Rover_Dax_Scott schreef: ↑ma 29 apr 2024, 20:23
Ik ben er de laatste periode achter gekomen dat ik onze honden nooit meer laat vaccineren met Nobivac L4 / ziekte van Weil.
Twee weken geleden was het tijd voor onze hond om de herhaling van de vaccinaties te halen. Hij was 7, leek kern gezond, super fit, vrolijk, energiek, ga zo maar door.
De dag na de vaccinaties lag hij dood in onze tuin. Binnen een paar tellen was het gebeurt….
Na veel gesprekken met dierenartsen en eigen research in allerlei verslagen en documenten, is mijn conclusie dat de Nobivac L4 vaccinatie enorm gevaarlijk kan zijn. Helaas was dit bij onze hond dus echt het geval. Er zit een conserveermiddel in genaamd Thiomersal (0.1 ml) dit bestaat voor 49,6% uit kwik. De hond krijgt dus ongeveer 0,05ml (mg) aan kwik binnen. Ongeacht de leeftijd.
Ik zeg niet dat dit in alle gevallen schadelijk is, maar ik ben er van overtuigd hij zonder zijn vaccinatie vandaag nog rond had gelopen.
Onderzoek wijst ook uit dat de geldigheidsduur van de vaccinatie 12 maanden is. Echter varieert de werkingsduur tussen ongeveer 3 tot 12 maanden. Ook bevat het niet alle bacteriën/gennen die Leptospirose kunnen veroorzaken. De kans op besmetting is dus nog steeds aanwezig. Laat je hond niet spelen en/of zwemmen waar jezelf of kinderen ook niet laat zwemmen. Dan is het risico nagenoeg Nihil.
Ik ben geen wetenschapper, geen dierenarts of whatever. Maar ik heb met heel mijn hart spijt dat ik nooit eerder mezelf verdiept heb in de vaccinaties.
Zolang de Thiomersal gebruikt wordt, krijgen onze honden die vaccinatie niet meer.
Groetjes
*****ik mis je****
O mijn god nou ben ik nog banger.
Wat erg geen woorden voor
Bij mij is er ook iets fout gegaan vandaag.
Mijn herder is vandaag gesteriliseerd en gelijk titer test gedaan.
Tot ik haar kwam halen en te horen kreeg dat ze Weil enting hebben gegeven( lepto 2)
Zonder mijn toestemming.
Ik begrijp volgens de DA dat de lepto 2 niet erg is ipv de lepto 4 .
Maar dan nog, ik had het niet gewild en zeker niet na operatie
Pfff