Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Wie vaccineert wel, wie niet, waarom wel en waarom niet?

Ja, zeker weten, omdat....
10
7%
Nee, zeker weten van niet, omdat.....
105
77%
Anders, namelijk.....
21
15%
Door Blafje
Hier absoluut geen vaccinaties, ik heb Floortje zelf nog nooit gevaccineerd. Ze heeft alleen bij de fokker; puppy dp gehad.
Floor heeft met 7 maanden een titer gehad en daarbij was dp en hcc, nog nooit voor geent, de hoogste score.
Ik ga nu bij tannetje titeren in dordrecht, ben erg nieuwsgierig naar de uitslag  :biggrin2: Floor is nu 3, dus zou ze nu gevaccineerd moeten worden  ::)
En ik beken het nu maar vast, het is zowel voor de kat Ollie en Floor, 2x 37,50 uit pure nieuwsgierigheid, want ik ben overtuigd dat het met allebei wel snor zit  ;D
Ik dacht dat ik wel met nosodes zou gaan werken, zoals kennelhoest, omdat dat soms door verenigingen en opvang verplicht wordt gesteld, maar die accepteren alleen vaccinaties, terwijl die maar een korte bescherming bieden en een nosode een heel jaar  :-X
Tja, dan maar niet, want ik ga geen gif in mijn hond spuiten voor een domoor bij een vereniging, keurig uitgelegd met verwijzingen naar het internet, maar nee zo is dat bij ons......  >:(
Floor is ongeent 2x met een kennelhoest besmette hond in aanraking geweest en heeft, zo ver ik weet niks opgelopen, blijkbaar werkt het barf dieetje  ;D 1x door een loopmaatje, die ingeent, naar vakantie kennel ging voor 3 weken en dus hees terug kwam met een soort verzachtende middel voor de keel. Ze is direct de maandag daarop naar de dierenarts geweest, die toch wel een vermoeden van kennelhoest had, maar dat de hond al aan de beterende hand was en als het erger werd, weer terug moest komen.
1x een paar weken geleden, ook een vriendin van Floortje, die spontaan, zonder vakantie enz kennelhoest had gekregen en 4 dagen antibiotica slikte en dus op Floor afrende en aflebberde. Floor is goed in de gaten gehouden, geen kuch of nies gehoord.  :)
Wat betreft, weilnosode, tegen hoeveel varianten beschemt deze, Floor mag of in zee of in de Merwede zwemmen, sloten zijn hier verboden, maar ze is als jonge hond wel degelijk in een baggersloot gesprongen, ik baalde als een stekker, daar fiets en loop je nu voor naar de rivier, maar gelukkig, geen gevolgen, nu probeert ze nog wel eens op een onbewaakt ogenblik, uit een sloot te lebberen maar daar krijgt ze bijna geen kans voor, 99,9 % geef ik zo'n brul dat ze direct verstijft en dan haak ik haar gelijk vast, dus het wordt minder en minder, even afkloppen  ;)
Nog maar eens inlezen en met Tannetje praten.
Door pike
Parelridder schreef: Dat de kans om Lepto te krijgen (lees: ziek te worden daarvan) ook zonder vaccinatie laag is en de kans dat het vaccin dit voorkomt zeker niet volledig, terwijl de kans dat het vaccin (in meer of mindere mate) schade aan richt niet denkbeeldig is.
Ik neem aan dat je bedoelt: Niet ondenkbeeldig oftewel: denkbeeldig.
Door Lizzy
Niet verkeerd maar ik denk dat we elkaar niet begrijpen.

Eén pagina terug schrijf je:

"Dit strookt ontzettend met mijn ideeen en gevoelens, maar ik heb geen idee wie Dana Scott is :-[ anders dan wat het linkje naar haar naam me vertelde. Weet jij meer over haar?".
Door Parelridder
Ik probeer ik het anders te zeggen, want volgens mij delen we de mening in grote lijnen t.a.v. deze vaccinatie, dus dit lijkt me een miscommunicatie:
Dat wat Dana in het door jou gelinkte artikel schrijft, komt erg overeen met mijn ideeen en gevoelens.
Door Lizzy
Parelridder schreef: Ik probeer ik het anders te zeggen, want volgens mij delen we de mening in grote lijnen t.a.v. deze vaccinatie, dus dit lijkt me een miscommunicatie:
Dat wat Dana in het door jou gelinkte artikel schrijft, komt erg overeen met mijn ideeen en gevoelens.
Ohwwwwww, NOU snap ik het pas! Soms ben ik gewoon zooooooooo traag en heb het verkeerd gelezen. Het komt dus wel overeen met jouw ideeen. Ik las dus dat het niet overeen kwam met jouw ideeen. Ik denk "he?!? Wat Dana schrijft lijkt heel veel op wat Parelridder ergens op pagina 3 van dit topic schreef, ben ik nou de weg kwijt?!?!". Ja dus :biggrin2:

Ja, het komt ook erg overeen met mijn ideeen. Laten we hopen dat het klopt wat we denken... Ik blijf het altijd nog griezelig vinden hoor. Te meer er voor mij niet te wandelen valt zonder dat mijn honden de sloten in springen (die zijn overal, in de bosjes waar ik kan lopen).
Door Parelridder
:biggrin2: Soms gaat dat zo, lees je steeds over hetzelfde heen.

Ik vind het ook niet geweldig om niet tegen Lepto te beschermen middels een prik, zeker ook doordat er zó volop voor gewaarschuwd wordt dat het soms even lastig is me te blijven realiseren dat het percentage honden waarbij deze ziekte gediagnosticeerd wordt bijzonder laag is. Je zou gewoon het liefst ieder risico op ellende uit sluiten...
Ik weet dat ik absoluut direct bij de da zit als ze een combi braken/diarree krijgen (die norm had ik al) en bij deze verschijnselen los van elkaar ook zeker zal denken aan de optie Lepto, juist nu ik niet meer hiertegen vaccineer, dus rap aan de bel zal trekken. Ik denk dat ik daardoor in zekere zin adequater zal reageren dan mét vaccinatie, want nu niet alleen snel de arts zal raadplegen, maar ook direct expliciet zal vragen om onderzoek naar Lepto.
Gezien de adviezen van o.a. Schultz verwacht ik dat mijn jongste, door het nooit te hebben gekregen van dit vaccin, een beter immuunsysteem heeft kunnen opbouwen dan mét deze vaccinatie. Dat beschermt haar niet alleen (langs een andere weg) tegen het ziek worden van Lepto, maar ook tegen andere ziekte natuurlijk. En ik denk dat de beide anderen ook beter af zijn zonder de jaarlijkse opdonder van dit vaccin, dan met de (beperkte) bescherming er van.
Door chery
Ik heb ook anders ingevuld.
Ik heb de verdunde homeopatische korrels 1x per 3 maanden bij de jonge hond. Werkt het? We weten het niet, ik wilde geen enting, niks doen voelde bij pupsel ook niet goed..... Oude hond is 9 jaar terug voor het laatst geent.

Maar STEL dat mijn hond de combi braken diarree krijgt, ik zal laten testen op lepto en het is lepto, dan zal de dierenarts wel wijzen met zijn vingertje...... Hoe dan te reageren dat lijkt me moeilijk......
Door Ramses1
Parelridder schreef: :biggrin2: Soms gaat dat zo, lees je steeds over hetzelfde heen.

Ik vind het ook niet geweldig om niet tegen Lepto te beschermen middels een prik, zeker ook doordat er zó volop voor gewaarschuwd wordt dat het soms even lastig is me te blijven realiseren dat het percentage honden waarbij deze ziekte gediagnosticeerd wordt bijzonder laag is. Je zou gewoon het liefst ieder risico op ellende uit sluiten...
Ik weet dat ik absoluut direct bij de da zit als ze een combi braken/diarree krijgen (die norm had ik al) en bij deze verschijnselen los van elkaar ook zeker zal denken aan de optie Lepto, juist nu ik niet meer hiertegen vaccineer, dus rap aan de bel zal trekken. Ik denk dat ik daardoor in zekere zin adequater zal reageren dan mét vaccinatie, want nu niet alleen snel de arts zal raadplegen, maar ook direct expliciet zal vragen om onderzoek naar Lepto.
Gezien de adviezen van o.a. Schultz verwacht ik dat mijn jongste, door het nooit te hebben gekregen van dit vaccin, een beter immuunsysteem heeft kunnen opbouwen dan mét deze vaccinatie. Dat beschermt haar niet alleen (langs een andere weg) tegen het ziek worden van Lepto, maar ook tegen andere ziekte natuurlijk. En ik denk dat de beide anderen ook beter af zijn zonder de jaarlijkse opdonder van dit vaccin, dan met de (beperkte) bescherming er van.
+1
Hiermee verwoord je precies mijn ideeën hierover.
Door Lizzy
Parelridder schreef: :biggrin2: Soms gaat dat zo, lees je steeds over hetzelfde heen.

Ik heb mijn puppen wel laten vaccineren met Lepto op 16 en 19 weken. Mijn redenatie was toen "het zijn jonge honden, zijn deze bacterie nog nooit tegen gekomen, laat ik ze deze ene keer een enting geven zodat ze daar nu wat weerstand tegen op bouwen. Ik heb daar wel een beetje spijt van. Maar goed, dat is een koe in de bips kijken.

Vind het wel stoer van je, dat je de jongste nooit hebt laten enten tegen Lepto! Ze is wel minimaal gevaccineerd tegen de andere ziektes, toch?
Door Parelridder
Lizzy schreef: Ik heb mijn puppen wel laten vaccineren met Lepto op 16 en 19 weken. Mijn redenatie was toen "het zijn jonge honden, zijn deze bacterie nog nooit tegen gekomen, laat ik ze deze ene keer een enting geven zodat ze daar nu wat weerstand tegen op bouwen. Ik heb daar wel een beetje spijt van. Maar goed, dat is een koe in de bips kijken.

Vind het wel stoer van je, dat je de jongste nooit hebt laten enten tegen Lepto! Ze is wel minimaal gevaccineerd tegen de andere ziektes, toch?
Klopt, ze heeft bij de fokker de vaccinatie van 6 weken gehad en daarna - nadat de titers voldoende gedaald waren - op de leeftijd van 3 maanden de DHP. Ik heb er al lang vóór ze 'in de maak' was verschrikkelijk over gedacht en gelezen, tot aan het moment dat ik voor de keuze stond (en nog natuurlijk). Daarnaast er met verschillende mensen (waaronder jij en Tannetje) contact over gehad én enkele grote dierenklinieken en hondenscholen in de regio gevraagd naar het aantal Lepto-patienten dat zij kenden, om tenslotte eind-de-lijk een keuze te kunnen maken. Die keuze voelt voor mij goed. Waarschijnlijk mede doordat Daantje vooralsnog zo sterk is als een beer en ik dat als een bevestiging ervaar.

Edit: woordje vergeten
Laatst gewijzigd door Parelridder op zo 28 jun 2015, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
Lizzy schreef: Ik heb mijn puppen wel laten vaccineren met Lepto op 16 en 19 weken. Mijn redenatie was toen "het zijn jonge honden, zijn deze bacterie nog nooit tegen gekomen, laat ik ze deze ene keer een enting geven zodat ze daar nu wat weerstand tegen op bouwen. Ik heb daar wel een beetje spijt van. Maar goed, dat is een koe in de bips kijken.

Tja, dat was dus ook mijn redenatie. Ook omdat we hier destijds enorm veel ratten hadden zitten en we daarnaast nogal eens sloten tegenkomen tijdens het wandelen.
Maar ik zou het echt never nooit meer zo doen. Maar inderdaad, ook dat is makkelijk praten achteraf.

Ik ben het verder met Parelridder eens. Het zou zomaar kunnen dat je, als je niet geënt hebt tegen lepto, sneller denkt aan die optie als je hond ziek is.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door