Eddie is met 9 weken leeftijd bij ons gekomen, hij is door de fokker voor het eerst geënt toen hij 8 weken en 3 dagen oud was, op mijn verzoek alleen parvo. 3 weken later is Eddie bij Tannetje getiterd en wat bleek? Nul komma nul antistoffen tegen parvo! Enten geeft dus een schijnveiligheid!!
Hij had nog antistoffen van zijn moeder toen hij zijn enting kreeg en dan slaat die enting dus niet aan. Waarschijnlijk hebben de antistoffen van moeder nog wel een week of 2 doorgewerkt maar de laatste week liep hij hoogst waarschijnlijk onbeschermd rond!
Hij heeft na het titeren DHP gehad en hoeft pas over een jaar weer getiterd te worden. Tico (nu 17 maanden) was 7½ week toen hij door dezelfde fokker voor het eerst is geënt. Hij kreeg toen wat standaard is voor pups (ik weet het ff niet, de entboekjes liggen niet bij de hand) en is op 16 weken weer geënt. Toen in ieder geval voor de 2e x parvo. Dit was half januari, 2e helft van maart is hij toen getiterd en hij bleek een geweldige titer te hebben voor parvo! Hondenziekte ++ en leverziekte - (of andersom). Tico is eind januari ook weer getiterd en de titers waren gelijk gebleven, hij hoeft over 3 jaar pas weer maar eigenlijk verwacht Tannetje dat hij de rest van zijn leven niet meer geënt zal hoeven worden!!! Tico is geen waterliefhebber, dus Weil krijgt hij niet. Ik zou dus ten allen tijde een pup eerst titeren voordat hij geënt wordt, bij Eddie dacht ik dat hij goed beschermt zou zijn en vervolgens was hij dat dus niet! Als fokker zou ik ook eerst titeren en dan pas enten indien nodig. En desnoods bij goede titers na 2 weken weer. Zo kun je echt op maat enten!
Titer je niet, dan zou ik op safe gaan en gewoon 6, 9 en 12 weken aanhouden en dan met name voor parvo.