Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
Ik heb een paar jaar Pulvex gebruikt, maar de jongens krijgen daar zo'n gigantische vette vlek van die ook helemaal gaat klitten.
De laatste keer heb ik frontline gekocht. Daar hadden ze geen vlek van en het stinkt ook niet zo als pulvex.
Nadeel is dat mijn honden elke 2 weken in bad gaan en ik ze dus vaker moet druppelen.
Door bloemetje
*Nikki* schreef: Uhh stom van me maar dacht altijd het ook tegen teken was. Nou dan lussen de teken mijn honden niet. 3 honden en nog maar 1 teek gezien.
Lekker toch ;D
Door Jacqueline1968
Gorby krijgt helemaal niks, behalve zijn parasiet compositum voor zijn darmen.

we zijn van het weekend in Drenthe geweest, volop in de bossen, volop wild gezien, maar geen enkele teek, helemaal niks.
of ze lusten gorby niet, of de kruiden van de compositum zijn zo sterk dat zelfs teken op de loop gaan.
hij loopt ook altijd door het hoge gras te struinen, hoe hoger hoe leuker, maar is nog steeds totaal teek-vrij (effe afkloppen, want dan zal je net zien)

vlooien zie ik ook niks van, hij is maandag in bad geweest en er was geen ongerechtigheidje te vinden in het water, en zolang het zo gaat, gaat het goed  :)
Door Antonia
*Nikki* schreef: Wel is dit een vreselijk chemisch goedje. Het beste kan je het buiten opdoen en dan gelijk even een lange wandeling maken. Ik heb wel eens gehad dat ik het opdeed voor de nacht. Diezl schudde zich en het spul belande op mijn deuren en beet zo het verf eraf.
:o En dit spul wil je niet op je deuren, maar wel op je honden hebben?
Door me and my boys
ik moet de jongens ook nodig wat anders gaan geven, normaal gaf ik altijd practic maar dagelijks haal ik ettelijke teken van ze af, wordt er een beetje chagerijnig van..
pulves heb ik eens gebruikt daar kreeg vince kale plekken daar waar ik de pipet had leeg geknepen..
geloof dat ik dat exel eens ga halen..
Door Mevroi Kruim
Ik heb ff gekoekelt  :D en het gehalte aan permethrine is in Exil en Pulvex identiek. Wat is dan het voordeel van Exil boven Pulvex? Gebruiken ze een andere basis ofzo, zodat het niet zo'n vieze vette plek wordt?
Door pike
vanaalst schreef: ik moet de jongens ook nodig wat anders gaan geven, normaal gaf ik altijd practic maar dagelijks haal ik ettelijke teken van ze af, wordt er een beetje chagerijnig van..
pulves heb ik eens gebruikt daar kreeg vince kale plekken daar waar ik de pipet had leeg geknepen..
geloof dat ik dat exel eens ga halen..
Maar ze gaan bij de prac-tic pas dood nádat ze gebeten hebben... en dat kan wel een dag duren.
Volgens mij geeft exil ook vieze vlekken :-\
Door Wil
Ik heb bij mijn honden ondanks de Practic dode-, dode volgezogen- maar ook levende teken gevonden plus ook nog een paar die al losgelaten hadden op de grond en in de mand waaronder 1 nog levende  :-\  en het is net 2.5 week geleden dat ik het opgespoten heb. Wel viel me op dat de teken een beetje "gedeukt" waren dus ik dacht dat ze dood waren bij bij nadere inspectie zag ik bij sommige de pootjes nog bewegen.
Door me and my boys
Mevroi Kruim schreef: Ik heb ff gekoekelt :D en het gehalte aan permethrine is in Exil en Pulvex identiek. Wat is dan het voordeel van Exil boven Pulvex? Gebruiken ze een andere basis ofzo, zodat het niet zo'n vieze vette plek wordt?
geen idee, heb enkel pulvex eens geprobeerd, dat hielp dan wel ....maar die kale plekken he...
tja als het bij exil ook zo is....
en ze hebben nu practic maar mooi dat ze niet met een keer bijten de pijp uit zijn he!
en daar baal ik zo van..
een band is ook geen optie vanwege het spelen wat ze dagelijks doen....
Door MarijeEnBoomer
volgens mij is er geen voordeel van exil boven pulvex... ik kanom de hoek exil krijgen dus die koop ik dan  :-\
Bij Boomer is het even een vette vlek maar dat is na 2 dagen weg.
Als ik het heel goed aanbreng dat kan het haast zonder vlekken.
Ik verdeel wel de 2 pipetjes over heel veel plekjes op de rug. Dus niet 1 plek. Dit op aanraden van de mevrouw in de dierenwinkel. Misschien voorkomt dat een kale plek ellen!?
Door Aquillo
Ik heb dit jaar ook weer Practic gebruikt. Idd dit jaar meer teken. Wel zijn ze dan al dood. Ik heb ook levenden gevonden, maar dat was dan vlak na de wandelingen in het bos. We controleren ze na de wandelingen in het bos direct omdat ze nog al op plekken komen waar andere honden het af laten weten. En die zitten dan vooral op Aquillo zijn haar. Dat is langer dus kunnen die kleine nimphen zich daar beter aan vastgrijpen. Maar volgezogen loslatende teken heb ik gelukkig nog nooit op mijn honden gehad. Dus wel die enkeling die zich vastgebeten had en die ik dan de volgende dag direct vond.
Als ik de omschrijving van Pulvex lees en de bijwerkingen die er mogelijk kunnen optreden lijkt me dit nogal een eng middel.
Laatst gewijzigd door Aquillo op ma 12 jul 2010, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door