Parelridder schreef:
Linkjes gelezen
Er zijn dus niet meer dan 20 meldingen per jaar van mensen die in Nederland Lepto op lopen. En dat terwijl niemand is gevaccineerd hiertegen (wegens de hevigheid van dit vaccin in verhouding tot 't risico v/d ziekte) en volop voedsel wordt achtergelaten bij recreatieplassen, wat ratten lokt...
We laten zorgeloos onze kinderen zwemmen, heerlijk toch die waterpret?! Zelf sprong ik ook met regelmaat samen met de buurkinderen in het kanaal, zwemmen, maar ook grote opgeblazen binnenbanden mee en dan in het riet hangend deinen op de golven van passerende boten. Een kapotte knie of schaafwond weerhield ons daar echt niet van.
Is de máte van onze angst voor Lepto bij honden niet veroorzaakt door de ons aangeleerde norm tav dit vaccin? Zoals het na jaren brokjes voeren - want daar zit alles in - ook even moeilijk is te vertrouwen op dat we ook zelf een maaltijd kunnen samen stellen, dat daar écht geen tekorten door opgelopen worden.
In het artikel over de 4 mannen met Lepto vond ik interessant dat slechts één van hen erg ziek werd en daardoor aanleiding gaf tot nader onderzoek. De andere 3 waren even 'grieperig'. Weer een voorbeeld van dat Lepto ook ongevaccineerd echt niet altijd en onmiddellijk tot drama's leidt, maar vaker een mild verloop heeft, waarvan je zelfs zonder behandeling kunt opknappen.
Hihihi, grappig, jij hebt dezelfde vragen als ik, na het lezen van dit alles

. Weet je, misschien zitten we er pikaal naast. Of misschien niet.....
Heb je ook het webinar toevallig gezien?
Ik liep me zojuist in het bos te bedenken dat de lijst van dingen waar we doodsbang voor moeten zijn lang is:
- Vlooien
- Teken en diverse ziektes die ze met zich meebrengen, waaronder lyme (waar je tegenwoordig ook al heel veilig tegen kunt enten

)
- Haakworm, lintworm, spoelworm, zweepworm en tegenwoordig ook de Franse hartworm.
- Giardia en coccidiose, ook een soort van nieuw mega-gevaar.
- Parvo, Hondenziekte, HCC, Para Influenza, kennelhoest, Rabies.
- Leptospirosis, en moest je je tot de nieuwe enting druk maken om 2 serovars, mag je je vandaag de dag druk maken om 4 serovars.
En de lijst is vast nog veel langer. En overal hebben we een Botlekje voor.