Moderator: Lizzy
*Dorothea* schreef: PractTic heeft ook hetzelfde werkingsmechanisme als de frontline dus het verbaast me niet zo dat het niet zo toppie werkt.Ik dacht juist dat dit een nieuwere, verbeterde versie was.
*Dorothea* schreef: Ik ga de tick fence proberen voor de vakantie naar Duitsland (nog 2 weekjes 8) )doe je dan een verslagje of het wel of niet goed werkten ?
*Dorothea* schreef: Ik ga de tick fence proberen voor de vakantie naar Duitsland (nog 2 weekjes 8) )Tick fence heeft dezelfde werkzame stof als exil tick off en daar ben ik wel tevreden over.
Wat gebeurt er als een volgezogen teek zich in huis laat vallen en je vind 'm niet?Ja, wij hebben het vorig jaar gehad. Kleine lieve groene eitjes op het gordijn. (kat zit graag in de vensterbank). Heel mooi in een soort honingraatmotiefje.......
bestaat er dan een kans op jonge teekjes in huis?
conleeuw schreef: doe je dan een verslagje of het wel of niet goed werkten ?Tick fence is tijdelijk niet leverbaar![]()
Bernie schreef: Ik dacht juist dat dit een nieuwere, verbeterde versie was.het is een andere stof, maar beide stoffen werken in op de zenuwoverdracht via dezelfde receptor (GABA). Het werkingsmechanisme is dus hetzelfde.
D&K schreef: Als tichfence niet meer te krijgen is gebruik je toch gewoon Pulvex of Exil? Dat is precies hetzelfde spul.Ja maar dat staat bij ons niet in de gids van de groothandel
Pauline schreef: Dames.... ik weet het echt niet meer. Wat zou ik nog kunnen proberen tegen die megahoeveelheid teken die Joep dagelijks oploopt.....Ik zou als ik jou was de scalibor banden gaan proberen.![]()
![]()
Ze zijn dus beiden behandeld met practic en zouden weer moeten hoor.
Maar gedurende de hele werkzame tijd heeft Joep gewoon teken gehouden en niet zo'n beetje ook. 5 op een dag is echt het minimum, maar 10 is geen uitzondering. Joris daarintegen heeft wel af en toe een teek maar echt veel, veel minder. Werkt prac-tic nou al niet meer afdoende, verwacht ik teveel.
Anne adviseerde me frontline spray in combinatie met de spot-on, Connie adviseerde me scalibor. En ik... ik weet het nog steeds niet....![]()
![]()
![]()
Zijn er middelen die echt afdoende werken? Ik zit met een vervelende voorgeschiedenis, wat maakt dat ik zo panisch ben m.b.t. gif tegen vlooien en teken... Ik heb onze vorige teckel vergiftigd met dat spul en dat was dan wel niet voor op de hond, maar voor op het tapijt (stond heel onduidelijk op de bus).... Het heeft wel gemaakt dat ik huiverig blijf voor dit soort middelen.