Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Parelridder
Er wordt in ieder geval gevraagd naar wat de hond te eten krijgt, waarbij ook nog gespecificeerd wordt t.a.v. verse voeding of dit al dan niet bevroren geweest is. En daarnaast wordt geregistreerd of de hond dingen van de grond eet en zo ja, wat dan (gras, takjes, zand, poep, kadavers..).
Als er tussentijds wijzigingen zijn in leefgewoonten en gezondheid wordt ook dit geregistreerd. Als er verband is tussen worminfectie en voeding verwacht ik dat dit wel uit het onderzoek naar voren zal moeten komen.
Door Heidi T.
Bij ons lag er een grote envelop nadat we terug kwamen van de vakantie, de eerste portie is nu opgestuurd en zojuist kwam de eerste vragenlijst binnen. Een paar maanden geleden had ze haakwormen, ben nu dus wel een beetje benieuwd of alles nu echt schoon is. Ik vraag me alleen wel af of die mensen van Het Woud wel blij zijn met dit onderzoek, want ik heb nu niets bij hen besteld...
Door suzanne 1
Hier voor de 3e keer opgestuurd. 1e twee keren vrij. Nu benieuwd of er nog verschil is omdat Jamey een ab kuur heeft gehad, kan me voorstellen dat je dan sneller vatbaar bent voor beestjes.
Door Inge en Bono
Ik heb een mail gestuurd ivm aanstaande vakantie; we gaan naar Frankrijk met de boeven en die moeten dan behandeld worden ivm hartworm. Omdat ik het onderzoek niet wil verstoren, heb ik gevraagd hoe en wat nu:
Hallo,

Binnenkort gaan wij op vakantie naar Frankrijk, Bono en Lizzy gaan mee. Er wordt aangeraden om dan te ontwormen en dit wil ik dan ook doen, uiteraard.
In hoeverre verstoord dit het onderzoek?

Met vriendelijke groet,
Inge

Hier de reactie:
Beste Inge ,

Vanwege de gezondheid van uw honden willen we ook graag dat u ontwormd (tegen hartworm). Het is een beetje afhankelijk welk middel u gaat gebruiken, maar ze hebben allemaal invloed op ons onderzoek. Daarom gelden de volgende 'regels':

* Milbemax --> 1 maand na de laatste toediening mag weer ontlasting ingeleverd worden
* Stronghold --> 2 maanden na de laatste toediening mag weer ontlasting ingeleverd worden
* Advocate --> 2 maanden na de laatste toediening mag weer ontlasting ingeleverd worden

Mocht u nog andere vragen hebben, dan horen we het graag. En anders wensen wij u alvast een goede vakantie!

Met vriendelijke groet,
het spoelwormteam.
Ik vind het toch erg positief hoe ze overal mee omgaan; honden hoeven niet direct ontwormd te worden als ze iets vinden. Er moet dan een aantal dagen voorkomen worden dat de hond eea eet en er moet dan nogmaals een monster opgestuurd worden.
En ook het meedenken in deze. Top!
Door conleeuw
*Dorothea* schreef: Ik vind dit wel een goed onderzoek zeg. Hopelijk komt er een mooi artikel uitrollen en wordt het standaard ontwormingsadvies grondig herzien.
zeg dat wel, gewoon grondig !!!
Door Henny V.
Hier ookde herhalingsuitslag binnen : We hebben de ontlastingsmonsters van uw honden Diesel en Dribbel bekeken.
De uitslag hiervan was: Geen wormeitjes en protozoën aangetroffen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door