Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Beide komen van Intervet. Het originele schema is voor mensen die bang zijn dat hun hond iets tekort komt, qua entingen. Het standaard schema. Zo min mogelijk risico's op besmetting van de ziekte. Het tweede schema is voor mensen zoals ik. Die als de dood zijn voor vaccinaties. Omdat deze niet zo onschuldig zijn als men doet vermoeden.

Een lepto besmetting ligt altijd op de loer. Zodra je hond in de buurt komt van water en modderpoeltjes. Vooral in de zomer en najaar. Maar ook worden er in de winter nog wel eens gevallen waargenomen. Ik heb Linga tot aan haar Lepto enting weggehouden bij water en modder. Zeker toen ze aan het wisselen was (door de wondjes in de bek, dringt de bacterie nog makkelijker naar binnen). En dat weghouden vind ik niet opwegen tegen de gevaren van de enting wanneer je deze voor 16 weken geeft.

Jean Dodd's en Ron Schultze hebben een (in Amerika) vaccinatie protocol ontwikkeld. Daar staat in:
Lepto vaccine is immuno-supressive to puppies less than 16 weeks.
En dat betekent weer zoveel dat de enting er voor zorgt dat het immuunsysteem van de pup onderdrukt wordt. Dus ja, het is een risico om niet te vaccineren. En het is een risico om wel te vaccineren. Er bestaat bij vaccineren en niet vaccineren helaas niet zoiets als "de enige echte waarheid" en "wie kan ik geloven". Ik kan je echt alleen maar aanraden om zelf zoveel mogelijk op Internet en in boeken te lezen over de voor en nadelen van vaccineren. Ook op Barfplaats is er zat te lezen. Ik heb bijv. een keer een stuk tekst vertaald van Don Hamilton. Als je zoekt op Don's naam, kom je ook dat topic vast tegen.
Door pieterendiaan
dank je wel voor je heldere uitleg!!! Voor as donderdag heb ik een afspraak bij tannetje voor bikkel.. zal dan horen wat zij ervan vindt..
Ik ga mij er nog meer in verdiepen voor de volgende pup die in huis komt..  Maar als ik het goed begrijp is de meest "veilige" schema het "minimale" schema wat jij aangaf en dan tot 16 weken weghouden bij het water (lijkt mij geen probleem).
Ga ik eens de bieb induiken! Dank je wel!

Barfplaats wordt gesponsord door