Moderator: Lizzy
lightning schreef:dus de gemakzucht want echt beter is het niet, als hij daarbij blijft klets hij uit zijn nek en houdt hij zich niet op de hoogte van wat gaande is, en dat is schandalig voor iemand in zijn positie, hij moet op z'n minst op de hoogte zijn van actuele vaccinatie advies.heb een verhitte discussie met mijn DA. ze zegt dat bij haar kleine cocktail geen parvo zit alleen lepto en Pi? kan iemand mij vertellen wat Pi is?
op alle boekjes die ik heb staat met kleine cocktail wel parvo aangevinktjeetje hoe bedoel je liegen. mijn DA vind volledig enten beter en goedkoper dan op maat enten... daar komt het op nieuw. titeren vind ze zonde en duurder..
kan iemand mij vertellen wat Pi is????
lightning schreef:Dit entingsschema is redelijk nieuw. In het verleden was het inderdaad gebruikelijk om parvo en will elk jaar te doen en dat is nu weill en parainfluenza geworden. Dus het kan best zijn dat ze dat in het verleden wel zo gedaan heeft.heb een verhitte discussie met mijn DA. ze zegt dat bij haar kleine cocktail geen parvo zit alleen lepto en Pi? kan iemand mij vertellen wat Pi is?
op alle boekjes die ik heb staat met kleine cocktail wel parvo aangevinktjeetje hoe bedoel je liegen. mijn DA vind volledig enten beter en goedkoper dan op maat enten... daar komt het op nieuw. titeren vind ze zonde en duurder..
kan iemand mij vertellen wat Pi is????
Hitam schreef: Dit entingsschema is redelijk nieuw. In het verleden was het inderdaad gebruikelijk om parvo en will elk jaar te doen en dat is nu weill en parainfluenza geworden. Dus het kan best zijn dat ze dat in het verleden wel zo gedaan heeft.
Haar advies komt voort uit de gedachte dat entingen onschuldig zijn. Als dat zo is dan is titeren inderdaad overdreven. Maar entingen zijn helaas niet zo onschuldig als we altijd gedacht hebben. En dan is titeren toch veiliger.
lightning schreef:Persoonlijk voer ik dit soort gesprekken met mijn dierenarts liever niet via de mail. Ook al zijn wij het inhoudelijk niet altijd met elkaar eens, de relatie tussen mij en mijn dierenarts is goed en dat wil ik zo houden.
wel stom dan dat ze wel parvo aan vinkt. ik vind geen Pi in de boekjes.. of heet het daar anders? is dat ook overbodig?
tot op heden heeft ze in mijn honden bijna alleen maar grote cocktails erin gespoten (tja weet ik veel toen weet nu wel beter). ik wil dit jaar alleen de weil hebben maar geloof dat ze een beetje boos is want de discussie was via mail en ze reageert niet meer... tja vervelend dit maar blijven toch mijn honden? als eigenaar bepaal je toch zelf wat er in je hond gespoten word?![]()
Antonia schreef: Persoonlijk voer ik dit soort gesprekken met mijn dierenarts liever niet via de mail. Ook al zijn wij het inhoudelijk niet altijd met elkaar eens, onze relatie is goed en dat wil ik zo houden.Ik kan TS niet er bij in qoaten, maar ik sluit me hierbij aan.
Ik vraag mijn dierenarts om raad en om advies, het is aan mij wat ik met die adviezen doe. Ik als eigenaar bepaal wat er met mijn honden gebeurt en ik draag ook de verantwoordelijkheid voor mijn keuzes. Mocht ik een verkeerd besluit hebben genomen - en dat overkomt ons allemaal wel eens - dan leg ik daarvoor niet de verantwoordelijkheid en de schuld bij een ander.
Je schrijft dat je nu wel beter weet. Eerlijk gezegd heb ik daar, als ik jouw berichtjes zo volg, wel een beetje mijn twijfels over.