Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1469897
paul36 schreef: Ik heb haar nu zo'n 32 uur in bezit en ze heeft tot nu toe slechts 1x gepiest. Nog geen ontlasting dus, wel heeft ze zo'n 250gr vlees en bot naar binnen gewerkt.

Antiwormen spul spuiten ze hier in de bek eenmalig en dat is het, geen idee wat voor iets maar mijn katje was toen ook niet zo lekker geloof ik.
Maar mocht een hond een flinke worminfectie hebben dan is eenmalig ontwormen toch niet afdoende?
Door 202Spots
#1469904
Weet je voor welke wormen ze wat heeft gehad? Heartworm heeft ander spul dan Tapeworm.
Heartworm is net spagetti, en de kuur daarvoor moet dacht ik met injectie worden gegeven, net zoals voor tapeworm(klein witte stukjes)
'n wormkuur voor tapeworm moet na 3 weken herhaald worden, of je kan eerst poep onderzoek laten doen om te kijken of 't echt nodig is.

Kan best zijn dat zij/hij niet lekker is nadat ze al die rommel in en op haar/zijn lijfje heeft gekregen.
Nu te laat,maar het is beter om de vaccinatie en rabies met minstens 1-2 weken er tussen te doen, en de vlooi en worm spul ook weer met
ruimte tussen de vaccinaties, dus ik ben ergens niet verbaasd dat het kleine ding niet lekker is...
goed in de gaten houden en als 't morgen niet beter is ...even naar de DA..
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1470143
202Spots schreef: Heartworm is net spagetti, en de kuur daarvoor moet dacht ik met injectie worden gegeven, net zoals voor tapeworm(klein witte stukjes)
'n wormkuur voor tapeworm moet na 3 weken herhaald worden, of je kan eerst poep onderzoek laten doen om te kijken of 't echt nodig is.
Ben je niet in de war met spoelwormen? Dat zijn de meest voorkomende wormen bij pups en die zie je na een ontworming dan als een soort spaghetti in de ontlasting zitten. Hartwormen heb ik zelf nooit meegemaakt, maar volgens mij zijn volwassen hartwormen niet meer dan 1mm dik, dus veel dunner dan spoelwormen. Daarbij doen ze er na de besmetting een paar maanden over om volwassen te worden, dus zal je volwassen hartwormen bij een pup niet snel aantreffen, lijkt me. Behandeling tegen hartworm is dan meer preventief in de vorm van pilletjes, pipetten of een band die voorkomt dat de hond wordt gestoken door een besmette parasiet.
Door paul36
#1470387
Nou ik hoop dat ze van die wormen af is want anders heb ik het nu ook met al dat knuffelen! Heb eindeloos veel vlooien van haar af moeten pikken nadat ik haar meegenomen had.

Heb haar nu ruim 2 dagen en nog steeds geen poep. Wel nog een keer geplast. Ze zal dan ook wel uitgehongerd zijn geweest neem ik aan. Wel heeft ze vandaag gewoon 3 kwarteltjes gegeten van elk zo'n 100gr.

Nog steeds lusteloos wel. Ik kijk het een weekje aan.
Door 202Spots
#1470446
Sonja schreef: Ben je niet in de war met spoelwormen? Dat zijn de meest voorkomende wormen bij pups en die zie je na een ontworming dan als een soort spaghetti in de ontlasting zitten. Hartwormen heb ik zelf nooit meegemaakt, maar volgens mij zijn volwassen hartwormen niet meer dan 1mm dik, dus veel dunner dan spoelwormen. Daarbij doen ze er na de besmetting een paar maanden over om volwassen te worden, dus zal je volwassen hartwormen bij een pup niet snel aantreffen, lijkt me. Behandeling tegen hartworm is dan meer preventief in de vorm van pilletjes, pipetten of een band die voorkomt dat de hond wordt gestoken door een besmette parasiet.
Ja Sonja je hebt gelijk!
De hartworm ziet er ook als spagetti uit, maar ik bedoelde idd spoelwormen...sorry :-[

Ik heb even de verschillende wormen opgezocht, en in de bieb zet..
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... w.html#new

Paul...probeer 'n beetje lever aan je kleintje te geven of 'n rauw eitje...
misschien is de ontlasting te hard geworden omdat ze niet aan botten gewend is...
beetje op d'r buikie wrijven helpt misschien ook..
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1470540
Wel maf dat ze nog geen ontlasting heeft gehad. Ik zou inderdaad lekker dat buikje wat masseren. Op zich wel gunstig dat ze in ieder geval geen diarree heeft, maar obstipatie is ook niet alles, dus ik zou het wel in de gaten houden. Lever is vaak wel een probaat laxeermiddel bij te harde ontlasting.
O, en als je na het knuffelen je handen wast voordat je er eten mee vast pakt o.i.d. en niet met je hond gaat tongzoenen dan valt het met die wormen ook wel mee.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1470545
202Spots schreef: Ja Sonja je hebt gelijk!
De hartworm ziet er ook als spagetti uit, maar ik bedoelde idd spoelwormen...sorry :-[

Ik heb even de verschillende wormen opgezocht, en in de bieb zet..
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... w.html#new

Paul...probeer 'n beetje lever aan je kleintje te geven of 'n rauw eitje...
misschien is de ontlasting te hard geworden omdat ze niet aan botten gewend is...
beetje op d'r buikie wrijven helpt misschien ook..

Ja, ik ken wel die nare foto's met een kluwen wormen in een hondenhart en dat is inderdaad ook wel spaghetti-achtig. Maar volgens mij komen die wormen er niet met de ontlasting uit als je de hond zou gaan behandelen tegen hartworm?
Door Ons Elftal
#1470584
Sonja schreef: maar obstipatie is ook niet alles
Ik heb (gelukkig) nog nooit een hond met verstopping gehad, maar is het niet zo dat ze dan wel proberen de ontlasting kwijt te raken?
Door paul36
#1470824
Met vreugde kan ik jullie mededelen dat ze net haar eerste drolletjes voor me heeft achtergelaten en dat het gezonde keutels zonder wormen waren. En wat ruiken ze lekker vergeleken bij de poep van honden die op brokken leven! Zelfde geld voor de ontlasting van mijn katje!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1471087
Ons Elftal schreef: Ik heb (gelukkig) nog nooit een hond met verstopping gehad, maar is het niet zo dat ze dan wel proberen de ontlasting kwijt te raken?
Nou dat hoeft niet, het kan eerder in darm verstopt zitten natuurlijk.
Dat wat ik meegemaakt hebt, was een doodzieke hond, die geen water of iets anders binnen hield.
Zwak, suf en werd steeds slechter. Hij rook wel naar ontlasting (was wel brokkenhond).
Helaas is het met deze hond niet goed afgelopen, paar dagen later was hij er niet meer.
Ben zelf zeer alert op opstoppingen en zal gauw bij de dierenarts zitten.
Maar dat merk je wel aan je hond, hij is dan echt erg ziek.
Door conleeuw
#1477736
een leuke hummeltje om te zien, wat het precies is qua kruising zal je vanzelf gaan zien denk ik, hoe dan ook er zit iets aan ridge back in, gelukkig gaat het nu de goede kant op, geniet maar lekker van deze hummeltje ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door