Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door kira
Huis check je als volgt. Neem witte papieren zakdoek/keukenrolpapiertje. Doe daar frisdrank op (z up), dan tegen de plint aanleggen en even goed stampen op het doekje. Is het doekje wit, dan niets, zit er rood/bruin op, dan nog vlooi. Zo kun je ook op de bank doen. Heb ik net gehoord van vriendin met vlooienplaag die bij een bedrijf werkt dat die plagen bestreidt.

Verder heb ik één keer newfy met vlooien gehad, heb toen gedaan: inspuiten met spuitbus (op één newfy gaan zeker 2 bussen), toen nog pipet in de nek. Vervolgens na een week weer 2 bussen en pipet. Misschien wat veel gif (zou ik op drachtige dame niet doen), maar wel daarna vlovrij. 

Je zou nog essentiele knoflookolie (2 druppels per dag) door het eten kunnen doen (beetje honing, 2 druppels, heet water, dat over het voer) kunnen doen voor 2 weken.
En de plekken wellicht nog insmeren met essentiele gereanium en pepermunt/ tea tree / lemongrass op jojoba olie. (100 ml jojoba, 10 druppels tea tree, 5 dr geranium 10 lemongrass en 10 of iets meer pepermunt)
En de honden allemaal een druppel teatree op de oorschelp/kraag/staartaanzet/liezen masseren.
Verder inderdaad een vlooienband in de stofzuiger, alles heel heet wassen wat betreft kleden/bank e.d. Kleden buiten en in de stallen (ook de deurmatten e.d.) spuiten.

En duimen dat je de vlooien de baas wordt. Ik duim voor je mee.
.... Hoezeer ik vlooien ook zou verafschuwen. ik zou NOOIT, maar dan ook NOOIT dubbele dosis o phonden gaan gebruiken!!!

Er zijn ook behoorlijk wat rassen waar je zowiezo mee uit moet kijken ivm mdr1-gen defect, maar los daarvan.. hou je aan de minimale tussentijd.. het blijft wel gif!!!

Suzanne
vandaag nogmaals grote deel van het huis gedaan met omgevingsspray.
morgen de kattenkamer nogmaals doen.
ik heb veel dingen weggegooit qua kleedjes enz en de rest gaat in de was.

we borstelen de honden continu, vinden geen poepjes oid met de kammer, maar we blijven ze behandelen met tea tree op de plekken.
ook sinds vandaag allemaal op de echinacea en probiotica.
Door kira
Pff, het is wat die vlooien. Ik hoor het op dit moment aan alle kanten om mij heen dat mensen vlooienbalen in huis hebben. Heb totaal tegen mijn gewoonte in alle honden nu voorzien van pipetten, ook dame bij mijn ouders, verder alle kleden/manden en de bank etc met spray gedaan en een vlooienband in de stofzuiger.

Ik hoop dat je snel van de vlooien verlost bent Daniëlle, het zijn van die rot beesten.
ik vind nergens dode vlooien ookal zou je dat wel verwachten, of niet :-\
de vliegen in de keuken zijn wel verminderd, er lagen toch zeker wel 30 dode ;D
dus voor de vliegen werkt t ook prima :biggrin2:

wat ik me nu afvraag stel er zitten ergens nog vlooien, gaan die dan weer op de beesten zitten, ookal zijn die dus behandeld? :-\
heb geen ervaring zoals jullie wel merken :-[

maandag zijn de meeste honden hier ook weer weg dan ga ik ook alle schuren, kennel, bar enz waar de honden in kunnen liggen behandelen
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 13 aug 2009, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ibbi
stronghold geven tegen vlooien, dat werkt absoluut het beste! dood ook de eitjes.
edit;  werkt iig 't best bij mijn katten  :D
Laatst gewijzigd door ibbi op vr 14 aug 2009, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
pallas schreef: jep, altijd uitkijken en controleren voordat je die rakkers wat geeft ;)
KLOPT!

Ik MOET wel ivm de schurft, er is niets anders wat helpt, maar ik ben NOT amused... het lijkt er echter op, merk ik uit de diverse verhalen van collie- en sheltieeigenaren, dat het 'veilig" is mits de dosering niet wordt overschreden.

ALs je echter keuze hebt, neem wat anders. Geloof niet de fabriekant, maar kijk op de websites van de rasverenigingen van de betreffende rassen die mdr1-gengvoelig kunnen zijn. Daar vindje een overzicht van gevaarlijke mediciatie.

Suzanne
yep, het is wel interessant.
Kende het verhaal wel van mdr-1 gen, maar heb er eigenlijk nooit opgelet. Maar das dus wel verstandig als ze medicijnen voorgeschreven krijgen en met dat vlooienspul. thnx!
Door Decibels
pallas schreef:
stronghold niet aan collies geven hoor!
niet alleen collies hoor...alle collie-achtigen...maar ook de silken windhond, de duitse herder, de witte herder, australian herder, australian cattle dog, etc. En ook met kruisingen van deze rassen is het uitkijken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door