Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Linda. schreef: Ik wil zeer waarschijnlijk ook komen maar dat hang nog even af van de mail van de AID(heb de eerste mail een ruim een maand geleden verstuurd en de 4e gisteren maar krijg maar geen antwoord >:() als ik het zeker weet geef ik het definitief door(als ik me nog kan aanmelden natuurlijk ;))
Natuurlijk kan dat, tot kort ervoor kan je je aanmelden hoor !
RuBep schreef: Normaal krijgen ze hier het hele pakket :P nu heb ik voor beiden weer een kaartje van de DA ontvangen voor de enting, zal wel weer een coctail zijn.
Maar stel dat ze nu nog goed beschermd zijn, wanneer kies je er dan toch voor de Weill/Leptospirose?
Er wordt niet getiterd op Leptospirose/Weill, maar wel op HCC (leverziekte), Parvo en Hondeziekte. Dus je kunt de honden laten titeren op deze 3 ziektes en daarnaast laten enten voor Weill, snap je ? Moet ik je op de lijst zetten? 1 of 2 honden?
Nynke F schreef: Er wordt niet getiterd op Leptospirose/Weill, maar wel op HCC (leverziekte), Parvo en Hondeziekte. Dus je kunt de honden laten titeren op deze 3 ziektes en daarnaast laten enten voor Weill, snap je ? Moet ik je op de lijst zetten? 1 of 2 honden?
Ik snap het, maar mijn vraag is wanneer kies je er voor om sowieso dan te laten enten voor Leptospirose/Weill?
Doe je dat dan als ze veel zwemmen of veel langs de waterkant vertoeven? Of doe je dit toch maar uit preventie, ook als ze nooit zwemmen?Weet je misschien wat Tannetje hierover adviseert?
RuBep schreef: Ik snap het, maar mijn vraag is wanneer kies je er voor om sowieso dan te laten enten voor Leptospirose/Weill?
Doe je dat dan als ze veel zwemmen of veel langs de waterkant vertoeven? Of doe je dit toch maar uit preventie, ook als ze nooit zwemmen?Weet je misschien wat Tannetje hierover adviseert?
Nee, ik weet niet wat Tannetje hierover adviseert, dat zou je haar dan zelf even moeten vragen ;) maar ik weet wel dat meerdere mensen die hun honden laten titeren, dus niet standaard entingen erin jassen, wel op Weill laten enten :)
RuBep schreef: Normaal krijgen ze hier het hele pakket :P nu heb ik voor beiden weer een kaartje van de DA ontvangen voor de enting, zal wel weer een coctail zijn.
Maar stel dat ze nu nog goed beschermd zijn, wanneer kies je er dan toch voor de Weill/Leptospirose?
Tegen Weil zijn ze sowieso maar een klein jaar beschermd na enten.
Mij is verteld dat het (ook) verspreid wordt via urine van andere honden. Deze hoeven zelf niet ziek te zijn, maar dragen het bij zich. Je hond hoeft dus niet te zwemmen of bij water te komen. Omdat Weil dodelijk kan zijn en overdraagbaar is op mensen heb ik besloten om daar wel tegen te vaccineren.
Hallo,

ik wil ook graag komen met Chester (Labrador 13 maanden) Chester heeft in juni 2010 zijn laatste inenting gehad
en zou dus dit jaar weer aan de beurt zijn. Ik wil wel graag laten titeren om "onnodige" inentingen te voorkomen.
Wel wil ik laten enten voor Weil en indien nodig nog andere ?
Ik hoop dat wij nog ertussen kunnen.
Nynke F schreef: Nee, ik weet niet wat Tannetje hierover adviseert, dat zou je haar dan zelf even moeten vragen ;) maar ik weet wel dat meerdere mensen die hun honden laten titeren, dus niet standaard entingen erin jassen, wel op Weill laten enten :)
tijdens een lezing in den haag adviseerde Tannetje om wel te enten tegen weil maar dat is al wel een aantal jaar geleden ;)
Jutta schreef: Hallo,

ik wil ook graag komen met Chester (Labrador 13 maanden) Chester heeft in juni 2010 zijn laatste inenting gehad
en zou dus dit jaar weer aan de beurt zijn. Ik wil wel graag laten titeren om "onnodige" inentingen te voorkomen.
Wel wil ik laten enten voor Weil en indien nodig nog andere ?
Ik hoop dat wij nog ertussen kunnen.
Je staat op de lijst :) :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door