Huis check je als volgt. Neem witte papieren zakdoek/keukenrolpapiertje. Doe daar frisdrank op (z up), dan tegen de plint aanleggen en even goed stampen op het doekje. Is het doekje wit, dan niets, zit er rood/bruin op, dan nog vlooi. Zo kun je ook op de bank doen. Heb ik net gehoord van vriendin met vlooienplaag die bij een bedrijf werkt dat die plagen bestreidt.
Verder heb ik één keer newfy met vlooien gehad, heb toen gedaan: inspuiten met spuitbus (op één newfy gaan zeker 2 bussen), toen nog pipet in de nek. Vervolgens na een week weer 2 bussen en pipet. Misschien wat veel gif (zou ik op drachtige dame niet doen), maar wel daarna vlovrij.
Je zou nog essentiele knoflookolie (2 druppels per dag) door het eten kunnen doen (beetje honing, 2 druppels, heet water, dat over het voer) kunnen doen voor 2 weken.
En de plekken wellicht nog insmeren met essentiele gereanium en pepermunt/ tea tree / lemongrass op jojoba olie. (100 ml jojoba, 10 druppels tea tree, 5 dr geranium 10 lemongrass en 10 of iets meer pepermunt)
En de honden allemaal een druppel teatree op de oorschelp/kraag/staartaanzet/liezen masseren.
Verder inderdaad een vlooienband in de stofzuiger, alles heel heet wassen wat betreft kleden/bank e.d. Kleden buiten en in de stallen (ook de deurmatten e.d.) spuiten.
En duimen dat je de vlooien de baas wordt. Ik duim voor je mee.