Nu Weill enten is het paard achter de wagen spannen.
Weill kan het beste in maart/april gezet worden om dat het ongeveer 9 maanden werkzaam is en Weill pas voorkomt als de watertemperaturen stijgen.
Moderator: Lizzy
Mevroi Kruim schreef: Hier wordt niet meer gevaccineerd, uit de titers blijkt dat ze voldoende beschermd zijn tegen hondenziekte, parvo en hepatitis, Weill is hier niet echt aan de orde en kennelhoest doe ik sowieso niet.Luister je ook regelematig naar hun hart en doe je een buikpalpatie?
En ik ben zelf mans genoeg om te zien of het goed gaat met mijn hondjes of niet, ik denk dat ik dat heel wat beter zie dan een da die ze 1x per jaar onder ogen krijgt. Ik ga zelf ook niet voor een check-up naar de huisarts.
Tiesto en Zack schreef: Daar heb je een punt, ga zelf ook alleen als ik echt iets mankeer naar de dokter. Heb net aardig wat literatuur over wel/niet inenten gelezen. Errrug interessant! Vooral het hele vertaalde verhaal van Lizzy, petje af Lizzy!! Enten gaat me steeds meer tegen staan..helemaal bij TiestoIk mag toch hopen dat DA's je hond gewoon helpen, ook al vaccineer je niet. Het zou te gek worden! Want weet je, ook honden die wel gevaccineerd zijn kunnen de ziekte oplopen tegen waar ze toch gevaccineerd zijn. Vaccins beschermen nooit 100%. Je zou verder ook altijd kunnen zoeken naar een DA die begrijpt waarom jij Tiesto niet meer wilt laten vaccineren.... Of je zou de discussie met jouw eigen DA aan kunnen gaan (moet je alleen zorgen dat je voldoende weet om je niet ondersteboven te laten praten, want sommige zijn daar heel goed in, zeker als ze dat als doel hebben).en nu ga je toch denken; hoe komt hij na 1,5 ongeveer aan die auto-immuunziekte en dat hij iets met zijn spieren heeft???
Las ook iets dat ze in Amerika alleen nog maar de puppy- enting doen en dan de laatste enting met 16 maanden en daarna nooit meer! Zo werd dat vroeger toch ook gedaan, tenminste bij onze hond vroeger thuis..en als bij lepto de helft van de bacterie niet eens in het vaccin zit en de hond t dus alsnog kan krijgen..
Maar las ook iets over dat dierenartsen je niet meer zouden willen helpen als je niet meer vaccineerde? Dat is toch bull..zijn ze dat niet verplicht, als mijn hond iets mankeert kunnen ze je toch niet wegsturen lijkt me?? Zou toch te gek zijn? Ze moeten toch in het belang van t dier handelen?
*Dorothea* schreef: Luister je ook regelematig naar hun hart en doe je een buikpalpatie?Doe je dat bij jezelf ook?![]()
Mevroi Kruim schreef: Doe je dat bij jezelf ook?Nee, daar heb ik de huisarts voor.
*Dorothea* schreef: Nee, daar heb ik de huisarts voor.Die heb ik ook al tijden niet gezien
Angelique schreef: Die heb ik ook al tijden niet gezienDie van mij ook niet, en hart luisteren ook niet(en als ik er was wilde hij nooit mijn buik voelen
![]()
Mevroi Kruim schreef: Die van mij ook niet, en hart luisteren ook nietVanaf een bepaalde leeftijd vind ik het zeker zinvol om eens in de zoveel tijd even een lichamelijk onderzoekje en evt een bloed en urineonderzoek te doen. Gewoon om eerder te handelen bij bv hart en nierproblemen. Het is toch nog regelmatig dat we dingen vinden bij dieren die alleen voor vaccinatie komen, bv een hartruis of een tumor aan de milt of lever. Nu hoef je natuurlijk niet zo snel met een jonge hond naar de dierenarts te rennen, maar vanaf een jaar of 10 zou ik toch jaarlijks een check-up doen.
Maar ff serieus Dorothea, vind jij het echt zinvol om je hond elk jaar te laten bekijken? Wat levert dat op? Wat zou je kunnen voorkomen?