Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Boefke
Boefke schreef:propanediol (weet niet precies wat dit is, of waar te krijgen, tis iig kleverig)
Ik ben er inmiddels enigszins achter wat dit voor middel is, iig een chemisch goedje, niet heel schadelijk, maar toch ook niet geheel onschuldig. Ik vraag me dus af hoe 'natuurlijk' dat Mygga Natural eigenlijk is.
Door Boefke
conleeuw schreef: hier is een site waar de hoeveelheden beschreven staat. de prijs van aanschaf staat er ook bij, de rand tegenover de euro wisselt, maar een euro is ongeveer 9 rand... dus duur is het spulletje niet, ik zie dat ze wel een poeder verkopen, ook de sap voor in de drink water. Vroeger werd er gezegd dat als je de alwyn sap aan de drinkwater toevoegden dat het de bloed bitter maakten waardoor de teken niet meer de hond zou lusten. Nou heb ik nog nooit geproeft of hun bloed echt bitter wordt, en ook nog nooit een zinvolle gesprek met een teek kunnen houden, maar weet wel dat onze honden vaak en veel teken hadden, en toen ze alwyn sap kregen niet meer.... maar ik was veels te jong om het allemaal precies te weten. Ik was toch van plan om het te gaan proberen dit jaar, in plaats van de gebruikelijke spulletjes. Jou test zou erg interessant zijn.
Ik ga eens kijken wat het zo allemaal kost aan verpakkings en post geld en ga kijken of ik wat kan bestellen, lukt het mij, dan zal ik er voor zorgen dat jij wat van het spulletje krijg als jij het wil meenemen in jou test.
;)

http://www.aloeferoxboutique.com/aloeferox4pets.html
Ik ben wel benieuwd naar deze stof Connie! Als het jou lukt eraan te komen dan koop ik graag wat van je over.

Heb nog twee andere recepten ook gevonden waar ik nog nooit van gehoord heb: een mengsel van castor oil, pennyroyal oil en pine tar; en jungle oil (hiervan weet ik niet de ingredienten). Als iemand ze kent of er iets over weet ???

Heb uitgevogeld hoe ik die krengen het beste kan vangen: met een katoenen witte doen een sleep trekken door het gras. Lijkt me niet al te moeilijk. Over anderhalve week ga ik een keer proef draaien, maar misschien is het nog wat te vroeg in het seizoen.
Door conleeuw
Boefke schreef: Ik ben wel benieuwd naar deze stof Connie! Als het jou lukt eraan te komen dan koop ik graag wat van je over.

Heb nog twee andere recepten ook gevonden waar ik nog nooit van gehoord heb: een mengsel van castor oil, pennyroyal oil en pine tar; en jungle oil (hiervan weet ik niet de ingredienten). Als iemand ze kent of er iets over weet ???

Heb uitgevogeld hoe ik die krengen het beste kan vangen: met een katoenen witte doen een sleep trekken door het gras. Lijkt me niet al te moeilijk. Over anderhalve week ga ik een keer proef draaien, maar misschien is het nog wat te vroeg in het seizoen.
ik hou jou op de hoogte ;)
Door nikèdog2000
connie ik hou me ook aanbevolen
ik ben vehuisd en heb een grote tuin
maar het probleem is hij zit vol ini mini teken
je moet met een loep kijken om ze te herkennen
nu heb ik een wit pupje en daar kun je ze dan wel goed op zien
weten jullie ook of teken in dennen bomen voor komen?
ik heb namelijk nu na alles eruit getrokken te hebben nog 1 denneboom staan
als daar teken in voorkomen moet die er ook uit
Door Boefke
Nee, ze leven niet (hoog) in bomen. Teken kunnen niet springen. Ze zitten in gras/struikgewas en klimmen op je als je daar toevallig langs loopt. Wat vervelend joh, dat jouw tuin onder zit!
Door nikèdog2000
dus de dennen boom hoeft er niet uit
bestaat er een bestrijdingsmiddel waar ik ze mee kan killen?
Door conleeuw
nikèdog2000 schreef: dus de dennen boom hoeft er niet uit
ja een heel mooi biologisch bestrijdingsmiddel, het heet..... vogels ;D
Door nikèdog2000
nou bof ik even
die komen er genoeg
vooral omdat ik de grond los gemaakt heb
er zitten hier ook hele dikke pieren
heb je wel eens hele witte teken gezien??????????
ik wel ze zaten in jip zijn pootje en op zijn buik en 1 op zijn piemeltje
rot beesten
Door conleeuw
nikèdog2000 schreef: nou bof ik even
die komen er genoeg
vooral omdat ik de grond los gemaakt heb
er zitten hier ook hele dikke pieren
heb je wel eens hele witte teken gezien??????????
ik wel ze zaten in jip zijn pootje en op zijn buik en 1 op zijn piemeltje
rot beesten
echt wit niet, wel licht grijs en licht beige zeg maar, heel wit nog niet zelf gezien, mischien volgende keer een foto'tje maken :-\ Ja het zijn nou eenmaal rot beestjes :-X
Door Boefke
nikèdog2000 schreef: dus de dennen boom hoeft er niet uit
Ik heb er ook niet zoveel verstand van, maar misschien zou ik toch eens een bedrijf bellen dat insecten bestrijd. Als je echt last hebt van een plaag ten minste. Misschien kennen zij een biologisch afbreekbaar middel dat je kunt gebruiken. Ik zou trouwens ook even de buren vragen hoe het bij hun zit. Ik weet niet hoe plaatselijk zo'n tekenplaag kan heersen, maar als jij de enige bent, is het het proberen waard.
Door nikèdog2000
ik had al advies gekregen om  een vlammenwerper over de aarde te halen zodat ze verbranden
maar ik ga zeker de ongedierte bestrijding vragen wat er aan gedaan kan worden
en de buren hebben er geen last van
in dit huis en de tuin is zeker 5 jaar niets aan gedaan
mevrouw zat in een verzorgins huis
te wachten op een plek in een bejaarde huis
en zolang mocht er er niets aan het huis gedaan worden
en de tuin hadden de kinderen van die mevrouw geen zin in om wat aan te doen
en nu is er volop leven
en komen die krengen ook tot leven
vandaag weer 10 teken van de pup afgehaald
is gewoon zielig
ze zijn zo klein dat je ze haast niet kunt pakken
en dan trek je al gauw een paar haren mee
is geen pretje voor hem
Door Boefke
Dan zou ik er heel snel wat aan doen!
Een vrouwtjesteek legt tot wel zo'n 2000 eitjes, dus als ze echt zo klein zijn dan zijn dit hele jonge teekjes, in de eerste fase, nog larven dus. En die zouden wel eens wit kunnen zijn zoals jij zegt!! Ik weet dat niet heel zeker, maar ik heb wel eens een fototje voorbij zien komen van alle stadia waarop de larve wit leek. In dat geval zijn er dus 2000 eitjes bij jouw in de tuin uitgekomen >:( en die wil je niet allemaal van je hond afplukken.
Door nikèdog2000
nou voorlopig ben ik daar wel mee bezig
met dat plukken dan
ministerie van landbouw gebeld weten niets
moest postbus 51 maar bellen
die weten ook niets kreeg een telefoonnummer dierenplagen
ook gebeld weten ook niets
toen een telf nummer van plantenziekte kundige dienst
die man die er wat van af weet is er morgen pas
Door nikèdog2000
vandaag de teken geteld
die op mijn pup van 4 kilo zaten
hou je vast 208
en dat zijn ze nog niet alle maal
ik moet ze nog van zijn snuit afhalen
maar vond het lang ge noeg geduurd
ik heb het nu in 2 keer gedaan
dat is toch niet te geloven
Door Boefke
Zou je je honden niet beter voorlopig even uit de tuin weghouden ???
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door