Pauline schreef:
Nee Lizzy het is geen stomme vraag.
Ik heb begrepen, zoals ik al in mijn volgende bericht schreef, dat als de titers zo laag zijn een enting (naar alle waarschijnlijkheid) niet aanslaat. Ook gaf Tannetje aan dat HCC en Distemper praktisch niet meer voorkomen.
Dat begrijp ik niet.... Waarom is dat?
Verder is er iets met geheugencellen.... Hoop dat ik het goed uitleg, anders word ik wel gecorrigeerd.
Ja nee, ik weet dat er geheugencellen zijn. Dat is de reden dat ik geen heil zie in titeren. Want zie, de titer is laag maar toch vaccineer je niet, omdat men vertrouwt op de geheugencellen. Waarom dan titeren?
Het is niet gezegd dat er geen titers zijn. De titers kunnen laag zijn, omdat er geheugencellen aangemaakt zijn. Dat maakt ook dat de titers gelijk weer wegzakken als er geënt wordt. Dan zijn de titers wel heel even hoog, maar vervolgens weer laag; juist omdat beiden bijna niet meer voorkomen en de hond er niet mee in contact komt.
Dit snap ik eerlijk gezegd niet....

. Hoezo is er niet gezegd dat er geen titer is? Hij staat toch op min? Ja, de kans dat er geheugencellen zijn aangemaakt: ik acht dat wel zeker. En ik vertrouw daar ook op. Maar wat is dan het nut van titeren, als je bij een min uitslag toch niet vaccineert? Ik snap al helemaal niet waarom de titer gelijk wegzakt als er geent wordt...

. Dan hoef je dus feitelijk helemaal niet meer te vaccineren? Of laat ik mijn vraag anders stellen: wanneer vaccineer je wel? (met "je" bedoel ik de mensen die laten titeren en Tannetje samen).