Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
Even een ander onderwerp, is er mss een lijstje met DA in den lande die dit allemaal weten?

Want ik zou wel graag een da hebben die ik niet vanalles wijs hoef te maken ( ipv andersom ) of waartegen ik moet gaan liegen.
Nyncke schreef: Even een ander onderwerp, is er mss een lijstje met DA in den lande die dit allemaal weten?

Want ik zou wel graag een da hebben die ik niet vanalles wijs hoef te maken ( ipv andersom ) of waartegen ik moet gaan liegen.
Er is staat een lijst van pro vers da in de bibliotheek.
Dit is de link;
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 904.0.html

Maar dit gaat dus alleen over pro vers, niet over entingen e.d., maar ik denk dat een da die pro vers is ook meer openstaat voor minder enten e.d.
Door K@rin
Ik was vorige week met Izzebelle bij de DA voor haar 2e enting.
Onze DA heeft tegenwoordig zo'n grote kast aan de muur hangen met verschillende reservoirs er in volgens mij.
Ik weet niet hoe het werk, ben ik vergeten te vragen.
Maar volgens mij kunnen ze op verschillende "knoppen" drukken en dan kan op die manier een enting samengesteld worden ? ?
Tannetje/Dorothea kennen jullie zo'n kast ??
Laatst gewijzigd door K@rin op vr 24 jul 2009, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Dorothea*
K@rin schreef: Ik was vorige week met Izzebelle bij de DA voor haar 2e enting.
Onze DA heeft tegenwoordig zo'n grote kast aan de muur hangen met verschillende reservoirs er in volgens mij.
Ik weet niet hoe het werk, ben ik vergeten te vragen.
Maar volgens mij kunnen ze op verschillende "knoppen" drukken en dan kan op die manier een enting samengesteld worden ? ?
Tannetje/Dorothea kennen jullie zo'n kast ??

Volgens mij is dat gewoon het koelkastje van Nobivac wat aan de muur hangt waar alle entingen in zitten.
Door charmed
Klant is koning, dus ook bij de dierenarts. IK bepaal wat er met mijn hond gebeurd. Wil de da dat bepalen, pak i k mijn hond onder de arm en verlaat het pand ZONDER te betalen!
Nyncke schreef: Even een ander onderwerp, is er mss een lijstje met DA in den lande die dit allemaal weten?

charmed schreef: Klant is koning, dus ook bij de dierenarts. IK bepaal wat er met mijn hond gebeurd. Wil de da dat bepalen, pak i k mijn hond onder de arm en verlaat het pand ZONDER te betalen!
Nou, da's wel heel kort door de bocht vind ik. Een dierenarts heeft zijn/haar eigen expertise waar z/hij lang voor gestudeerd heeft en die kan dus heel wel een mening hebben die op kennis van zaken gebaseerd is. Sterker nog, dat is de reden dat ik naar een da ga met gezondheidsproblemen van mijn dieren, ik heb nl niet lang diergeneeskunde gestudeerd en ik weet dus stukken minder van heel veel dingen dan de da.
Klant is koning betekent niet dat de da maar moet leveren zonder daar iets van te vinden op grond van zijn of haar kennis en ervaring. Als er bv een klant komt die roept 'deze ff afmaken graag' dan zal een da dat echt niet zomaar doen, koning klant of niet. En terecht. En als een eigenaar dingen doet met zijn dier die de da onverstandig vindt dan zou het een duidelijke fout zijn als z/hij daar niks van zou zeggen.
Laat onverlet dat idd de klant uiteindelijk de beslissing neemt maar de da kan altijd weigeren om daarin mee te gaan, dat is zijn/haar goed recht.
Door *Dorothea*
Mevroi Kruim schreef: Nou, da's wel heel kort door de bocht vind ik. Een dierenarts heeft zijn/haar eigen expertise waar z/hij lang voor gestudeerd heeft en die kan dus heel wel een mening hebben die op kennis van zaken gebaseerd is. Sterker nog, dat is de reden dat ik naar een da ga met gezondheidsproblemen van mijn dieren, ik heb nl niet lang diergeneeskunde gestudeerd en ik weet dus stukken minder van heel veel dingen dan de da.
Klant is koning betekent niet dat de da maar moet leveren zonder daar iets van te vinden op grond van zijn of haar kennis en ervaring. Als er bv een klant komt die roept 'deze ff afmaken graag' dan zal een da dat echt niet zomaar doen, koning klant of niet. En terecht. En als een eigenaar dingen doet met zijn dier die de da onverstandig vindt dan zou het een duidelijke fout zijn als z/hij daar niks van zou zeggen.
Laat onverlet dat idd de klant uiteindelijk de beslissing neemt maar de da kan altijd weigeren om daarin mee te gaan, dat is zijn/haar goed recht.
Inderdaad hebben veel mensen de "klant is koning" gedachte en vinden dus ook dat jij handelingen moet verrichten die je niet wil doen (meestal gaat dit om euthanasie).
Gisteren had ik ook zo'n leuke: "ik heb dringend vlooienmiddel nodig, maar ik heb geen geld bij me."
"dan gaat u even naar huis om geld te halen."
"ja, maar ik woon helemaal in de stad". (is 2km verderop)
"ik mag geen spullen meegeven die niet betaald zijn, dat is ons beleid"
"ja, maar ik maak het thuis gelijk over hoor"
"mevrouw, als u naar de supermarkt gaat, krijgt u uw boodschappen toch ook niet mee zonder te betalen?"
"ik zou me doodschamen tegenover zo'n goede klant"
:o :o :o
ik had de vrouw trouwens nog nooit gezien, dus zo'n goede klant was ze nou ook weer niet.
Door Fido
charmed schreef: Klant is koning, dus ook bij de dierenarts. IK bepaal wat er met mijn hond gebeurd. Wil de da dat bepalen, pak i k mijn hond onder de arm en verlaat het pand ZONDER te betalen!
De da is verantwoordelijk voor de handelingen die hij/zij doet of niet doet!!!!!!!! Het is een samenspel van luisteren naar de klant en advies van de da ;)
Als een klant hier reageert zoals jij reageert ::) :-X dan mag je idd vertrekken en vooral noooooooooooooooooiiiiiiiiiiiit meer terug komen :P

Een klant is koning maar dient zich wel als koning te gedragen ;)
Door charmed
Ik heb mij altijd goed gedragen en overlegd met dierenartsen. Ik ben inmiddels door eigenwijzigheid van een dierenarts 1 hond verloren. En een aantal jaren later na een Narcose. andere kliniek, gebeurde hetzelfde met een andere hond van mij, ook hier werd weer niet geluisterd naar mij. En dat koste bijna een tweede leven van mijn honden.

Dat laat ik dus nooit weer gebeuren! Sindsdien heb ik het motto de klant is koning en de da gaat niet doen wat ik niet wil.
Fido schreef: De da is verantwoordelijk voor de handelingen die hij/zij doet of niet doet!!!!!!!! Het is een samenspel van luisteren naar de klant en advies van de da ;)
Als een klant hier reageert zoals jij reageert ::) :-X dan mag je idd vertrekken en vooral noooooooooooooooooiiiiiiiiiiiit meer terug komen :P

Door Fido
charmed schreef: Ik heb mij altijd goed gedragen en overlegd met dierenartsen. Ik ben inmiddels door eigenwijzigheid van een dierenarts 1 hond verloren. En een aantal jaren later na een Narcose. andere kliniek, gebeurde hetzelfde met een andere hond van mij, ook hier werd weer niet geluisterd naar mij. En dat koste bijna een tweede leven van mijn honden.

Dat laat ik dus nooit weer gebeuren! Sindsdien heb ik het motto de klant is koning en de da gaat niet doen wat ik niet wil.
Dat is een hele andere insteek ;) :)

Het blijft jouw dier en niet van de da dus is het je goed recht om te bepalen dat je iets niet wil. De da heeft ook akkoord nodig van de eigenaar van de patient.
Anders wordt het als klanten dierenartsen gaan sturen, je doet het zus of zo want anders............................ Dan is er maar één oplossing: zelf diergeneeskunde gaan studeren en het zellufff lekker gaan doen :)

Narcose blijft een risico en de kans, ook al is die heel klein, dat een dier komt te overlijden ondanks alle voorzorgsmaatregelen blijft :-\
Door flin
'k geef m'n DA zelfs altijd 'n hand, of 'k 't nou  met 'r eens ben of niet

dat je van mening verschilt, of ideeën uitwisselt, hoeft toch geen persoonlijke aanval te zijn?
Door Angelique
Fido schreef: De da is verantwoordelijk voor de handelingen die hij/zij doet of niet doet!!!!!!!! Het is een samenspel van luisteren naar de klant en advies van de da ;)

Ben het wel met je eens, maar begrijp Charmed ook wel want jullie hebben nu eenmaal collega's die b.v. zonder één woord een DHPPi in mijn hond zette terwijl ik alleen om een DP vroeg, of die meteen op tilt slaan en je met dood en verderf en "dit is allemaal op je eigen risco" om je oren tetteren als je om iets anders vraagt dan wat het Nobivac-schema voorschrijft. Ik begrijp jullie ook wel, maar net zoals charmed bepaal IK wat er ingestopt wordt en dat weet mijn Da ook, dus met mij overlegd ze, in de trand van.....normaal zou ik nu Ab meegeven, wat wil jij.... en meestal komen we er wel uit.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door