Tegen mij hebben 3 verschillende da's gezegd dat de oude lepto 6 tot max 10 mnd werkte. Er is wel discussie of je beter in het voorjaar of in het najaar kunt enten.
Hoe het met de nieuwe zit heb ik nog niet nagevraagd.
Moderator: Lizzy
kira schreef: Hier enten we niet voor Lepto. Vroeger wel, en toen kreeg onze Akira lepto en dat werd bijna niet opgemerkt (ze is geënt, dus wie denkt eraan). Nu ent ik dus al een paar jaar niet meer. Kleine beer heeft dit jaar Lepto gehad. De klachten waren heel duidelijk en leken erg op de klachten van Akira indertijd. Dante is redelijk snel weer opgeknapt, wel even goed opgelet of de andere drie niet ook ziek werden, maar dat is niet gebeurd. Met name de stinkende geur van de urine valt erg op (en ik heb daar ook een erge neus voor), eigenlijk niet te missen.Super bedankt voor deze info!! Dat is een helder ander aanknopingspunt en kende ik nog niet.
Qwea schreef: Dus, Ik lees net dit topic en word er niet blij van. Link is vorige week geënt met lepto 4. Belde de DA net nav dit topic om dat te vragen. Of ik hem binnenkort nog ff kwam boosteren. Grapjassen. :|Als je de nieuwe lepto4 niet laat boosteren, heb je aan de eerste enting helemaal niets. Dus zulke 'grapjassen' zijn het niet
winni schreef: Als je de nieuwe lepto4 niet laat boosteren, heb je aan de eerste enting helemaal niets. Dus zulke 'grapjassen' zijn het nietJa, dat is dus niet helemaal waar wat je daar zegt. De 2 Lepto bacterie stammen die in de Lepto 2 al zaten zijn hierbij geboosterd hoor. De 2 nieuwe toegevoegde Lepto bacterie serovars niet.![]()
Lizzy schreef: Ja, dat is dus niet helemaal waar wat je daar zegt. De 2 Lepto bacterie stammen die in de Lepto 2 al zaten zijn hierbij geboosterd hoor. De 2 nieuwe toegevoegde Lepto bacterie serovars niet.Dat.
Dus toch wel halve grapjassen.
Lizzy schreef: Ja, dat is dus niet helemaal waar wat je daar zegt. De 2 Lepto bacterie stammen die in de Lepto 2 al zaten zijn hierbij geboosterd hoor. De 2 nieuwe toegevoegde Lepto bacterie serovars niet.Hoe zit dat eigenlijk als hij op 12 weken ook de 4 heeft gehad? En nu dus weer? Telt dat in feite dan ook als een soort van booster? Just curious
Lizzy schreef: Ja, dat is dus niet helemaal waar wat je daar zegt. De 2 Lepto bacterie stammen die in de Lepto 2 al zaten zijn hierbij geboosterd hoor. De 2 nieuwe toegevoegde Lepto bacterie serovars niet.Je hebt gelijk; halve grapjassen