Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Wie vaccineert wel, wie niet, waarom wel en waarom niet?

Ja, zeker weten, omdat....
10
7%
Nee, zeker weten van niet, omdat.....
105
77%
Anders, namelijk.....
21
15%
Door Ramses1
Hydra schreef: Daar zit dus ook mijn twijfel, maar zou je het kunnen onderbouwen?
Vaccinaties zijn sowieso zeer belastend en gevaarlijk voor je hond en je mag alleen enten als het dier echt helemaal gezond is.
Jouw hond heeft al problemen met het immuunsysteem dus ik zou dan zeker geen lepto laten zetten.
Bovendien vind ik de Lepto een vreselijke enting (er zit kwik in) kan de hersenen, nieren en het immuunsysteem beschadigen.
Het vaccin biedt niet eens voldoende bescherming, je hond kan dus evengoed gewoon ziek worden en het werkt maar een half jaar.

Ik weet dat het niet enten van Lepto een risico is maar toch vind ik persoonlijk het wel enten zeker een nog veel groter risico.
Laatst gewijzigd door Ramses1 op di 02 jun 2015, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline&Rica
Ik heb nee gestemd, ik wil Rica niet meer laten enten. Afgelopen jaar (in maart) nog wel geënt, maar ik wil nu een titer test laten doen. Al die verhalen die je hoort over dat ze zo ziek kunnen worden van enten heeft bij mij toch wel de knop om weten te zetten.
Door Lizzy
Jacqueline&Rica schreef: Ik heb nee gestemd, ik wil Rica niet meer laten enten. Afgelopen jaar (in maart) nog wel geënt, maar ik wil nu een titer test laten doen. Al die verhalen die je hoort over dat ze zo ziek kunnen worden van enten heeft bij mij toch wel de knop om weten te zetten.
Voor Lepto kun je helaas niet titeren..... :-\
Door Lizzy
Jacqueline&Rica schreef: oke :( het hele titer gebeuren is ook nog helemaal nieuw voor mij. ik moet me er dus nog even goed in gaan verdiepen :)
We kunnen helaas alleen titeren voor DHP (hondenziekte, besmette leverziekte en parvo). Volgens mij komt dat omdat de titer (antistoffen) in het bloed voor Lepto echt heeeeeel snel weg zijn. Ze gebruiken Lepto titer alleen om te bepalen of je hond Lepto heeft (als in de ziekte). Jammer maar helaas :-\
Door Hydra
Ramses1 schreef: Vaccinaties zijn sowieso zeer belastend en gevaarlijk voor je hond en je mag alleen enten als het dier echt helemaal gezond is.
Jouw hond heeft al problemen met het immuunsysteem dus ik zou dan zeker geen lepto laten zetten.
Bovendien vind ik de Lepto een vreselijke enting (er zit kwik in) kan de hersenen, nieren en het immuunsysteem beschadigen.
Het vaccin biedt niet eens voldoende bescherming, je hond kan dus evengoed gewoon ziek worden en het werkt maar een half jaar.

Ik weet dat het niet enten van Lepto een risico is maar toch vind ik persoonlijk het wel enten zeker een nog veel groter risico.
Bedankt! Dat het niet volledig dekt en maar een half jaar geldig is wist ik, maar waarom moet er van die troep in zitten? :(
Ik ga sowieso eerst afwachten wat er uit het ontlastingonderzoek komt wat ik heb laten doen. Mocht daar niks uitkomen, dan ga ik sowieso niet laten enten. Mocht er iets uitkomen wat makkelijk te behandelen is, dan ga ik nog even heeeeel diep nadenken voor ik de enting laat zetten. ;)
Wat ik me laatst ineens bedacht en best typisch is: ik zag dat ze bij de da in het dorp van mijn ouders (ben ik wel eens geweest om mijn vorige hond te laten enten) ook titeren. Nooit hebben ze gezegd dat ze ook titeren, terwijl ik er braaf ieder jaar kwam. Is vast dierenartsenlogica. :(
Door Ramses1
Hydra schreef: Bedankt! Dat het niet volledig dekt en maar een half jaar geldig is wist ik, maar waarom moet er van die troep in zitten? :(
Ik ga sowieso eerst afwachten wat er uit het ontlastingonderzoek komt wat ik heb laten doen. Mocht daar niks uitkomen, dan ga ik sowieso niet laten enten. Mocht er iets uitkomen wat makkelijk te behandelen is, dan ga ik nog even heeeeel diep nadenken voor ik de enting laat zetten. ;)
Wat ik me laatst ineens bedacht en best typisch is: ik zag dat ze bij de da in het dorp van mijn ouders (ben ik wel eens geweest om mijn vorige hond te laten enten) ook titeren. Nooit hebben ze gezegd dat ze ook titeren, terwijl ik er braaf ieder jaar kwam. Is vast dierenartsenlogica. :(
Ik zou sowieso niet enten als er iets uitkomt, hoe makkelijk te behandelen ook.
Waarom wacht je niet eerst tot je hond echt helemaal gezonde darmen heeft en overweeg je dan pas een enting?

Persoonlijk zou ik helemaal niet meer enten als de spijsvertering of het immuunsysteem niet helemaal optimaal werken. Elke enting is een aanslag op het lichaam. Maar dat is natuurlijk geheel aan jou ;)
Door Hydra
Ramses1 schreef: Ik zou sowieso niet enten als er iets uitkomt, hoe makkelijk te behandelen ook.
Waarom wacht je niet eerst tot je hond echt helemaal gezonde darmen heeft en overweeg je dan pas een enting?

Persoonlijk zou ik helemaal niet meer enten als de spijsvertering of het immuunsysteem niet helemaal optimaal werken. Elke enting is een aanslag op het lichaam. Maar dat is natuurlijk geheel aan jou ;)
Oh nee, ik zou sowieso wachten hoor! Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik me door de da weer in de war heb laten brengen, aangezien ik ergens gewoon wel weet dat ik níet meer wil enten!
Door Lizzy
Parelridder schreef: Dit strookt ontzettend met mijn ideeen en gevoelens, maar ik heb geen idee wie Dana Scott is :-[ anders dan wat het linkje naar haar naam me vertelde. Weet jij meer over haar?
Wat strookt ontzettend naar je idee en gevoelens?

Wat ik over Dana weet is net zoveel als jij. Ze is eigenaar van dogs naturally.
Door Parelridder
Lizzy schreef: Wat strookt ontzettend naar je idee en gevoelens?
Dat de kans om Lepto te krijgen (lees: ziek te worden daarvan) ook zonder vaccinatie laag is en de kans dat het vaccin dit voorkomt zeker niet volledig, terwijl de kans dat het vaccin (in meer of mindere mate) schade aan richt niet denkbeeldig is.
Door Lizzy
Parelridder schreef: Dat de kans om Lepto te krijgen (lees: ziek te worden daarvan) ook zonder vaccinatie laag is en de kans dat het vaccin dit voorkomt zeker niet volledig, terwijl de kans dat het vaccin (in meer of mindere mate) schade aan richt niet denkbeeldig is.
Ja, dat mag tegen je gevoel in gaan maar ze verzint dit niet hoor :). Dit is een soort van algemeen bekend? De enting slaat zelfs volgens de fabrikant maar in 70% van de gevallen aan. En dat de enting heel veel nare bijwerkingen heeft (erger dan andere entingen) is toch ook (naar mijn mening) wel algemeen bekend? De Lepto 4 enting is inmiddels helemaal berucht aan het worden. Vier dode honden onder 18 dierenartsen, alleen in NL.

Of vind je de toon van het artikel irri?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 27 jun 2015, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door