Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ine
#22253
Meestal staat dat op het stickertje in je boekje!
Voor België geldt de enting 2 jaar. Voor de andere landen 1 jaar! Engeland blijft een ander geval! ;)
Door oebaya
#22255
Helen schreef: Damn, da's balen ik heb een merial Rabies enting. Weet iemand hoe lang de fabrikant die veilig acht??

groetjes Helen
Ben even wezen zoeken op internet, maar heb nergens kunnen vinden hoe lang de fabrikant claimt dat het vaccin geldig is. Zal wel in het beschutte deel staan, dat alleen voor dierenartsen toegankelijk is.
gr.
Nicolette
Door oebaya
#22256
Ine schreef: Meestal staat dat op het stickertje in je boekje!
Voor België geldt de enting 2 jaar. Voor de andere landen 1 jaar! Engeland blijft een ander geval! ;)
Ine, dat hele stickertje zegt niets. Het gaat gewoon om overheidsregels die nog uit de oertijd stammen. En Engeland vraagt heel veel extra's, maar erkent wel de geldigheidsduur die de fabrikant aangeeft. Daarom is het belangrijk uit te zoeken welke vaccins door de fabrikant voor langer dan een jaar worden aangegeven. Van Nobivac is de 3 jaar geldigheid zeker.
gr.
Nicolette
Door ine
#22259
Hoi Oebaya
De vraag van Helen was, tot wanneer die fabrikant het middel garandeerde. Ik reageerde op dat bericht. Op de stickertjes staat die datum!
Vandaar, dat ik er onder schreef, dat het voor België 2 jaar is en de andere landen 1 jaar! Dat zijn de regels nu.
Ik ben blij, dat daar verandering in gaat komen!
Door oebaya
#22611
Ine schreef: Hoi Oebaya
De vraag van Helen was, tot wanneer die fabrikant het middel garandeerde. Ik reageerde op dat bericht. Op de stickertjes staat die datum!
Vandaar, dat ik er onder schreef, dat het voor België 2 jaar is en de andere landen 1 jaar! Dat zijn de regels nu.
Ik ben blij, dat daar verandering in gaat komen!
Sorry, verkeerd begrepen.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Hitam
#22697
Fabrikanten vertellen ook dierenartsen niet hoe lang het vaccin werkzaam is. Ik betwijfel of ze het zelf wel weten en ik denk dat ze het helemaal niet willen weten!

Helen, die van Merial werkt net zo lang als die van Nobivac. In elk geval drie jaar. En ik denk nog wel langer.
Door Ink
#22698
Hitam schreef: Fabrikanten vertellen ook dierenartsen niet hoe lang het vaccin werkzaam is. Ik betwijfel of ze het zelf wel weten en ik denk dat ze het helemaal niet willen weten!

Helen, die van Merial werkt net zo lang als die van Nobivac. In elk geval drie jaar. En ik denk nog wel langer.
Is het zinnig/handig/mogelijk om hondsdolheid dan op antistoffen/titers te laten onderzoeken? Afgezien van het feit of het wettelijk bewijsmateriaal is als je naar het buitenland gaat zou ik, in verband met de zeer waarschijnlijke afloop van de ziekte, toch wel willen weten hoe het staat met de bescherming. Jeuzes wat een zin ...
Door Helen
#22771
Ink schreef:

Is het zinnig/handig/mogelijk om hondsdolheid dan op antistoffen/titers te laten onderzoeken? Afgezien van het feit of het wettelijk bewijsmateriaal is als je naar het buitenland gaat zou ik, in verband met de zeer waarschijnlijke afloop van de ziekte, toch wel willen weten hoe het staat met de bescherming. Jeuzes wat een zin ...
Ink ik ben net wakker en dan lees ik dit. Ja, ben echt net wakker, heb gisteren de hele nacht gestudeerd. Zo heb het nu twee keer gelezen en nu snap ik je. Ik zit met hetzelfde. Ik ben in de gelegenheid om de Rabies enting met sticker en handtekening in mijn boekje te krijgen en de enting in de prullebak, maar is mijn hond dan wel veilig?? Ze heeft hem nu een jaar geleden van merial gehad. En nou snap ik nog steeds niet of er een verschil zit tussen de merial en nobivac rabies enting. De een wordt binnenkort drie jaar geldig en de ander??Is het verstandig om niet te enten en te titeren??Pffft, kan iemand iets zinnigs zeggen??

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op wo 12 nov 2003, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#22772
Hitam schreef: Fabrikanten vertellen ook dierenartsen niet hoe lang het vaccin werkzaam is. Ik betwijfel of ze het zelf wel weten en ik denk dat ze het helemaal niet willen weten!

Helen, die van Merial werkt net zo lang als die van Nobivac. In elk geval drie jaar. En ik denk nog wel langer.
Ooo sorry ik typte mijn vorige berichtje alweer voordat ik alles gelezen had... ::)

groetjes Helen
Door Mister T
#22775
grmpffffffff...heb Tim dus de rab.ent gegeven want onze brokkenpiloot kennende,durf ik het niet aan om gewapend met alleen een sticker/penning de bossen in te sjokken.Daarnaast Tuja d6,homeo. dit op aanraden van Liz om de eventeule bijwerkingen te verminderen,hopelijk zet het zoden aan de dijk....
Wat het loslopen betreft.........wij komen daar al jaren en heb er nog nooit een hond of jager gezien wat het gif betreft,daar heb ik nooit op gelet omdat dit het eerste jaar is dat Tim meegaat.........Is dat echt zo erg daar??????
Jakkes,maar aan de riem alleen is ook zo wat..........
Door geer
#22776
Toen wij een paar maanden geleden naar de Ardennen gingen, heb ik Saar ook laten enten tegen Rabies. Net als Pam wilde ik het risico niet lopen om met penning, maar zonder sticker in m'n boekje te gaan :-\
Bovendien spookte de hele tijd door mijn hoofd "stel nou dat...." Minuscule kans dat er iets gebeurt natuurlijk, maar achter ons huisje stikte het van de vossen en aangezien Saar losliep vond ik het een prettig idee...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#22782
Je kubt de titer best laten bepalen. Is niet goedkoop. Ik denk zo´n 50 tot 60 euro.
Voordat je naar Engeland of Zweden gaat moet dat ook gebeuren.
Er zijn laboratoria in Duitsland en België die dat doen.
Door oebaya
#22935
In Nederland is inmiddels ook een laboratorium erkend. Weet alleen zo even niet welk.
Maar jongens toch, niet zo bang voor rabiës. Het komt, na intensieve entingscampagens van de wilde dierenpopulatie, niet of nauwelijks nog voor in Europa. Gewoon je dierenarts het stickertje laten plakken en er is geen vuiltje aan de lucht.
En met gif strooien is het behoorlijk erg. Echt waar, toen een hondje van mij 2 jaar geleden ziek was en verschijnselen vertoonde die aan strychnine-vergiftiging deden denken, hetgeen het niet bleek te zijn, kreeg ik meteen te horen van de buren waar in mijn omgeving vergiftigd aas werd neergelegd.
Weet niet hoe etensgek je hond is, maar zou hem liever aan een lange lijn doen, zodat je hem meteen in de hand hebt, dan hem helemaal los laten lopen.
gr.
Nicolette
Door Nelly
#22937
Ashley, die met z'n inmiddels 10 jaar ieder jaar trouw z'n hele cocktailmeuk heeft gekregen, wordt dus nooit meer geënt. Angel moet wel een rabiës-enting hebben, want die heeft ze nog nooit gehad, en ja, ik denk dat die hier aan de Duitse grens voor één keer wel nodig is.
Zei trouwens laatst tegen m'n zusje, die een ouwe J.R. en een x Bordeauxdog-Rottweiler heeft dat ze niet ieder jaar hoefde te enten. Tot m'n stomme verbazing kreeg ik als antwoord dat beide honden alleen hun puppy-entingen hadden gehad, en daarna nooit meer iets! Had altijd gedacht dat zij ze jaarlijks liet enten :-\
En Lotje, de JR, is al bijna 13, en loopt altijd los overal mee naartoe, en is nooit ziek geweest. Dat heeft mij dus over de streep getrokken! :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door