Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Jacqueline1968 schreef: ik misschien wel met Gorby .

Gorby is vorig jaar mei volledig geent, maar daarvoor in juli 2004 voor het laatst (laatste van zijn pupenting)
ik weet gewoon niet waar ik wijs aan doe. heeft tie genoeg afweer? of juist niet, kan of moet ik het risico nemen om niet te enten??
ik vind het heel erg moeilijk.

en hij is heel erg kwetsbaar, ik wil zijn immuunsysteem heel graag sparen.
en aangezien wij in rotterdam wonen........... zou ik best gebruik willen maken van.........

wat zou wijsheid zijn?
Dan zou ik z'n titer laten bepalen dan weet je hoe of wat......is de titer hoog dan hoef je niet te enten; is de titer laag dan kan je met Tannetje overleggen wat voor jouw hond het beste is ;)
ik overleg het met onze da, want ik wel perse niet om hem heen, hij begrijpt absoluut wat ik bedoel, enten is al zijdelings ter sprake gekomen (of liever gezegd: dit jaar niet enten) evenals zeer spaarzaam zijn met vlooien en tekenbestrijding.
misschien komt het woensdag in Den Hoek nog te sprake, ik denk het bijna wel omdat het me zo bezighoudt momenteel.

ik vind het bijzonder dat onze eigen da zo goed begrijpt dat we een evenwicht voor Gorby proberen te zoeken waarbij zijn immuunsysteem kan herstellen. sterker nog, hij heeft zich verdiept in wat we nu voeren en was verrast hoe logisch het eigenlijk is, het zo te doen  :)

dus in principe wil ik ook wel op die lijst, want ik denk niet dat onze eigen da aan titeren doet.......
Als hij vorig jaar de cocktail heeft gehad, hoeft hij zeker nog neit getiterd. Bovendien: zelfs al zouden zijn titers te laag zijn, dan zou ik nog adviseren om niet te enten. Gorby heeft nu eerst zijn immuunsysteem nodig om de boel op een rijtje te krijgen en met een entingen gooi je juist alles overhoop.
Hitam schreef: Als hij vorig jaar de cocktail heeft gehad, hoeft hij zeker nog neit getiterd. Bovendien: zelfs al zouden zijn titers te laag zijn, dan zou ik nog adviseren om niet te enten. Gorby heeft nu eerst zijn immuunsysteem nodig om de boel op een rijtje te krijgen en met een entingen gooi je juist alles overhoop.
heel hartelijk dank je voor het advies, dit sluit ook aan bij mijn gevoel wat dit moment alleen maar afweer voelt over enten.
Is weil ook niet nodig?? (hoewel hier zeer waterrijk mag Gorby mag niet zwemmen ivm zijn bitter slechte oren en kapotte gehoorgangen)
Jacqueline1968 schreef: ik misschien wel met Gorby .

Gorby is vorig jaar mei volledig geent, maar daarvoor in juli 2004 voor het laatst (laatste van zijn pupenting)
ik weet gewoon niet waar ik wijs aan doe. heeft tie genoeg afweer? of juist niet, kan of moet ik het risico nemen om niet te enten??
ik vind het heel erg moeilijk.

en hij is heel erg kwetsbaar, ik wil zijn immuunsysteem heel graag sparen.
en aangezien wij in rotterdam wonen........... zou ik best gebruik willen maken van.........

wat zou wijsheid zijn?
het lijkt mij wijsheid om dan te laten titeren, dan weet je voor welke ziekten je eventueel bij moet enten :)
Edit: o, ik zie nu pas dat er blz. 2 al gereageerd was :-X :-[
Laatst gewijzigd door Nynke op di 30 mar 2010, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
flodder en dwarrel schreef: Marjan van "de meiden"heeft dat toen geregeld en het was een ideale locatie
Ik heb gisteren Marjan gebeld, zij zou de dame een mailtje sturen. Zodra zij het weet, weet ik het ook en zet ik het in het starttopic :) :)
Door Fynn
Ik heb eigenlijk ook wel interesse en zou met 3 honden komen.
Heb net gebeld met de da in Yerseke die opstond als da die titert maar die is er mee gestopt omdat de test niet betrouwbaar zou zijn.
Volgens mij is er in Zeeland voor de rest geen praktijk die de test doet dus dan maar naar Rotterdam :)

Groetjes Rian
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door