Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Lizzy schreef: Dat is dan toch een soort van mazzel want de meeste pups hebben gewoon spoelworm.
een vraag die al eerder 'voorbij' gekomen is, in hoeverre is de spoelworm schadelijk? en wat doet een gezond lichaam met deze 'wormbesmetting'? is het middel soms niet erger dan de kwaal? enzenz... tuurlijk snap ik dat je dit niet zomaar even gaat áanzien' bij een pupsel, het gaat wel om zijn ontwikkeling... blijft moeilijk..
Lizzy schreef: Ja, dat vragen ze. Maar laat ze even uitleggen waarom ze die vraag stellen. Kijk, als zij onderzoek doen, gelijktijdig met mestonderzoeken, dan hebben wij het recht om dat te weten? Wij zouden toch niet hoeven speculeren over om welke reden ze dat willen weten?
Nee klopt, dat ben ik wel met je eens, dat zouden ze gewoon even kunnen vermelden. Dat scheelt ons hoofdbrekens, speculatie en achterdocht.
Deesje schreef: een vraag die al eerder 'voorbij' gekomen is, in hoeverre is de spoelworm schadelijk? en wat doet een gezond lichaam met deze 'wormbesmetting'? is het middel soms niet erger dan de kwaal? enzenz... tuurlijk snap ik dat je dit niet zomaar even gaat áanzien' bij een pupsel, het gaat wel om zijn ontwikkeling... blijft moeilijk..
Nee het is niet heel schadelijk, het advies om 4 keer per jaar te ontwormen is ook ontstaan uit oogpunt van de volksgezondheid.
Spoelwormeieren in het milieu kunnen namelijk wel heel schadelijk zijn voor spelende kinderen. Onderzoek heeft uitgewezen dat bijna iedere zandbak spoelwormeieren bevat. Dus ja heb je een kat die vrij buiten loopt en overal z'n behoefte doet dan vind ik het je plicht om te ontwormen of vier keer per jaar ontlastingsonderzoek te doen.
Lizzy schreef: Ik ben dus blij dat ik niet de enige ben met dit gevoel, eerlijk gezegd. Ik voel me dus niet helemaal senang bij Het Woud. Ik heb ze vanmorgen wel een email gestuurd met mijn bedenkingen. Ben benieuwd of ze daar nog op zullen reageren.
Lizzy, ik was benieuwd of je al een antwoord gekregen had van 't Woud op je vraag..
Ik kreeg vorige week ook de uitslag binnen en de pup had ook spoelworm eitjes en die grote die ik noooooooit behandel was helemaal schoon.
Advies voor de pup was ook een breedspectrum middel. DA even gebelt en die vond het niet nodig. Ze was die week ervoor met Stronghold behandeld vanwege een puppy mijt en dat zou ook voor de spoelwormen werken...
Ik heb hier in mijn nieuwe woonplaats wel een DA getroffen die niet zo maar iets geeft gelukkig. (Ik vroeg om een middel om de pup te ontwormen en had mijn naam niet eens genoemt. Jij was hier toch met dat Teckeltje? Die heeft een Stronghold pipetje gehad hoor, die zou ik niet extra ontwormen! Nou, heerlijk zo'n mee denker!!!)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door