kojak schreef: Wie is Juliëtte ? Je vriendin had er ook voor gekozen om helemaal niet te vaccineren en dat is niet goed gegaan ?Juliette de Bairacli Levy. Schrijver van onder andere "The Complete Herbal Book for the Dog".
Moderator: Lizzy
kojak schreef: Wie is Juliëtte ? Je vriendin had er ook voor gekozen om helemaal niet te vaccineren en dat is niet goed gegaan ?Juliette de Bairacli Levy. Schrijver van onder andere "The Complete Herbal Book for the Dog".
kojak schreef: Wie is Juliëtte ? Je vriendin had er ook voor gekozen om helemaal niet te vaccineren en dat is niet goed gegaan ?Klopt. Ze heeft meerdere honden met parvo gehad waarvan er een is doodgegaan. En een hond heeft leptospirose gehad, die heeft er nierschade aan overgehouden en is op 8 jarige leeftijd overleden.
Paula1976 schreef: In overleg met de fokker is Eddie, onze pup die we morgen ophalen, alleen geënt tegen parvo.Waarom dan geen hondenziekte vaccineren?
Ze moesten nog voor de 1e keer geënt worden toen we er een week geleden waren en dus heb ik met Tannetje overlegt wat het verstandigst was om te doen. En de fokker vond dat geen punt en hun DA ook niet. Dus afgelopen dinsdag heeft Eddie op 8½ week leeftijd alleen parvo gehad. Voor zijn 2e prik wil ik eerst graag een titerbepaling en ik ben heel benieuwd wat daar uit komt, zijn fokker trouwens ook!
@ Tannetje: kan die titerbepaling wachten tot jij in februari naar Drenthe komt, of moet dat eigenlijk al eerder?
Hitam schreef: Klopt. Ze heeft meerdere honden met parvo gehad waarvan er een is doodgegaan. En een hond heeft leptospirose gehad, die heeft er nierschade aan overgehouden en is op 8 jarige leeftijd overleden.Ik kan me niet voorstellen dat JdBL nu zou vaccineren. Ik denk dat zij zou accepteren dat er honden dood gaan aan ziektes waarvoor je niet vaccineert. In 2006 antwoord dit dit op Barf Natuurlijk (op de vraag wat ze vaccinaties en medicijnen vindt): http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/vie ... =64&t=1449.
Ik weet eigenlijk niet wat ze nu doet met enten. Ik denk dat ze net als ik alleen als pup ent en daarna niet meer.
Paula1976 schreef: In overleg met de fokker is Eddie, onze pup die we morgen ophalen, alleen geënt tegen parvo.Je weet niet of de parvo enting is aangeslagen. Als dat niet zo is, omdat ze nog genoeg antilischamen van haar moeder had, dan loopt ze gevaar. Dus ik zou wel met 12 weken titeren.
Ze moesten nog voor de 1e keer geënt worden toen we er een week geleden waren en dus heb ik met Tannetje overlegt wat het verstandigst was om te doen. En de fokker vond dat geen punt en hun DA ook niet. Dus afgelopen dinsdag heeft Eddie op 8½ week leeftijd alleen parvo gehad. Voor zijn 2e prik wil ik eerst graag een titerbepaling en ik ben heel benieuwd wat daar uit komt, zijn fokker trouwens ook!
@ Tannetje: kan die titerbepaling wachten tot jij in februari naar Drenthe komt, of moet dat eigenlijk al eerder?
*Dorothea* schreef: Waarom dan geen hondenziekte vaccineren?Waarom wel. Het komt hier hoegenaamd niet voor, dus het risico is zo goed als nul en die krijgt ze met de cocktail al.
*Dorothea* schreef: Wat heb je dan aan het titeren als je alleen parvo hebt gevaccineerd?Je kunt kiezen met 12 weken. Of gewoon de cocktail enten. Of kijken of de parvo goed is aangeslagen en dan later de cocktail enten.
Hitam schreef: Waarom wel. Het komt hier hoegenaamd niet voor, dus het risico is zo goed als nul en die krijgt ze met de cocktail al.Nou dat weet ik zo net nog niet hoor. Ik zat laatst een programma te kijken over de dierenspoedkliniek en daar hadden ze een pup met hondenziekte in de opname zitten. Als het risico zo goed als nul is, kunnen we helemaal wel stoppen met vaccineren tegen hondenziekte.
Je kunt kiezen met 12 weken. Of gewoon de cocktail enten. Of kijken of de parvo goed is aangeslagen en dan later de cocktail enten.o zo als parvo goed is, dan vaccineer je dus niet.
Deesje schreef: het is altijd de vraag wat is het risico.. het is een moeilijke keus.. en hoe meer we weten hoe beter het is.Als hondenziekte niet meer voorkomt in NL is het antwoord simpel, niet meer vaccineren.
Hitam schreef: O, maar ik denk zeker dat het beter is als de Nederlandse honden ook beschermd zijn voor hondenziekte. Maar omdat het risico zo laag is vind ik het voor een pup niet zo belangrijk. Dat ent ik liever als hij wat ouder is en het immuunsysteem beter werkt.Over 3 weken is het eind januari, stel dat jij 2 weken later naar Drenthe komt, dan is het niet verstandig om daar op te wachten? Kan ik dan op zaterdag 29 januari op jouw praktijk terecht voor een titerbepaling voor Eddie? En wat zijn daar dan de kosten van? En als ik Tico dan ook meteen laat titeren?