Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door rupa
jalukrifa schreef: Bij Falco is nu ook Giardia aangetroffen. Ik neig er ook naar niks te doen, zeker nu ik jou uitslag lees, ontlasting is ook goed. Wel lastig, pupperd heeft wel af en toe diarree. Falco is als pup best ziek geweest van giardia. Dus op de pup ook maar een onderzoekje op loslaten.

Dat ga ik ook maar vragen dan. Wanneer is Dushi geboren?
dushi is geboren op 18-05-2012
heb de 14de weer ontlasting van idefix en dushi weer opgestuurd hou de rekening mee dat ze weer van die vernauwing opzetstukken op de brievenbussen hebben geplaatst ( de enveloppe kan niet meer door de brievenbussen ).
idefix doet ook alweer een half jaar mee wat vliegt de tijd eigenlijk.
gr rupa
Door Juul
Ik krijg vandaag dit in mijn email;
Beste participanten van het spoelwormonderzoek,

Allereerst willen we u bedanken voor uw deelname aan het onderzoek naar spoelwormen bij honden.
Op dit moment loopt er een aanvullend onderzoek naast het reguliere onderzoek naar endoparasieten (parasieten die zich in het lichaam van de hond bevinden). Een van de doelen van dit onderzoek is om te kijken of er mogelijk een relatie is tussen de soort voeding die de honden krijgen en de kans op een infectie met spoelwormen. Daarom hebben we enkele aanvullende vragen voor u met name met betrekking tot de herkomst van het vlees dat u voert. Dit zijn vragen die nog niet in de herhalingsenquête aan bod zijn gekomen, maar die gaandeweg het onderzoek gerezen zijn. We willen uw medewerking vragen om deze enquête in te vullen. Door op onderstaande link te klikken krijgt u meer informatie over dit aanvullende onderzoek en kunt u vervolgens doorklikken naar de vragen. Bij voorbaat dank.

Al ingevuld maar ook wel benieuwd hoe onafhankelijk dit dan is.
Door millyckk
jalukrifa schreef: Ik krijg vandaag dit in mijn email;

Al ingevuld maar ook wel benieuwd hoe onafhankelijk dit dan is.
Ik kreeg de enquete ook en heb ze een mailtje gestuurd ;)
Laatst gewijzigd door millyckk op di 18 dec 2012, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
Oh, benieuwd naar je mailtje. Ik wilde ook iets opstellen met wat vragen maar een beetje mosterd na de maaltijd als je al ingevuld hebt. Wat ik eigenlijk vooral deed om de vragen te bekijken, had niet verwacht dat ik er al zo snel doorheen zou zijn en hij dan automatisch ook verstuurd was.
Door Heidi T.
Hier ook de aanvullende enquete ingevuld. En voor niets naar de brievenbus gelopen, hij paste er niet in. Nu maar even kijken wanneer ik een eindje ga fietsen om wel te kunnen posten :)
De vragen waren iets van of het prooidieren waren, welke dieren je allemaal voert, of je vers of diepvries voer geeft, waar je het vandaan hebt of of je weet waar het dan weer vandaan komt ( bv. biologisch, uit het buitenland en dat soort dingen), waar je je vlees koopt, of en hoelang je het in de diepvries/koelkast/op kamertemperatuur bewaart. En een aantal van deze vragen ook over verse snacks.
Wat ik wel opvallend vond was dat er toch een heel verhaal over wormen bij vers voeren bijgeschreven stond.
Door millyckk
Heidi T. schreef: Hier ook de aanvullende enquete ingevuld. En voor niets naar de brievenbus gelopen, hij paste er niet in. Nu maar even kijken wanneer ik een eindje ga fietsen om wel te kunnen posten :)
De vragen waren iets van of het prooidieren waren, welke dieren je allemaal voert, of je vers of diepvries voer geeft, waar je het vandaan hebt of of je weet waar het dan weer vandaan komt ( bv. biologisch, uit het buitenland en dat soort dingen), waar je je vlees koopt, of en hoelang je het in de diepvries/koelkast/op kamertemperatuur bewaart. En een aantal van deze vragen ook over verse snacks.
Wat ik wel opvallend vond was dat er toch een heel verhaal over wormen bij vers voeren bijgeschreven stond.
Dat triggerde me ook..als de onderzoeksvraag was geweest: is er verschil in besmetting tussen versgevoerde honden en brokkenhonden had ik er geen mail aan gewaagd. Nu gaat de onderzoeksvraag al uit van wormbesmetting door versvoeren en dat vind ik toch een andere insteek.

En natuurlijk zijn dit dure onderzoeken die om sponsoring vragen maar dan wil ik toch wel graag weten door wie dat gebeurd :)
Door sella
In ieder geval door de maker van drontal toch? Maar ik hoop dat ze een paar hardnekkige mythes kunnen ontkrachten.
Ik voer veel wilde prooidieren, en hij is nog nooit met iets besmet. Dus ik hoop dat ze de conclusie moeten trekken dat er meer besmetting is bij de brokken etenden honden.
Door Parelridder
Ik lees niet dat er vanuit wordt gegaan dat wormbesmetting gevolg is van vers voeren: "(...) Op dit moment loopt er een aanvullend onderzoek naast het reguliere onderzoek naar endoparasieten (parasieten die zich in het lichaam van de hond bevinden). Een van de doelen van dit onderzoek is om te kijken of er mogelijk een relatie is tussen de soort voeding die de honden krijgen en de kans op een infectie met spoelwormen. Daarom hebben we enkele aanvullende vragen voor u met name met betrekking tot de herkomst van het vlees dat u voert. Dit zijn vragen die nog niet in de herhalingsenquête aan bod zijn gekomen, maar die gaandeweg het onderzoek gerezen zijn. We willen uw medewerking vragen om deze enquête in te vullen. (...)".
Ik heb de enquette ingevuld want vind het ontzettend waardevol dat verder gespecificeerd wordt of er een relatie is tussen worminfectie en het soort voeding en daarbij dus niet alle rauw over 1 kam wordt geschoren, maar ook onderscheid gemaakt wordt in herkomst, kant-en-klaar versus kvv, wijze van bewaren en diersoort.
De vraag naar prooidieren betreft overigens prooien in de betekenis van 'zelf gevangen'.
Door Henny V.
sella schreef: Oh ik heb begrepen wat ik voer, dus dat heb ik ingevuld, ik voer wilde haas, konijn, gans, hert :-\
:o Hier nog een die dat zo las.
::) zo worden mijn honden wel wild van vers vlees :biggrin2: als ik die vraag verkeerd begrepen heb. :biggrin2:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door