jaren gevaccineerd bij onze verening, spuiten en wegwezen, kost een paar eurootjes minder. Een ding weet ik zeker, dat doe ik niet meer, alleen nog aangepast vaccineren, rabies krijgen ze natuurlijk wel, gelukkig nu om de 3 jaar.
Door Mevroi Kruim
#1160784
*Dorothea* schreef: Sita is nog nooit gevaccineerd tegen HCC, ik zou haar best eens willen titeren uit nieuwsgierigheid. Maar dan zit ik met 10 testjes, waar ik niks mee kan :-\ .
In de praktijk gebruiken?
Overdoen aan Tannetje?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door