Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

*Dorothea* schreef: PractTic heeft ook hetzelfde werkingsmechanisme als de frontline dus het verbaast me niet zo dat het niet zo toppie werkt.
Ik dacht juist dat dit een nieuwere, verbeterde versie was.
Door Eef+Stippels
*Dorothea* schreef: Ik ga de tick fence proberen voor de vakantie naar Duitsland (nog 2 weekjes 8) )
Tick fence heeft dezelfde werkzame stof als exil tick off en daar ben ik wel tevreden over.
Door Juul
Wat gebeurt er als een volgezogen teek zich in huis laat vallen en je vind 'm niet?
bestaat er dan een kans op jonge teekjes in huis?
Ja, wij hebben het vorig jaar gehad. Kleine lieve groene eitjes op het gordijn. (kat zit graag in de vensterbank). Heel mooi in een soort honingraatmotiefje.......

Ik was benieuwd wat het was dus ik liet ze zitten...... :wall: Tijdje later kleine lieve :( zwarte teekjes op de vensterbank. Wist ik gelijk waar die eitjes van waren. Heb ze gelukkig allemaal terug gevonden. :suck_kr:
Door *Dorothea*
conleeuw schreef: doe je dan een verslagje of het wel of niet goed werkten ? ;)
Tick fence is tijdelijk niet leverbaar >:(
Bernie schreef: Ik dacht juist dat dit een nieuwere, verbeterde versie was.
het is een andere stof, maar beide stoffen werken in op de zenuwoverdracht via dezelfde receptor (GABA). Het werkingsmechanisme is dus hetzelfde.
Door *Dorothea*
D&K schreef: Als tichfence niet meer te krijgen is gebruik je toch gewoon Pulvex of Exil? Dat is precies hetzelfde spul.
Ja maar dat staat bij ons niet in de gids van de groothandel ;) , defendog wel dus ik denk dat ik dat dan maar ga bestellen.
Door Pauline
Dames.... ik weet het echt niet meer. Wat zou ik nog kunnen proberen tegen die megahoeveelheid teken die Joep dagelijks oploopt..... :-X :-X :-X Ze zijn dus beiden behandeld met practic en zouden weer moeten hoor.

Maar gedurende de hele werkzame tijd heeft Joep gewoon teken gehouden en niet zo'n beetje ook. 5 op een dag is echt het minimum, maar 10 is geen uitzondering. Joris daarintegen heeft wel af en toe een teek maar echt veel, veel minder. Werkt prac-tic nou al niet meer afdoende, verwacht ik teveel.

Anne adviseerde me frontline spray in combinatie met de spot-on, Connie adviseerde me scalibor. En ik... ik weet het nog steeds niet.... :-[ :-[ :-[ :-[ Zijn er middelen die echt afdoende werken? Ik zit met een vervelende voorgeschiedenis, wat maakt dat ik zo panisch ben m.b.t. gif tegen vlooien en teken... Ik heb onze vorige teckel vergiftigd met dat spul en dat was dan wel niet voor op de hond, maar voor op het tapijt (stond heel onduidelijk op de bus).... Het heeft wel gemaakt dat ik huiverig blijf voor dit soort middelen.
Door Eef+Stippels
Pauline schreef: Dames.... ik weet het echt niet meer. Wat zou ik nog kunnen proberen tegen die megahoeveelheid teken die Joep dagelijks oploopt..... :-X :-X :-X Ze zijn dus beiden behandeld met practic en zouden weer moeten hoor.

Maar gedurende de hele werkzame tijd heeft Joep gewoon teken gehouden en niet zo'n beetje ook. 5 op een dag is echt het minimum, maar 10 is geen uitzondering. Joris daarintegen heeft wel af en toe een teek maar echt veel, veel minder. Werkt prac-tic nou al niet meer afdoende, verwacht ik teveel.

Anne adviseerde me frontline spray in combinatie met de spot-on, Connie adviseerde me scalibor. En ik... ik weet het nog steeds niet.... :-[ :-[ :-[ :-[ Zijn er middelen die echt afdoende werken? Ik zit met een vervelende voorgeschiedenis, wat maakt dat ik zo panisch ben m.b.t. gif tegen vlooien en teken... Ik heb onze vorige teckel vergiftigd met dat spul en dat was dan wel niet voor op de hond, maar voor op het tapijt (stond heel onduidelijk op de bus).... Het heeft wel gemaakt dat ik huiverig blijf voor dit soort middelen.
Ik zou als ik jou was de scalibor banden gaan proberen.
Door conleeuw
ik vindt dat je geen twee middelen in combinatie met elkaar mag gebruiken tenzij je met alle zekerheid weet dat het kan, en wat daar dan de "vergiftigingsverschijnselen" zal zijn, ik vindt he link..... maar goed, dat ben ik. Pauline, waarom probeer jij niet een keer defend dog? dat is een spray die je op de hond spray, hebben ze even een schurft hekel aan want het spulletje zit in een soort lak, droogt het eenmaal op, dan krijg je volgens mij echt geen teek meer te zien tot het verlopen is.... ik meen 6 tot 8 weken, voor jou formaat honden is het nog te doen, een Dot is bijna niet te doen qua vacht?? lijk mij in jou geval een mogelijke goede oplossing
dit is het
http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink0615.htm
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door