Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
vagebond schreef: Gek genoeg worden er al veel honden op een raar tijdstip gevaccineerd voor de Weil. In het najaar of winter, dat terwijl de enting geen jaar werkt.
De weil vaccinatie staat nu geregistreerd voor 12 maanden. Dit was eerder geloof ik 9 maanden...
Door dogsunlimited
*Dorothea* schreef: Ik vind niet dat je al te luchtig moet doen over de ziekte van Weil, hier in het dorp is een man overleden die z'n handen had afgespoeld in de sloot. Ik weet ook dat er jaren geleden hier vlakbij een hond is overleden aan Weil. Ik vaccineer mijn honden ook niet meer, maar om nou zo stellig te verkondigen dat het risico wel meevalt. :-\
Als er 1 er juist niet luchtig over doet, dan ben ik het wel.... ;)
Overigens verkondig ik niet dat het risico wel meevalt.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op wo 30 dec 2009, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door java
Voor mijn begrip kan het niet anders als dat honden zelf een natuurlijke immuniteit opbouwen, mits ze gezond zijn.

Onze honden worden nooit geënt voor Weil, ook niet als pup/jonge hond. Wij vertoeven iedere dag zeker 2 uur in de bossen-heiden en vennen. Het zijn een stel viespeuken die overal inzitten en alles eten wat ze tegen komen. 10 mnd per jaar zwemmen en ze zijn nooit ziek.
Ook ik neem vaccineren heel serieus maar voor mij zijn de bijwerkingen ook meer schadelijk als de risico's van niet enënten. Zonder risico's is er geen leven mogelijk op deze aardkloot.....

groetjes Will en haar doggy's
Door Sella
*Dorothea* schreef: Ik vind niet dat je al te luchtig moet doen over de ziekte van Weil, hier in het dorp is een man overleden die z'n handen had afgespoeld in de sloot. Ik weet ook dat er jaren geleden hier vlakbij een hond is overleden aan Weil. Ik vaccineer mijn honden ook niet meer, maar om nou zo stellig te verkondigen dat het risico wel meevalt. :-\
Bij ons zijn er ook mensen overleden aan weil door gieter water uit de sloot te halen.
Ik laat mijn honden dus niet meer in zoet water zwemmen.
Ik ent ook geen weil meer.
De hond van mijn tante heeft weil gehad en is lang puur ziek geweest. Maar de reden om niet te enten voor haar was om geld. Shit de behandeling heeft meer gekost dan als ik had geent.
Dat vindt ik een non reden om wel of niet te enten.
Ik ent niet meer omdat mijn vorige hond doodziek werdt van de lepto entingen.
Diego heeft epi dus die mag ook niet meer geent worden.
Door robbiekomvoor
ik ent wel weil,waarom?
omdat hier in de sloten en wateren ratten rond zwemmen en de sloten niet al te fris zijn,
bovendien kun je weil ook op andere manieren meenemen,oa via je schoen zolen,het risico op weil is m.i. groter dan een ent reactie.
Door Poedelpret
SandraH schreef: Ik ben van mening dat de voordelen van het niet vaccineren tegen Weil zwaarder wegen dan het wel vaccineren met zijn zovele nadelen. Deze vaccinatie heeft zulke gigantische bijwerkingen, dat het voor mij wel duidelijk is dat dit voor mijn vaccinosishond het grootste gif is dat er bestaat. De vaccinatie zelf biedt never nooit 100% garantie op een optimale werking. Er zijn onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat de vaccinatie bij sommige honden niet aanslaat en de werking maar drie maanden optimaal is, waarna het alweer op zijn retour gaat. Daarnaast zitten er maar 2 strains zwaar ziekmakende of dodelijke bacterie in het vaccin, terwijl er alleen al in Nederland minstens 6 rondwaren die je hond zwaar ziek kunnen maken zelfs met dodelijke afloop, afhankelijk van de weerstand van je hond. Het is niet te onderzoeken welk type bacterie jouw hond kan vellen, omdat er in leptogroepen wordt getiterd. Het kan dus zomaar zo zijn dat andere bacteriën de boosdoener zijn, die dus niet in het vaccin zitten. Er zijn kenners die beweren dat als je zo natuurlijk mogelijk voert en je hond dagelijks in aanraking komt met allerhande Lepto-vormen, dat de natuurlijke immuniteit groter is dan bij een hond die maar eens sporadisch in water zit of af en toe uit een plas drinkt en op foute voeding staat.
Onze honden worden al een aantal jaar niet gevaccineerd met Lepto en zitten dagelijks in allerhande drap.
Vanaf maart t/m oktober krijgen ze nosodes Weil, die tegen de herfst wordt afgebouwd naar eens in de zoveel weken.
Ik kan je vertellen dat mijn vaccinosishond sindsdien alleen maar floreert in gezondheid. Dat wil ik vooral zo houden door niet te vaccineren met een goed dat zo ontzettend veel schade kan aanrichten. Daarnaast zet mij nog steeds aan het denken hoe het mogelijk is dat honden jaarlijks tegen Lepto 'moeten' worden gevaccineerd, terwijl mensen die veel in Weilomgevingen werkzaam zijn, zoals rioleringsbedrijven niet gevaccineerd worden, omdat er geen vaccin beschikbaar is. Het is naar mijn idee een beetje recht praten wat krom is.

Vaccinaties, al dan niet specifiek voor bevolkings-/beroepsgroepen met een verhoogd risico, worden of werden toegediend in China, Cuba, Japan, Vietnam, Spanje, Italië en Frankrijk.
Er is in Nederland geen vaccin voor mensen beschikbaar. Het lage aantal gevallen vormt geen aanleiding tot het laten registreren van een vaccin voor de Nederlandse markt.

http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten- ... /index.jsp
Die nosides geven van maart t/m oktober, hoe werkt dit precies en waar zijn die te krijgen?
Door dogsunlimited
Claudia N schreef: Nosodes bedoel ik natuurlijk ::)
Leida Visèe van Chiron Zeist heeft nosodes Weil en kan je goed informeren hierover.
Mijn jongens krijgen 5 druppels per week.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door