Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Paula1976
Eddie is met 9 weken leeftijd bij ons gekomen, hij is door de fokker voor het eerst geënt toen hij 8 weken en 3 dagen oud was, op mijn verzoek alleen parvo. 3 weken later is Eddie bij Tannetje getiterd en wat bleek? Nul komma nul antistoffen tegen parvo! Enten geeft dus een schijnveiligheid!!
Hij had nog antistoffen van zijn moeder toen hij zijn enting kreeg en dan slaat die enting dus niet aan. Waarschijnlijk hebben de antistoffen van moeder nog wel een week of 2 doorgewerkt maar de laatste week liep hij hoogst waarschijnlijk onbeschermd rond!

Hij heeft na het titeren DHP gehad en hoeft pas over een jaar weer getiterd te worden. Tico (nu 17 maanden) was 7½ week toen hij door dezelfde fokker voor het eerst is geënt. Hij kreeg toen wat standaard is voor pups (ik weet het ff niet, de entboekjes liggen niet bij de hand) en is op 16 weken weer geënt. Toen in ieder geval voor de 2e x parvo. Dit was half januari, 2e helft van maart is hij toen getiterd en hij bleek een geweldige titer te hebben voor parvo! Hondenziekte ++ en leverziekte - (of andersom). Tico is eind januari ook weer getiterd en de titers waren gelijk gebleven, hij hoeft over 3 jaar pas weer maar eigenlijk verwacht Tannetje dat hij de rest van zijn leven niet meer geënt zal hoeven worden!!! Tico is geen waterliefhebber, dus Weil krijgt hij niet. Ik zou dus ten allen tijde een pup eerst titeren voordat hij geënt wordt, bij Eddie dacht ik dat hij goed beschermt zou zijn en vervolgens was hij dat dus niet! Als fokker zou ik ook eerst titeren en dan pas enten indien nodig. En desnoods bij goede titers na 2 weken weer. Zo kun je echt op maat enten!

Titer je niet, dan zou ik op safe gaan en gewoon 6, 9 en 12 weken aanhouden en dan met name voor parvo.
Door vagebond
Nou lekker weer, net de da gebeld om alvast te informeren of alleen voor parvo geent kon worden met 9 weken. Dat gaat niet want: ze moeten dan 25 stuks parvo entingen bestellen, terwijl ze dus alleen voor mij nodig hebben :( Dat gaan ze niet doen. Dus zou ik moeten switchen voor de parvo enting van da. Daar baal ik wel van. Waarschijnlijk zal hier in de regio weer geenene da zijn die dat doet. Ik ga maar vast rondbellen. Gr. Ingrid
Door danielle1980
ik ent pas rond week of 8,5 a 9 weken de eerste enting.
eerst deed ik het vroeger op 7,5 week en dan op 10 weken weer.

nu ent ik een paar dagen voor ze hier weg gaan op 9,5 a 10 weken in overleg met de baasjes.
als men wil dat hier ook nog de 2de enting word gegeven, dan gaan ze later weg zo niet dan geef ik mijn schema van hoe ik ent aan de mensen mee, en laat mijn dierenarts in boekje schrijven hoe en wat ik wil dat er geent gaat worden.
aangezien de meeste da's van de pupkopers eigenwijs zijn :P
Door vagebond
Ja eh, ik had nu al een meningsverschil met de assistente. Parvo en Weil en niet anders, omdat laatste de meest dodelijke ziekte in Nederland is. Ga nu even de paardenda bellen, die heeft ook tetanus apart om te enten, das al bijzonder hier. Gr. Ingrid
Door 1eboa
Bij deze dierenarts kan wel alles apart gedaan worden.
Ik weet niet waar je woont
http://www.dierenkliniek-willig.com/tarieven.htm
Bij mijn laatste nesten heb ik ook zo laat mogelijk de puppyenting gegeven, pas enkele dagen voor ze opgehaald worden. Ook probeer ik titeren uit te leggen, maar dat is voor veel mensen toch wat moeilijk te bgrijpen of willen gewoon voor safe gaan, dus alles tegelijk.
Door Bullmastiff gek
Wij hebben onze onlangs aangeschafte pup nu bijna twee weken, hij heeft bij de fokker een enting gehad, en is meerdere keren ontwormd, ondanks dat had ie toch wat wormpjes , ik had een tabletje nog meegekregen van de fokker, daar heb ik de helft nu twee weken geleden van gegeven.
Moet ik hem nu de andere helft ook geven? Of raden jullie het eigenlijk aan om alleen te doen als ie wormpjes heeft? Onze andere honden zijn trouwens voor de zekerheid ook weer ontwormd.

Vindt het weer zo moeilijk , hij weegt nog maar twee kilo, en dan al dat gif.
Zo ook mbt de enting, ik ben zelf geen voorstander van enten, maar volgens de fokker moet de enting die hij onlangs bij hun heeft gehad, herhaald worden zo rond half maart.
De enigste hond die wij laten enten is Kay, maar dit doe ik alleen maar omdat ie nogal eens uit logeren gaat in het pension.

Door vagebond
Ik baal ervan, waarom zijn da'sen niet eerlijk. Volgende week ga ik langs mijn eigen da, als het niet kan, ga ik naar Tannetje. Vind het heel vervelend, ik ben toch klant?
Zo raar, ik belde een andere da (die hier voor de paarden komt), assistente zei eerst dat ze wel wat losse parvo entingen had liggen, maar na overleg met de da, begonnen ze hier niet aan. Echt waar, ik ben nu heel boos >:(
Net als die da die hier voor de paarden kwam vorig jaar, wilde persee die tetanus erin duwen, dus niet, het zijn nog altijd mijn beesten. Hij wilde ze zelfs achterlaten, kon ik zelf enten, mocht ik me bedenken, naja hier word je toch niet goed van. Gr. Ingrid (die nu de moestuin ingaat om even flink te rauschen grrrrrr)
Door kira
@ Hitam, op welke leeftijd laat je de pups dan titeren? 7 weken of 6 weken?

Hier gaan de pups vanaf 6 weken mee de straat op en het bos in. Ik heb daarom de vorige keer het nest met 5 weken laten enten, maar die hadden geen moedermelk gehad en daarom kreeg ik dat advies ook van de reg. da. Voor het nieuwe nest ben ik aan het uitdenken wat ik wil. Als ik zelf 1 hou, gaat die niet geent maar getiterd worden, maar voor de overige weet ik het nog niet.
Door hannabelgje
Wat heeft het voor zin om die eerdere entingen te doen van 6 en 9 weken als de pups na 12 weken weg gaan en dan de 12 weken enting hebben gehad?
Door K@rin
danielle1980 schreef: ik ent pas rond week of 8,5 a 9 weken de eerste enting.
eerst deed ik het vroeger op 7,5 week en dan op 10 weken weer.

nu ent ik een paar dagen voor ze hier weg gaan op 9,5 a 10 weken in overleg met de baasjes.
als men wil dat hier ook nog de 2de enting word gegeven, dan gaan ze later weg zo niet dan geef ik mijn schema van hoe ik ent aan de mensen mee, en laat mijn dierenarts in boekje schrijven hoe en wat ik wil dat er geent gaat worden.
aangezien de meeste da's van de pupkopers eigenwijs zijn :P
Doe je dat met je huidige nest ook ?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door