Moderator: Lizzy
*Dorothea* schreef: Ik ben benieuwd of dit onderzoek ook een verband gaat aantonen tussen voeding en wormen.Daar ben ik ook heel benieuwd naar
Hallo,
Binnenkort gaan wij op vakantie naar Frankrijk, Bono en Lizzy gaan mee. Er wordt aangeraden om dan te ontwormen en dit wil ik dan ook doen, uiteraard.
In hoeverre verstoord dit het onderzoek?
Met vriendelijke groet,
Inge
Beste Inge ,Ik vind het toch erg positief hoe ze overal mee omgaan; honden hoeven niet direct ontwormd te worden als ze iets vinden. Er moet dan een aantal dagen voorkomen worden dat de hond eea eet en er moet dan nogmaals een monster opgestuurd worden.
Vanwege de gezondheid van uw honden willen we ook graag dat u ontwormd (tegen hartworm). Het is een beetje afhankelijk welk middel u gaat gebruiken, maar ze hebben allemaal invloed op ons onderzoek. Daarom gelden de volgende 'regels':
* Milbemax --> 1 maand na de laatste toediening mag weer ontlasting ingeleverd worden
* Stronghold --> 2 maanden na de laatste toediening mag weer ontlasting ingeleverd worden
* Advocate --> 2 maanden na de laatste toediening mag weer ontlasting ingeleverd worden
Mocht u nog andere vragen hebben, dan horen we het graag. En anders wensen wij u alvast een goede vakantie!
Met vriendelijke groet,
het spoelwormteam.
*Dorothea* schreef: Ik vind dit wel een goed onderzoek zeg. Hopelijk komt er een mooi artikel uitrollen en wordt het standaard ontwormingsadvies grondig herzien.zeg dat wel, gewoon grondig !!!