Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Doranto schreef: Geen idee of het eigenlijk een longworm is. Door Utrecht werd gesproken over Franse hartworm.
Zo wordt het inderdaad genoemd maar de echte hartworm, Dirofilaria immitis, komt dus niet voor in NL.

Maargoed, beide is moeilijk te ontdekken en behandeling is niet geheel zonder gevaar.

Nu eet Ziggy geen slakken of kikkers maar ze eet wel gras en de muizen die Tous vangt eet ze ook. We komen al jaren met regelmaat in Kootwijk en omgeving dus een besmetting met "franse hartworm" is dus niet geheel ondenkbaar.
Al zijn de klachten die ze heeft bij nog wel tig andere dingen denkbaar. Het hoesten, bloedingen en braken heeft ze iig. niet.

Wat waren de symptomen bij jouw hond?
Doranto schreef: Gelukkig geen enkele. Het is bij toeval in Utrecht ontdekt tijdens het wormenonderzoek waaraan hij deelnam.
Ook wel apart dat ik 3 honden ken die besmet waren met deze Franse hartworm en er alle 3 uitgelicht werden door het wormonderzoek in Utrecht.
TomsBorders schreef: Weet je of dit toevallig ook in eenzelfde periode is geweest?
Volgens mij heeft het onderzoek 2 jaar geduurd en zover ik me kan herinneren was 1 hond besmet bevonden in 2013 (ik weet niet meer welke maand), 1 in februari 2012 en wanneer ze het bij Harrie van Doranto hebben ontdekt weet ik niet maar dat kan Doranto ons vast wel vertellen!
Lizzy schreef: Volgens mij heeft het onderzoek 2 jaar geduurd en zover ik me kan herinneren was 1 hond besmet bevonden in 2013 (ik weet niet meer welke maand), 1 in februari 2012 en wanneer ze het bij Harrie van Doranto hebben ontdekt weet ik niet maar dat kan Doranto ons vast wel vertellen!
Heb het even nagezocht. Bij Harrie was besmetting met Franse hartworm ontdekt op 21 okt. 2013.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door