Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door brie
[quote="pike"]
Van giardia heb ik ook begrepen dat men dat gemakkelijk met een snaptest vast kan stellen, daar hoef je echt geen drie dagen voor te verzamelen  :)
[/quote]

huh, dat bedoelde ik juist met mijn voorgaande berichtje..
kom ik zo wazig over?  :buck2:
ik had dus van 3 dagen ontlasting meegenomen zodat de da kon testen op giardia..
mijn da vertelde me toen fijntjes dat je giardia het beste kan testen dmv zo'n snaptest..
in mijn beteuterdheid dacht ik dus dat ze toen bedoelde dat je voor alle worm testen etc een snaptest kon doen en dat mestonderzoek helemaal overbodig was..

nu weet ik dus dat ze toch alleen giardia bedoelde..
snap je m nog  :P
Door pike
brie schreef: huh, dat bedoelde ik juist met mijn voorgaande berichtje..
kom ik zo wazig over? :buck2:
ik had dus van 3 dagen ontlasting meegenomen zodat de da kon testen op giardia..
mijn da vertelde me toen fijntjes dat je giardia het beste kan testen dmv zo'n snaptest..
in mijn beteuterdheid dacht ik dus dat ze toen bedoelde dat je voor alle worm testen etc een snaptest kon doen en dat mestonderzoek helemaal overbodig was..

nu weet ik dus dat ze toch alleen giardia bedoelde..
snap je m nog :P
:D
Door vagebond
Ik ga nu bij t Woud een test aanvragen. Ik vind bij mijn reu rare opgeblazen geelachtige dingetjes in zijn drollen. Lintworm komt toch ook gewoon uit de anus kruipen als rijstkorrels, die zie ik dus niet. Ik laat ze maar alle 5 direkt testen. Nog nooit gedaan bij de honden eigenlijk zoiets.
Door Marjet
Lizzy schreef: Je kunt het ook naar een lab sturen waar men heel veel ervaring heeft: http://www.wormbestrijding.nl/bestellen_kits.html. Of naar Tannetje, zij doet dit ook (volgens mij) met regelmaat van de klok.
Ik wil ook graag ontlastingsonderzoek laten doen; van de ontworming met drie maanden (Milbemax) is Luna nogal ziek geweest, dus dat doe ik liever niet onnodig.
Het Woud klinkt goed, maar daar zal je toch niet van 3 dagen ontlasting naar toe moeten sturen? Misschien hebben zij een nauwkeuriger methode in hun lab.
Prijs voor zo'n kit is 19,50 zag ik. Vind ik nog wel meevallen. Weet iemand zo hoe duur ontlastingsonderzoek bij/via een DA ongeveer is?
Door tessa
pike schreef: Die rijstkorrels zijn eitjes, die kruipen niet hoor :)
Jawel hoor, ze 'kruipen ' uit de anus naar buiten toe, dan zijn het nog platte witachtige segmenten, zodra ze drogen worden het de bekende rijstkorrels ;)
Door pike
tessa schreef: Jawel hoor, ze 'kruipen ' uit de anus naar buiten toe, dan zijn het nog platte witachtige segmenten, zodra ze drogen worden het de bekende rijstkorrels ;)
Je hebt helemaal gelijk, de segmenten zijn deeltjes van het wormlichaam die zijn losgelaten en ze kunnen aanvankelijk nog bewegen. De segmenten zijn ook niet de eitjes. De echte eitjes zitten in die segmenten. :)
Door elian
Giardia test,is geen 3 dagen poep verzamelen......Maar 3 dagen achter elkaar,zo vers mogelijk,ontlasting wegbrengen!Binnen half uur uitslag! kosten ong euro 24 per keer.Dat is het wel waard!!! mijn Leonberger had Giardia dit te laat gecostateerd door da!! met het gevolg dat ze heel erg ziek is geweest,haar darmwand was helemaal geinfecteerd,nu na 9 mnd bijna beter.Wat schrok ik toen ik 2weken weer spuitpoep constateerde!! test was positief!! maar nu op tijd er bij,Panacure gekregen.Volgende week een herhaling hiervan,5dagen later een test. Heb me voor genomen om Diezel om de 3mnd Panacure als volledige ontwormingskuur te geven.Dus neem geen risico,je bespaar je hond en jezelf heel veel ellende.Dan heb ik het nog niet over de kosten!!
Door Marjet
Ik heb een wormcheck kit van Het Woud in huis. Had ze nog even gemaild over hoe dat zit met van 3 dagen ontlasting verzamelen. Zij antwoordden dat niet wetenschappelijk is aangetoond dat dat nodig zou zijn. Ook als onderstaande waar is:
Hitam schreef: Met name spoelwormen leggen niet elke dag eitjes (zijn duidelijk geen kippen ;)) Dus dan kun je ze missen als je maar van een dag ontlasting hebt. Als je van drie dagen hebt is de kans groter dat je ze wel vind, maar het maakt wormonderzoek niet heel erg betrouwbaar.
Als ik zelf logisch nadenk, als je een besmetting hebt, dan zit daar niet 1 wormpje, maar waarschijnlijk duizenden. Die zullen toch niet met elkaar vergaderen en afspreken op welke dag ze hun eieren zullen leggen, dus dan vind je toch iedere dag wel wat?
In ieder geval: ik hoef maar een paar gram, van 1 dag op te sturen. Hopelijk betrouwbaar. De site en de service lijkt in ieder geval wel okee.
Door dogsunlimited
Ik heb een Golden op mijn forum gehad waarbij bij 1 ontlastingonderzoek spoelworm geconstateerd was. Drie dagen is altijd de norm geweest om alle stadia te doorlopen, heb ik ook altijd gedaan. Maar inmiddels heb ik dat ook nagevraagd bij Het Woud en daar hanteren ze die standaard totaal niet. Ze testen ook automatisch op Giardia.
Door pike
Marjet schreef: Ik heb een wormcheck kit van Het Woud in huis. Had ze nog even gemaild over hoe dat zit met van 3 dagen ontlasting verzamelen. Zij antwoordden dat niet wetenschappelijk is aangetoond dat dat nodig zou zijn. Ook als onderstaande waar is:
Als ik zelf logisch nadenk, als je een besmetting hebt, dan zit daar niet 1 wormpje, maar waarschijnlijk duizenden. Die zullen toch niet met elkaar vergaderen en afspreken op welke dag ze hun eieren zullen leggen, dus dan vind je toch iedere dag wel wat?In ieder geval: ik hoef maar een paar gram, van 1 dag op te sturen. Hopelijk betrouwbaar. De site en de service lijkt in ieder geval wel okee.
Dat vind ik wel een goeie, zo heb ik het nog nooit bekeken! :D
Door robbiemarie
Ik wist helemaal niet dat je ook ontlasting van je hond op kon sturen........ Ik deed het wel altijd met mijn paard. Helaas mag dat op de nieuwe stal niet meer en moeten alle paarden ontwormt worden.
Door henneke
de peop van Storm en Bo is nagekeken door van het Woud en ze zijn worm en ei vrij , ik heb trouwens niet die hele vragenlijst ingevult hoor dus bij wanneer het laatst ontwormt heb ik een ? gezet zo ook bij met welk middel en over de hondenuitlaatplaatsen heb ik niet uitgewijd ik dacht zo het gaat erom of er wormen zitten of niet niet over hoeveel kans ze lopen op wormen .
ze raden wel aan om in Juni al weer een ontlasting onderzoek te doen nou dat doe ik dus niet bij twijvel laat ik het nakijken en anders volgend jaar weer .
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door