Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door flodder en dwarrel
Lazy Garfield schreef: Tegen wormen twee keer per jaar een maand 1 theelepeltje door het eten, tegen vlooien wrijf je het in de vacht.
Maar mijn hondje heeft geen vlooien dus nog nooit gedaan.
mijn dieren hebben ook geen vlooien en dat wil ik graag zo houden ;) ik gebruik het preventief daar ik een hond met vlooienallergie heb

ook in het strooisel en legnest van het kippenhok en in het badzand van de chinchilla's
Door Lazy Garfield
lauraV schreef: ik neem aan dat je het alleen voert als je weet dat ie vlooien heeft?
Nee ik wrijf het in de vacht alleen als ze vlooien heeft.
Door het voer is tegen de wormen.
Door lauraV
Lazy Garfield schreef: Nee ik wrijf het in de vacht alleen als ze vlooien heeft.
Door het voer is tegen de wormen.
bedoelde ook wormen :-[
maar doe jij dan preventief ontwormen 2x per jaar?
Door flodder en dwarrel
lauraV schreef:
bedoelde ook wormen :-[
maar doe jij dan preventief ontwormen 2x per jaar?
voorheen deed ik braaf ontwormen maar sinds ik op bp zit doe ik dat niet zo maar meer.....Dwarrel doet nu een jaar mee aan het onderzoek van Utrecht en heeft nog nooit wormeitjes gehad en is al heel lang niet meer ontwormd :)
Door flodder en dwarrel
judith1967 schreef: Gaat die vacht daardoor niet stroef aanvoelen??

Beter dan vlooien hebben natuurlijk :D :P
n beetje wel maar dat is zo weer weg...ik neem wat in m'n handen...gooi deze weer leeg en wat er aan m'n handen blijft "kleven" wrijf ik door de vacht
Door Martine-Tom
*Dorothea* schreef: ja maar van standaardvlooienmiddel vallen ze toch ook niet allemaal om? en dat is dan wel gif...
ik heb trouwens één keer een hond gezien die helemaal suf was van de tea tree dus het kan zeker.
Een vriendinnetje van Tom is bijna bezweken aan Tea Tree olie :-\ :-\
Ze hadden het in de vacht gesmeerd en in de avond is ze apatisch geworden, smorgens was ze niet meer aanspreekbaar, gelijk naar de da waar ze 3 dagen is geweest....
Door judith1967
flodder en dwarrel schreef: n beetje wel maar dat is zo weer weg...ik neem wat in m'n handen...gooi deze weer leeg en wat er aan m'n handen blijft "kleven" wrijf ik door de vacht

Dankjewel voor je antwoord,Connie!!
Heb nu nog de spray van de Action hier staan,kijken of die goed werkt,en anders ga ik ook aan de aarde,nouja mijn hond dan!!
Door Sigbrid
flodder en dwarrel schreef: mijn dieren hebben ook geen vlooien en dat wil ik graag zo houden ;) ik gebruik het preventief daar ik een hond met vlooienallergie heb

ook in het strooisel en legnest van het kippenhok en in het badzand van de chinchilla's
Daar heb ik er ook 2 van , en de Espree doet niet wat ik ervan verwachtte . Jij doet het door het voer en in de vacht ? Dan ga ik dit proberen , mocht dat toch niet het gewenste resultaat hebben toch maar weer stronghold want ik kan hier echt niet 1 vlo hebben met hun . Kan je dit ook bij katten gebruiken eigenlijk ?
Door flodder en dwarrel
Sigbrid schreef: Daar heb ik er ook 2 van , en de Espree doet niet wat ik ervan verwachtte . Jij doet het door het voer en in de vacht ? Dan ga ik dit proberen , mocht dat toch niet het gewenste resultaat hebben toch maar weer stronghold want ik kan hier echt niet 1 vlo hebben met hun . Kan je dit ook bij katten gebruiken eigenlijk ?
tegen vlooien alleen door de vacht en ik gebruik het ook bij de katten

t is heel fijn poeder...beetje in je handen nemen...handen weer leeggooien in het emmertje en wat aan je handen blijft "kleven" door de vacht wrijven

je kunt het ook op de ligplaatsen "strooien"
Door Sigbrid
flodder en dwarrel schreef: tegen vlooien alleen door de vacht en ik gebruik het ook bij de katten

t is heel fijn poeder...beetje in je handen nemen...handen weer leeggooien in het emmertje en wat aan je handen blijft "kleven" door de vacht wrijven

je kunt het ook op de ligplaatsen "strooien"
Voor ik de verkeerde bestel moet ik dan de diatomeeenaarde puur of de diatomeeenaarde diatom hebben of maakt het niet uit ?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door