Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
Stronghold werkt alleen tegen spoelwormen bij honden....Als je hond dus andere wormen heeft gaan die dus niet dood. Verder als je hond 11 kg werkt moet je ontwormen voor 11 kg en dus niet voor 10!!!! Ik zou absoluut 1 en een kwart tablet drontal geven. Het gevaar van onderdosering is resistentie tegen het wormmiddel!!!
Een kleine overdosering kan geen kwaad. Integendeel ik doseer liever iets te ruim dan te krap.
Door chrisje
Ik moet zeggen dat de spoelwormen hun woning massaal verlaten  :D
Zoveel wormen  >:(
Door chrisje
Is nu één maal ontwormen genoeg, of moet het binnen een week ofzo nog eens?
Door Helen
chrisje schreef: Is nu één maal ontwormen genoeg, of moet het binnen een week ofzo nog eens?
Bij zo'n massale wormuittocht, zou ik het zeker over twee weken nog een keer herhalen en twee weken daarna zou ik de ontlasting voor de zekerheid na laten kijken.
Door conleeuw
Helen schreef: Stronghold werkt alleen tegen spoelwormen bij honden....Als je hond dus andere wormen heeft gaan die dus niet dood. Verder als je hond 11 kg werkt moet je ontwormen voor 11 kg en dus niet voor 10!!!! Ik zou absoluut 1 en een kwart tablet drontal geven. Het gevaar van onderdosering is resistentie tegen het wormmiddel!!!
Een kleine overdosering kan geen kwaad. Integendeel ik doseer liever iets te ruim dan te krap.
dosering voor Drontal is een tablet per 10 kg lichaamsgewicht, en dat komt over een met 15 mg febantel en 14,4 mg pyrantel embonaat en en 5 mg praziquantel per kilogram lichaamsgewicht. voor 10.5 kilo is een en een kwart tablet dus te veel. bij 12.5 kilo gewicht aan hond geef je een en een kwart tablet. bij 15 kilo's geef je een en een half tablet..... de tabletten zijn niet of nauwelijks in kleiner stukken dan kwarten te verdelen, dan is 10.5 kg hond dus gewoon 1 tablet, dat is echt niet onder doseren ;)
Door Helen
conleeuw schreef: dosering voor Drontal is een tablet per 10 kg lichaamsgewicht, en dat komt over een met 15 mg febantel en 14,4 mg pyrantel embonaat en en 5 mg praziquantel per kilogram lichaamsgewicht. voor 10.5 kilo is een en een kwart tablet dus te veel. bij 12.5 kilo gewicht aan hond geef je een en een kwart tablet. bij 15 kilo's geef je een en een half tablet..... de tabletten zijn niet of nauwelijks in kleiner stukken dan kwarten te verdelen, dan is 10.5 kg hond dus gewoon 1 tablet, dat is echt niet onder doseren ;)
zo doen wij het niet op de praktijk waar ik werk. Om onderdosering te voorkomen doseren wij altijd een fractie ruimer.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door