Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Lizzy schreef: Tegen wat laat jij ze op 12 en wat op 16 weken vaccineren?
Izzebelle was de laatste eigen pup en zo zal ik het in de toekomst ook blijven doen.

bijna 8 weken 1e vaccinatie parvo DP
12 weken 2e vaccinatie parvo-C + Lepto
6 weken 3e vaccinatie DHPPi + Lepto
*Dorothea* schreef: Wat mijn dilemma zou zijn om op 7,5 week te vaccineren, is dat ze dan mogelijk niet beschermd zijn juist op het moment dat ze naar de nieuwe eigenaren gaan. :-\ En dat is nou net de periode dat ze door stress extra vatbaar zijn voor parvo.
Maar goed in landen om ons heen is het heel gewoon om op 7 weken te vaccineren, dus blijkbaar gaat dat prima.
Ik laat mijn teven vaccineren ruim voordat ze gedekt worden.
de puppen vertrekken bij mij vanaf 9 weken tot ca. 10 weken.
Daarom durf ik ze ook niet later dan 7-8 weken te vaccineren, maar 6 weken vind ik gewoon te vroeg ...
Tja beste advies blijft lastig.
Pas geleden heb ik hier over nagedacht wat ik nu wilde met Sqylls.
En heb gekozen voor het volgende schema:
6 weken puppy DP (al bij de fokker gehad)
9 weken Parvo-C + Lepto
12 weken DHP + Lepto

Ik heb voornamelijk getwijfeld of ik zo vroeg lepto zou laten vaccineren en daar wel voor gekozen.
Ook omdat het juist nu zo'n warme periode is en Sqylls dagelijks in het water te vinden, was het idee erachter dat het risico op Weill miss wat minder is door de vaccinatie.
Maar zeker weten doe je toch nooit.
Tika heeft op ruim 6 weken DP gehad bij de fokker.
Op ruim 9 weken is ze getiterd en bleek ze 0,0 titers te hebben. Die eerste enting was dus  destijds niet aangeslagen.
Op dat moment heeft ze DHP gekregen, op 12 weken waren de titers goed en 1 jaar later ook.
Het blijft lastig.....
Het blijft toch lastig om de goede keuze te maken. Mijn puppy heb ik met 9 weken uit de USA opgehaald, ze heeft daar met 8 weken DHPP Merial gehad, ze is nu 12 weken. Titeren is een optie of de parvo nog een keer herhalen, over de lepto heb ik zo mijn twijfels. Ook heeft ze de rabies nodig, we gaan veel naar het buitenland. Dus eerst de herhaling parvo, dan lepto en na 3 weken nog eens lepto, daarna na hoeveel weken de rabies. Of alleen de rabies en volgend jaar titeren, het is een wir war zo. Ik hoop dat er een keer een duidelijk advies komt, want de meeste onder ons hebben zo hun twijfels. Mijn laatste nest heb ik met 8 weken de puppyenting gegeven en aan de nieuwe eigenaa kregen het advies met 13 weken de cocktail en de lepto apart te geven of dat ook zo gebeurd is betwijfel ik.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door