Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door petramarcel
Henny V. schreef: Weet iemand of ze ook giardia uit het onderzoek testen ?
Ja daar kijken ze ook naar, ik heb een keer ontlasting van onze jonge kat meegestuurd en het gevraagd, hun antwoord staat hier wel ergens in het topic.
Maar een kleine besmetting zou hun wel kunnen ontgaan.
Als je twijfelt zou ik het toch nog extra laten onderzoeken, via Het Woud of je eigen DA
Door Henny V.
Nou de da twijfelde vanmiddag.
Drib poepte vanmiddag druppels helder bloed bij een normale ontlasting.
Het kon ook een gesprongen adertje zijn of omdat zijn anaalklieren vol zaten.
Ze wilde op giardia testen voor de zekerheid, maar omdat ik meedoet het onderzoek heb ik dit onderzoek ff laten zitten.
Door petramarcel
Dit keer waren ze supersnel, heb de enquette nog niet eens ingevuld......

"De honden Remy en Fonzie hadden geen wormeitjes in hun ontlasting. 

Judy had daarentegen wel een positief monster, maar dat betrof het volgende:

De uitslag van Judy: Protozoën (Isospora) aangetroffen 

Wat betekent dit voor Judy:

1.) Uw hond is gezonde drager en uitscheider van Isospora

2.) Uw hond heeft Isospora uit de omgeving opgegeten en onveranderd uitgescheiden

3.) Uw hond maakt een Isospora infectie door en heeft wel klachten

Advies: Isospora is voor uw hond zelf geen probleem zolang er geen klinische klachten zijn. Mochten er in uw omgeving veel pups voorkomen of mocht uw hond wel klachten hebben, neem dan contact op met uw dierenarts. Helaas werkt het product dat wij mogen opsturen namelijk niet tegen deze protozoën.

Uw hond hoeft in ieder geval niet ontwormd te worden"

Ik ben benieuwd wat volgende maand de uitslag is, Judy vreet ook alles wat ze tegenkomt dus ik ga voor optie 2  ;)
Door Parelridder
Bij Maartje is giardia aangetroffen, dat leidde tot interessante info:

Indien Protozoën (Giardia) zijn aangetroffen kan dit twee dingen betekenen:
1.) Uw hond is gezonde drager en uitscheider van Giardia
2.) Uw hond maakt een Giardia infectie door en vertoont ziekteverschijnselen (voornamelijk: langdurig papperige ontlasting bij een verder fitte hond).

In geval van Giardia is er geen passage. Het is een normale eigen parasiet. Een pup zal zeker op onderzoek uitgaan en er zijn echt veel honden die Giardia als drager bij zich hebben (het giardia-vrij maken van de omgeving van een pup zal dus nooit lukken).

Giardia is voor uw hond zelf geen probleem zolang er geen klinische klachten zijn. Mochten er in uw omgeving veel pups voorkomen of mocht uw hond wel klachten hebben, neem dan contact op met uw dierenarts.
Meestal is behandeling van een klachten vrije hond echt niet nodig.

Dat verhaal over drie dagen monster heeft te maken met klachten en is meestal niet geheel juist. Als er klachten zijn die worden veroorzaakt door Giardia, dan is in vrijwel alle gevallen het eerste ontlastingsmonster positief op Giardia. Alleen als dat niet zo is, is het verstandig om - in geval van klachten - een tweede en eventueel derde monster te sturen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door