Moderator: Lizzy
jalukrifa schreef: Bij Falco is nu ook Giardia aangetroffen. Ik neig er ook naar niks te doen, zeker nu ik jou uitslag lees, ontlasting is ook goed. Wel lastig, pupperd heeft wel af en toe diarree. Falco is als pup best ziek geweest van giardia. Dus op de pup ook maar een onderzoekje op loslaten.dushi is geboren op 18-05-2012
Dat ga ik ook maar vragen dan. Wanneer is Dushi geboren?
Beste participanten van het spoelwormonderzoek,
Allereerst willen we u bedanken voor uw deelname aan het onderzoek naar spoelwormen bij honden.
Op dit moment loopt er een aanvullend onderzoek naast het reguliere onderzoek naar endoparasieten (parasieten die zich in het lichaam van de hond bevinden). Een van de doelen van dit onderzoek is om te kijken of er mogelijk een relatie is tussen de soort voeding die de honden krijgen en de kans op een infectie met spoelwormen. Daarom hebben we enkele aanvullende vragen voor u met name met betrekking tot de herkomst van het vlees dat u voert. Dit zijn vragen die nog niet in de herhalingsenquête aan bod zijn gekomen, maar die gaandeweg het onderzoek gerezen zijn. We willen uw medewerking vragen om deze enquête in te vullen. Door op onderstaande link te klikken krijgt u meer informatie over dit aanvullende onderzoek en kunt u vervolgens doorklikken naar de vragen. Bij voorbaat dank.
Heidi T. schreef: Hier ook de aanvullende enquete ingevuld. En voor niets naar de brievenbus gelopen, hij paste er niet in. Nu maar even kijken wanneer ik een eindje ga fietsen om wel te kunnen postenDat triggerde me ook..als de onderzoeksvraag was geweest: is er verschil in besmetting tussen versgevoerde honden en brokkenhonden had ik er geen mail aan gewaagd. Nu gaat de onderzoeksvraag al uit van wormbesmetting door versvoeren en dat vind ik toch een andere insteek.
De vragen waren iets van of het prooidieren waren, welke dieren je allemaal voert, of je vers of diepvries voer geeft, waar je het vandaan hebt of of je weet waar het dan weer vandaan komt ( bv. biologisch, uit het buitenland en dat soort dingen), waar je je vlees koopt, of en hoelang je het in de diepvries/koelkast/op kamertemperatuur bewaart. En een aantal van deze vragen ook over verse snacks.
Wat ik wel opvallend vond was dat er toch een heel verhaal over wormen bij vers voeren bijgeschreven stond.
sella schreef: Oh ik heb begrepen wat ik voer, dus dat heb ik ingevuld, ik voer wilde haas, konijn, gans, hert![]()