Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Wie vaccineert wel, wie niet, waarom wel en waarom niet?

Ja, zeker weten, omdat....
10
7%
Nee, zeker weten van niet, omdat.....
105
77%
Anders, namelijk.....
21
15%
Door Lil
Enige dat ik voor Duitsland (en België) nodig heb is te rabiës, de rest hoeft niet!

Mijn vorige hond mocht vanwege atopie NIET geënt worden! Zei mijn toenmalige da zelf!
Door Hope
Lil schreef: Enige dat ik voor Duitsland (en België) nodig heb is te rabiës, de rest hoeft niet!

Mijn vorige hond mocht vanwege atopie NIET geënt worden! Zei mijn toenmalige da zelf!
Ik laat hem, op advies van Tannetje, niet enten. Voor niks niet.
Door Parelridder
Ik zou dezelfde keuze maken, maar je moet met dit soort keuzes (waarbij geen van de opties risico-vrij is) vooral zélf achter je keuze staan. Heel fijn dat het je gelukt is jouw keuze te maken :) Ik ben heel benieuwd hoe je aan het eind van dit jaar terug kijkt op dit Lepto-vaccinatie-vrije jaar, of je vertrouwen in de veiligheid daarvan groeit en of/welk 'slootgedrag' je n.a.v. het gewijzigde vaccinatie beleid gewijzigd hebt.
Bovenal hoop ik natuurlijk dat je maatje steeds minder klachten zal krijgen..
Door winni
Hope schreef: Ik laat hem, op advies van Tannetje, niet enten. Voor niks niet.
Goed besluit. Als ik jouw honden had, zou ik het ook niet doen.
Door Lil
Hope schreef: Ik laat hem, op advies van Tannetje, niet enten. Voor niks niet.
Ja, precies dat heeft mijn atopiehond goed gedaan om niet meer te enten. ;)
Door Nitus
Lizzy schreef: Nou, dat is dus het punt: dat weten we niet. Er is maar heel weinig informatie omtrent besmette honden beschikbaar. En ja, als je de fabrikant van het vaccin vraagt of een dierenarts (een gemiddelde) : dan vallen er bosjes doden per jaar. Getallen en bewijzen hebben ze niet, maar ja....
Ik heb geen tijd gehad om het hele topic door te lezen (ga ik zo nog doen) maar stuitte toevallig op jouw vraag en had net daarvoor een artikel hierover zitten lezen. Kan dus zijn dat dit artikel al in dit topic genoemd is...

In dit artikel worden wat aantallen genoemd. Weet niet in hoeverre dat representatief is voor de rest van NL.... :
https://www.knmvd.nl/dossiers/12108564/ ... or-de-mens

Wat me in het artikel verder opviel is dat er wordt gezegd dat er geen meldingsplicht is voor lepto-gevallen (behalve bij runderen). Dacht dat ik ook op de site van de RIVM had gelezen dat er wel degelijk een meldingsplicht was. :-\
Zal ik zo ook even terug proberen te vinden...

Oja, en wat de pol betreft:
Ik vaccineer niet, ook niet tegen Weil.
Igor vanwege gevoeligheid voor entingen, maar ook Fedor heeft nooit een Weilvaccinatie gehad. Hij leeft niet meer, maar dat had niets te maken met deze vaccinatie. Al verschoot de DA wel van kleur en barstte bijna in woedde uit toen hij dat hoorde terwijl ik daar met mijn doodzieke hond stond .... "misschien heeft hij wel de ziekte van Weil!!!" (zonder nog maar enig onderzoek te hebben gedaan >:(, Fedor bleek uiteindelijk een tumor in zijn milt en lever te hebben).
Daar wordt ik wel eens moe van, je wordt bijna voor dierenbeul uitgemaakt wanneer je (na veel overwegen) besluit om je hond niet te vaccineren.
Door Nitus
Ja, ik vraag me ook af hoe ze in dat artikel aan hun data komen. Er wordt daar blijkbaar niet aan bronvermelding gedaan....
6 humane gevallen klinkt al een stuk beter!

Zou je de aantallen aanhouden uit de link van Annemarie Rijnveld dan zou je wel op zo'n 30 gevallen komen per jaar in NL?
Door Lizzy
Nitus schreef: Ik heb geen tijd gehad om het hele topic door te lezen (ga ik zo nog doen) maar stuitte toevallig op jouw vraag en had net daarvoor een artikel hierover zitten lezen. Kan dus zijn dat dit artikel al in dit topic genoemd is...
Getallen was in relatie tot het artikel dat zegt dat juist honden na het enten tegen Lepto de ziekte krijgen.
In dit artikel worden wat aantallen genoemd. Weet niet in hoeverre dat representatief is voor de rest van NL.... :
https://www.knmvd.nl/dossiers/12108564/ ... or-de-mens

Wat me in het artikel verder opviel is dat er wordt gezegd dat er geen meldingsplicht is voor lepto-gevallen (behalve bij runderen). Dacht dat ik ook op de site van de RIVM had gelezen dat er wel degelijk een meldingsplicht was. :-\
Zal ik zo ook even terug proberen te vinden...
Ik dacht ook dat er geen meldplicht was...?
Oja, en wat de pol betreft:
Ik vaccineer niet, ook niet tegen Weil.
Igor vanwege gevoeligheid voor entingen, maar ook Fedor heeft nooit een Weilvaccinatie gehad. Hij leeft niet meer, maar dat had niets te maken met deze vaccinatie. Al verschoot de DA wel van kleur en barstte bijna in woedde uit toen hij dat hoorde terwijl ik daar met mijn doodzieke hond stond .... "misschien heeft hij wel de ziekte van Weil!!!" (zonder nog maar enig onderzoek te hebben gedaan >:(, Fedor bleek uiteindelijk een tumor in zijn milt en lever te hebben).
Daar wordt ik wel eens moe van, je wordt bijna voor dierenbeul uitgemaakt wanneer je (na veel overwegen) besluit om je hond niet te vaccineren.
Yup. Dat ben je ook, een onverantwoordelijke hondeneigenaar. Best moeilijk :-\
En heus, er zijn wel eens momenten dat ik denk "ik sleur ze alle 4 mee naar de DA voor een Weil enting". Totdat ik weer op een filmpje stuit ala deze: En dan denk ik "nee, ik doe het niet". Heel lastig.
Door Lazy Garfield
Lizzy schreef: Echt he, het is niet zo dat ik deze beslissing neem en fluitend denk dat ik "out of the woods" ben ofzo. Ik realiseer me echt wel dat ik risico's neem.... :-\. En ik houd niet van risico's te meer ik ontzettend veel van mijn honden houd en met hen helemaal niet graag risico's loop. Maar ja, wel enten = ook risico lopen, dan op andere dingen. Ik geef wel homeoprofylaxe voor Lepto.
Waar koop je dat Lizzy?
Door Nitus
Lizzy schreef: Getallen was in relatie tot het artikel dat zegt dat juist honden na het enten tegen Lepto de ziekte krijgen.
Ah, had ik toch beter eerst het hele topic kunnen lezen... :-[
Ik dacht ook dat er geen meldplicht was...?
Volgens dit document wel... Ah nu de bijbehorende site gevonden: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Meldin ... gsplichtig
Als ik het zo lees dan is er dus geen echte wettelijke meldingsplicht voor Weil?
Yup. Dat ben je ook, een onverantwoordelijke hondeneigenaar. Best moeilijk :-\
En heus, er zijn wel eens momenten dat ik denk "ik sleur ze alle 4 mee naar de DA voor een Weil enting". Totdat ik weer op een filmpje stuit ala deze: En dan denk ik "nee, ik doe het niet". Heel lastig.
Ik heb er trouwens geen moeite (meer) mee, ben er echt klaar mee. Onder andere door er veel over te lezen en filmpjes te zien zoals die link die jij geeft.
Uiteindelijk kwam bij mij het besef, wat ben je met vaccineren in godsnaam aan het doen? Maak je je dier niet veel zieker? Of chronisch ziek?
En ja, ik loop dus het risico dat mijn hond een nare ziekte kan oplopen zoals Weil, maar dat risico neem ik voor lief omdat ik denk dat het risico dat hij ziek wordt van de vaccinatie vele keren groter is (voor Igor schat ik dat op bijna 100%) dan het risico dat hij ziek wordt van een besmettelijke ziekte.
Daarnaast is er nog een hele andere nare ziekte waar hij dood aan kan gaan (kanker in welke vorm dan ook) en dat risico bevorder je in mijn ogen juist door te vaccineren.

Bij onze research voor ons e-book stuitte ik op het volgende:

"April Oakes, President of TAAP sums it up perfectly “God created us with a perfect immune system! He gave us fever to burn a virus, vomiting and diarrhea to eliminate a virus and we’ve allowed man to teach us to suppress the fever, suppress the vomiting, suppress the diarrhea. Then we allow man to convince us to bypass God’s defense mechanisms and inject biological toxins, animal viruses and aborted fetal tissue to create immunity. We wonder why the body is attacking itself? We’re literally allowing man to play the role of God!”"
Bron: http://www.vaccinetruth.org/page_29.htm

Vond het heel treffend zoals ze dat verwoordde.
Zo, en nu ga ik het topic even echt goed doorlezen.
Door Lizzy
Nitus schreef: Ah, had ik toch beter eerst het hele topic kunnen lezen... :-[
Maakt niet uit :-*
Volgens dit document wel... Ah nu de bijbehorende site gevonden: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Meldin ... gsplichtig
Als ik het zo lees dan is er dus geen echte wettelijke meldingsplicht voor Weil?
Een soort van een beetje meldplicht maar niet echt? Nederland op z'n grootst ::)
Ik heb er trouwens geen moeite (meer) mee, ben er echt klaar mee. Onder andere door er veel over te lezen en filmpjes te zien zoals die link die jij geeft.
Uiteindelijk kwam bij mij het besef, wat ben je met vaccineren in godsnaam aan het doen? Maak je je dier niet veel zieker? Of chronisch ziek?
En ja, ik loop dus het risico dat mijn hond een nare ziekte kan oplopen zoals Weil, maar dat risico neem ik voor lief omdat ik denk dat het risico dat hij ziek wordt van de vaccinatie vele keren groter is (voor Igor schat ik dat op bijna 100%) dan het risico dat hij ziek wordt van een besmettelijke ziekte.
Daarnaast is er nog een hele andere nare ziekte waar hij dood aan kan gaan (kanker in welke vorm dan ook) en dat risico bevorder je in mijn ogen juist door te vaccineren.
Ja. Eens. Ik dacht dat ik ook zover was. Maar soms....................
Bij onze research voor ons e-book stuitte ik op het volgende:

"April Oakes, President of TAAP sums it up perfectly “God created us with a perfect immune system! He gave us fever to burn a virus, vomiting and diarrhea to eliminate a virus and we’ve allowed man to teach us to suppress the fever, suppress the vomiting, suppress the diarrhea. Then we allow man to convince us to bypass God’s defense mechanisms and inject biological toxins, animal viruses and aborted fetal tissue to create immunity. We wonder why the body is attacking itself? We’re literally allowing man to play the role of God!”"
Bron: http://www.vaccinetruth.org/page_29.htm

Vond het heel treffend zoals ze dat verwoordde.
Zo, en nu ga ik het topic even echt goed doorlezen.
Ja, goed verwoord. Maar ja, toch. Die twijfel. Soms. Er gaan natuurlijk ook genoeg mensen en dieren dood die niet in dit plaatje passen. Neem nou Ebola :-\. Maar wat blij zijn we met een vaccine.... :-\
Door Romee
Weet iemand hoe snel er een reactie op een enting kan komen?
Hond van een kennis heeft, drie dagen na de lepto 4 enting, enorme kriebel aan haar bek gekregen.
Nu drie weken geleden, en het is nog niet helemaal weg.
De booster wil ze nu niet meer geven.
Door Hope
Romee schreef: Weet iemand hoe snel er een reactie op een enting kan komen?
Hond van een kennis heeft, drie dagen na de lepto 4 enting, enorme kriebel aan haar bek gekregen.
Nu drie weken geleden, en het is nog niet helemaal weg.
De booster wil ze nu niet meer geven.
Dat kan zomaar.
Bij Nelson begonnen de klachten ook kort na de eerste enting.

Ik zou de booster niet geven.
Door vagebond
Hier wordt momenteel geent voor de nieuwe Lepto. Vorige week was hier een vast trimklantje (westie), die al zijn leven lang behoorlijke huidproblemen heeft, gewoon geent hoor, een enorme terugval gehad met zijn huid. Ook direkt naar de enting, dus kennelijk kan die reactie vlak erna gewoon. Ook een epileptiehond die voor L4 geent werd, 2 toevallen daarna. Ook andere trimklantjes die niet lekker zijn geworden. Mensen rekenen 70 euri af voor 2 entingen bij de eerste keer. Dan ga je die andere ook maar halen.
Er komt hier ook een trimklantje(westie) die er niet uitziet zo vreselijke huidproblemen, volgende keer eens vragen of ie nog geent wordt. Zou me niets verbazen. Laatst heb ik er een foto van genomen, zijn huidje (waar amper haar op zit) gloeit als een kacheltje, pussig, korsten, echt overal.
Je bent toch wel stom als je in zo'n beestje nog een enting duwt. Kan er zo pissig om worden.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door