en het voegt wel iets toe: het goede van de pompoenpit die in die schil zit. Daar was het me om begonnen.
Als ik dus schil EN pit fijnmaal heb ik in dat prakje ook die binnenste pit en die is ergens goed voor, maar misschien helemaal niet zo gezond om zo'n toestand van te maken
In de pompoempitten waar ik zelf de schil van af heb gehaald, zit er maar 'n heeeeeel klein en zielig pitje in,
en ik denk dat je daarom 90% schil hebt gegeven in verhouding van de 10% pitje..
Als je echt resultaat verwacht dan word daarom dan ook in elk advies aangeraden om alleen de pitten te geven.
De meeste info wat ik heb gevonden is dan ook om de rauwe vers gemalen pitten(zonder schil) te geven.
Bij elke maaltijd ong. 'n theelepeltje.
Heb je trouwens ook gekeken of je hond soms vlooien heeft?
Meestal krijgen ze de tapeworm omdat ze ook vlooien hebben.
En wanneer je regelmatig knoflook door het eten geeft dan helpt dat ook tegen wormen.
Hier nog wat meer info:
Garlic: It is said that garlic is one of the best home remedies for treating tapeworms in dogs. Sulfur compounds or volatile oils present in garlic help in eliminating the tapeworm from the dog's body. You can either use the powdered form of garlic or that which is available in the extracted form. Mix garlic in your dog's food everyday for at least two months and you will surely see a significant change in your dog's health.
Pumpkin Seeds: Pumpkin seeds are also said to be an effective natural cure for tapeworms in dogs. Grind whole raw pumpkin seeds and feed them to your dog before every meal. The amount of pumpkin seeds that you can give your canine can range from ¼ teaspoon to 1 teaspoon depending on the size of your dog.
Wheat Germ Oil:(tarwekiemolie) One of the tapeworms in dogs home remedies is wheat germ oil. Add a teaspoon of this wheat germ oil in your dog's meal and this will surely help in curing your dog from tapeworms.
Orange Grape: Another way to get rid of tapeworms in dogs is by giving them orange juice. The amount of orange grape that has to be given to the dog will depend on the size of the dog i.e. six drops for every ten pounds of body weight. This should be given two times every day.
http://www.buzzle.com/articles/tapeworm ... edies.html