Lizzy schreef:Nee, je kan dat dan alleen doen (mijns inziens) als de puppen tot 8 weken blijven. Maar goed, dan heb je ze met 6 weken dus wel voor Jan getiterd en dat is ook weer niet gratis... Lastig dilemma he?!
Eens, hoor, ik zou ze niet pal na vaccineren laten uitvliegen. Titeren voor een eigenaar die hoe dan ook gevaccineerd wil hebben vind ik op zich niet erg. Tuurlijk is het zonde van het geld voor wat betreft die betreffende pup, maar als je de totaalprijs beschouwt als de kosten van de titerbepaling voor de pups waarbij die wél wordt benut ben je van dat probleem af

En een titerbepaling kan natuurlijk hoe dan ook leiden tot vaccinatie, dan zijn het óók dubbele kosten. 'Voordelig' is het om ze met 6 wkn. te laten vaccineren zonder titerbepaling.
Hier speelt dit 'probleem' voorlopig nog niet. Ik had graag dit jaar een nestje gehad van Daantje, maar ze moet eerst herstellen van de blessure en 'behandeling'. Gebeurt dat niet, dan kan ze ook niet gedekt worden. Maar verloopt het zoals gehoopt, dan we hebben nog een jaar voor ik echt moet gaan tobben over deze vraag (ze wordt immers 'altijd' loops op 23 maart

). Met wat geluk lost de praktijk de vraag op: heb ik pupmensen die n.a.v. de info volledig achter titeren staan (maar de visie op titeren zal zeker niet boven aan mijn wensenlijstje staan bij het zoeken van leuke adressen, dus dat zou een toevallige meevaller zijn). Of zijn de mensen die hoe dan ook een vaccinatie willen alle toekomstige reu-eigenaren. Of zijn de mensen die hoe dan ook vaccinatie willen toevallig de mensen wiens pup wat langer blijft wgns vakantie (Daantje wordt vooralsnog 1 x p.jr loops, eind maart, het uitvliegen is dan in de zomervakantie..). En ik vermoed dat er volgend jaar al véél meer mensen zijn die gehoord hebben over titerbepaling, zoals ook het aantal da groeit dat dit aan biedt. En het zal ook schelen - qua vertrouwen - dat titerbepaling nu ook 'geldig' is in pensions etc. Kortom, ik kan beter gaan tobben over wat/hoe als ik de concrete situatie ken, maar lees zo lang met interesse mee over afwegingen en mogelijkheden.