Parelridder schreef:
Merel had spoelwormeitjes in haar ontlasting. Ik heb haar dus 3 dagen moeten weerhouden van eten/likken van de grond middels aanlijnen en daarna een herhalingsmonstertje gestuurd, om vast te stellen of het passage of infectie betreft. Benieuwd..
Mijn maatjes zijn eind mei 2012 aangemeld voor dit onderzoek. De stand van zaken tot nu toe: Merel 2 maal eitjes in ontlasting, waarvan 1 herhalingsonderzoek infectie aantoonde, dus ontwormd. Het andere herhalingsonderzoek vindt nog plaats. Bij Maartje 1 maal giardia, dit heb ik niet hoeven behandelen want klachtenvrij en is daarna idd niet meer vast gesteld!
Ook het herhalingsmonster (na 3 dagen aanlijnplicht om te voorkomen dat ze iets van de grond kan eten) liet spoelwormeitjes zien. Merel eheft dus voor de 2e keer in ca. 8 mnd. spoelworminfectie, terwijl van Maartje - die dezelfde voeding krijgt, zeker niet minder viezigheid eet + ze lebberen nogal wat aan elkaar - vooralsnog zelfs nooit een herhalingsmonster nodig was...
Overigens had ik van Merel een onderzoek naar Franse hartworm nodig, n.a.v. bevindingen bij de half jaarlijkse hartecho, waarvan onwaarschijnlijk maar wel te hopen was dat het door Franse hartworm veroorzaakt werd. Dit onderzoek - op basis van monsters van meerdere dagen - heeft het spoelwormteam gratis voor ons verricht en gelijk door gestuurd naar de cardioloog! Echt super aardig!!