Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door nova
_Sandra_ schreef: Ik weet niet hoe tannetje of fido dat doen, ik ken ze niet. Dus heb ik geen vergelijk.

Voor mij is het belangrijkst hoe er met mijn honden omgegaan wordt, dus maakt mij niet uit wie dat doet. Als ze maar met mijn honden rekening houden.
Op de lijst die door Geer gepost is, staat een praktijk in Someren.

Dat is voor jou toch niet zo ver :D :D , en ook voor mij niet :D :D
Door geer
Even een aanvulling: dit is de lijst van dierenartsen die redelijk recent nog met de vaccicheck hebben gewerkt. Het kan natuurlijk altijd zijn dat praktijken alsnog besluiten om met de titerbepaling te stoppen, dan zullen ze weer van de lijst worden afgehaald.

En je kunt natuurlijk ook altijd je eigen dierenarts contact op laten nemen met NML health als ze er meer over willen weten. De test is onlangs ook door het Amerikaanse Ministerie van Landbouw goedgekeurd, dat wil toch ook wel wat zeggen  ;)
Als ik mijn honden wil laten titeren, is dit van Any Animal dan een volledige check? Ik heb er (nog) geen verstand van maar ben wel van mening dat dat verstandiger is dan maar weer te laten enten...
Dit heb ik gekopieerd van de site van Any Animal in Heiloo

Titerbepaling hond en kat.
Elke tiende van de maand bieden wij een titerbepaling aan voor uw kat en/of hond voor 29,50 euro.
Een titerbepaling is een bloedtest. Wij bepalen op de praktijk de concentratie antistoffen in het bloed van uw hond/kat. Indien deze concentratie in orde is, kan een vaccinatie achterwege blijven. Bij een te lage of afwezige concentratie is een vaccinatie aan te bevelen.  Op deze wijze voorkomt u onnodige, voor uw dier belastende vaccinaties.  Een vaccinatie op maat is zo een feit. Uw hond en/of kat wordt vooraf klinisch onderzocht. Mochten zich problemen openbaren kunt u hiervoor een vervolgafspraak maken.

Titerbepaling hond:

- Hondenziekte
- Parvo
- Hepatitis contagiosa canis

Titerbepaling kat:

- Kattenziekte.
- Niesziekte

De titerbepaling doen we op afspraak en de uitslag volgt aan het einde van de dag. Mocht er een vaccinatie nodig zijn berekenen we 17,50 euro per vaccin. De ziekte van weil en rabies vallen buiten deze actie. Uiteraard kunnen die op dezelfde dag gegeven worden.

Voor overige vragen staan onze assistenten u graag te woord (t.: 072 – 5339336
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door