Even een ander onderwerp, is er mss een lijstje met DA in den lande die dit allemaal weten?
Want ik zou wel graag een da hebben die ik niet vanalles wijs hoef te maken ( ipv andersom ) of waartegen ik moet gaan liegen.
Moderator: Lizzy
Nyncke schreef: Even een ander onderwerp, is er mss een lijstje met DA in den lande die dit allemaal weten?Er is staat een lijst van pro vers da in de bibliotheek.
Want ik zou wel graag een da hebben die ik niet vanalles wijs hoef te maken ( ipv andersom ) of waartegen ik moet gaan liegen.
K@rin schreef: Ik was vorige week met Izzebelle bij de DA voor haar 2e enting.Volgens mij is dat gewoon het koelkastje van Nobivac wat aan de muur hangt waar alle entingen in zitten.
Onze DA heeft tegenwoordig zo'n grote kast aan de muur hangen met verschillende reservoirs er in volgens mij.
Ik weet niet hoe het werk, ben ik vergeten te vragen.
Maar volgens mij kunnen ze op verschillende "knoppen" drukken en dan kan op die manier een enting samengesteld worden ? ?
Tannetje/Dorothea kennen jullie zo'n kast ??
Nyncke schreef: Even een ander onderwerp, is er mss een lijstje met DA in den lande die dit allemaal weten?
Want ik zou wel graag een da hebben die ik niet vanalles wijs hoef te maken ( ipv andersom ) of waartegen ik moet gaan liegen.
charmed schreef: Klant is koning, dus ook bij de dierenarts. IK bepaal wat er met mijn hond gebeurd. Wil de da dat bepalen, pak i k mijn hond onder de arm en verlaat het pand ZONDER te betalen!Nou, da's wel heel kort door de bocht vind ik. Een dierenarts heeft zijn/haar eigen expertise waar z/hij lang voor gestudeerd heeft en die kan dus heel wel een mening hebben die op kennis van zaken gebaseerd is. Sterker nog, dat is de reden dat ik naar een da ga met gezondheidsproblemen van mijn dieren, ik heb nl niet lang diergeneeskunde gestudeerd en ik weet dus stukken minder van heel veel dingen dan de da.
Mevroi Kruim schreef: Nou, da's wel heel kort door de bocht vind ik. Een dierenarts heeft zijn/haar eigen expertise waar z/hij lang voor gestudeerd heeft en die kan dus heel wel een mening hebben die op kennis van zaken gebaseerd is. Sterker nog, dat is de reden dat ik naar een da ga met gezondheidsproblemen van mijn dieren, ik heb nl niet lang diergeneeskunde gestudeerd en ik weet dus stukken minder van heel veel dingen dan de da.Inderdaad hebben veel mensen de "klant is koning" gedachte en vinden dus ook dat jij handelingen moet verrichten die je niet wil doen (meestal gaat dit om euthanasie).
Klant is koning betekent niet dat de da maar moet leveren zonder daar iets van te vinden op grond van zijn of haar kennis en ervaring. Als er bv een klant komt die roept 'deze ff afmaken graag' dan zal een da dat echt niet zomaar doen, koning klant of niet. En terecht. En als een eigenaar dingen doet met zijn dier die de da onverstandig vindt dan zou het een duidelijke fout zijn als z/hij daar niks van zou zeggen.
Laat onverlet dat idd de klant uiteindelijk de beslissing neemt maar de da kan altijd weigeren om daarin mee te gaan, dat is zijn/haar goed recht.
charmed schreef: Klant is koning, dus ook bij de dierenarts. IK bepaal wat er met mijn hond gebeurd. Wil de da dat bepalen, pak i k mijn hond onder de arm en verlaat het pand ZONDER te betalen!De da is verantwoordelijk voor de handelingen die hij/zij doet of niet doet!!!!!!!! Het is een samenspel van luisteren naar de klant en advies van de da
Fido schreef: Een klant is koning maar dient zich wel als koning te gedrageno dat vind ik een goeie, die sla ik op.....![]()
Fido schreef: De da is verantwoordelijk voor de handelingen die hij/zij doet of niet doet!!!!!!!! Het is een samenspel van luisteren naar de klant en advies van de da
Als een klant hier reageert zoals jij reageert![]()
dan mag je idd vertrekken en vooral noooooooooooooooooiiiiiiiiiiiit meer terug komen
Een klant is koning maar dient zich wel als koning te gedragen![]()
charmed schreef: Ik heb mij altijd goed gedragen en overlegd met dierenartsen. Ik ben inmiddels door eigenwijzigheid van een dierenarts 1 hond verloren. En een aantal jaren later na een Narcose. andere kliniek, gebeurde hetzelfde met een andere hond van mij, ook hier werd weer niet geluisterd naar mij. En dat koste bijna een tweede leven van mijn honden.Dat is een hele andere insteek
Dat laat ik dus nooit weer gebeuren! Sindsdien heb ik het motto de klant is koning en de da gaat niet doen wat ik niet wil.
Fido schreef: De da is verantwoordelijk voor de handelingen die hij/zij doet of niet doet!!!!!!!! Het is een samenspel van luisteren naar de klant en advies van de daBen het wel met je eens, maar begrijp Charmed ook wel want jullie hebben nu eenmaal collega's die b.v. zonder één woord een DHPPi in mijn hond zette terwijl ik alleen om een DP vroeg, of die meteen op tilt slaan en je met dood en verderf en "dit is allemaal op je eigen risco" om je oren tetteren als je om iets anders vraagt dan wat het Nobivac-schema voorschrijft. Ik begrijp jullie ook wel, maar net zoals charmed bepaal IK wat er ingestopt wordt en dat weet mijn Da ook, dus met mij overlegd ze, in de trand van.....normaal zou ik nu Ab meegeven, wat wil jij.... en meestal komen we er wel uit.
Als een klant hier reageert zoals jij reageert![]()
dan mag je idd vertrekken en vooral noooooooooooooooooiiiiiiiiiiiit meer terug komen
Een klant is koning maar dient zich wel als koning te gedragen![]()