Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

lightning schreef: >:( heb een verhitte discussie met mijn DA. ze zegt dat bij haar kleine cocktail geen parvo zit alleen lepto en Pi? kan iemand mij vertellen wat Pi is?

op alle boekjes die ik heb staat met kleine cocktail wel parvo aangevinkt >:( jeetje hoe bedoel je liegen. mijn DA vind volledig enten beter en goedkoper dan op maat enten... daar komt het op nieuw. titeren vind ze zonde en duurder..

kan iemand mij vertellen wat Pi is????
dus de gemakzucht want echt beter is het niet, als hij daarbij blijft klets hij uit zijn nek en houdt hij zich niet op de hoogte van wat gaande is, en dat is schandalig voor iemand in zijn positie, hij moet op z'n minst op de hoogte zijn van actuele vaccinatie advies.
Verder of het duurder is of niet dat is toch nog steeds de keuze van de eigenaar. Bovendien, jij hoef niet iedere jaar te vaccineren tegen de virale aandoening, en je hoef daar ook niet jaarlijks voor te tieteren, dat doe je pas na verloop van drie jaar als je voor de keuze sta of je nu wel of niet opnieuw ga enten. ;) dan laat je tieteren, tieter te laag kan je kiezen om te enten of niet ;)
Door Hitam
lightning schreef: >:( heb een verhitte discussie met mijn DA. ze zegt dat bij haar kleine cocktail geen parvo zit alleen lepto en Pi? kan iemand mij vertellen wat Pi is?

op alle boekjes die ik heb staat met kleine cocktail wel parvo aangevinkt >:( jeetje hoe bedoel je liegen. mijn DA vind volledig enten beter en goedkoper dan op maat enten... daar komt het op nieuw. titeren vind ze zonde en duurder..

kan iemand mij vertellen wat Pi is????
Dit entingsschema is redelijk nieuw. In het verleden was het inderdaad gebruikelijk om parvo en will elk jaar te doen en dat is nu weill en parainfluenza geworden. Dus het kan best zijn dat ze dat in het verleden wel zo gedaan heeft.
Haar advies komt voort uit de gedachte dat entingen onschuldig zijn. Als dat zo is dan is titeren inderdaad overdreven. Maar entingen zijn helaas niet zo onschuldig als we altijd gedacht hebben. En dan is titeren toch veiliger.
Hitam schreef: Dit entingsschema is redelijk nieuw. In het verleden was het inderdaad gebruikelijk om parvo en will elk jaar te doen en dat is nu weill en parainfluenza geworden. Dus het kan best zijn dat ze dat in het verleden wel zo gedaan heeft.
Haar advies komt voort uit de gedachte dat entingen onschuldig zijn. Als dat zo is dan is titeren inderdaad overdreven. Maar entingen zijn helaas niet zo onschuldig als we altijd gedacht hebben. En dan is titeren toch veiliger.

wel stom dan dat ze wel parvo aan vinkt. ik vind geen Pi in de boekjes.. of heet het daar anders? is dat ook overbodig?

tot op heden heeft ze in mijn honden bijna alleen maar grote cocktails erin gespoten (tja weet ik veel toen weet nu wel beter). ik wil dit jaar alleen de weil hebben maar geloof dat ze een beetje boos is want de discussie was via mail en ze reageert niet meer... tja vervelend dit maar blijven toch mijn honden? als eigenaar bepaal je toch zelf wat er in je hond gespoten word? :-[
lightning schreef:
wel stom dan dat ze wel parvo aan vinkt. ik vind geen Pi in de boekjes.. of heet het daar anders? is dat ook overbodig?

tot op heden heeft ze in mijn honden bijna alleen maar grote cocktails erin gespoten (tja weet ik veel toen weet nu wel beter). ik wil dit jaar alleen de weil hebben maar geloof dat ze een beetje boos is want de discussie was via mail en ze reageert niet meer... tja vervelend dit maar blijven toch mijn honden? als eigenaar bepaal je toch zelf wat er in je hond gespoten word? :-[
Persoonlijk voer ik dit soort gesprekken met mijn dierenarts liever niet via de mail. Ook al zijn wij het inhoudelijk niet altijd met elkaar eens, de relatie tussen mij en mijn dierenarts is goed en dat wil ik zo houden.
Ik vraag mijn dierenarts om raad en om advies, het is aan mij wat ik met die adviezen doe. Ik als eigenaar bepaal wat er met mijn honden gebeurt en ik draag ook de verantwoordelijkheid voor mijn keuzes. Mocht ik een verkeerd besluit hebben genomen - en dat overkomt ons allemaal wel eens - dan leg ik daarvoor niet de verantwoordelijkheid en de schuld bij een ander.

Je schrijft dat je nu wel beter weet. Eerlijk gezegd heb ik daar, als ik jouw berichtjes zo volg, wel een beetje mijn twijfels over.
Laatst gewijzigd door Antonia op zo 25 jan 2009, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Antonia schreef: Persoonlijk voer ik dit soort gesprekken met mijn dierenarts liever niet via de mail. Ook al zijn wij het inhoudelijk niet altijd met elkaar eens, onze relatie is goed en dat wil ik zo houden.
Ik vraag mijn dierenarts om raad en om advies, het is aan mij wat ik met die adviezen doe. Ik als eigenaar bepaal wat er met mijn honden gebeurt en ik draag ook de verantwoordelijkheid voor mijn keuzes. Mocht ik een verkeerd besluit hebben genomen - en dat overkomt ons allemaal wel eens - dan leg ik daarvoor niet de verantwoordelijkheid en de schuld bij een ander.

Je schrijft dat je nu wel beter weet. Eerlijk gezegd heb ik daar, als ik jouw berichtjes zo volg, wel een beetje mijn twijfels over.
Ik kan TS niet er bij in qoaten, maar ik sluit me hierbij aan.
Het punt is dat geen 1 dierenarts spontaan zal vertellen hoe jij je hondje binnen het nieuwe vaccinatieschema gaat vaccineren. Uitzonderingen daargelaten, maar ze kijken wel uit. Scheelt ze een boel inkomsten op jaarbasis als ze elke eigenaar gaan informeren dat er apart Lepto is, die je niet hoeft te mengen met Pi, dat het overbodig is om Parvo jaarlijks te laten zetten uit de Lepto/Parvo vaccinatie en dat de Nobivac en Vanguard toch echt drie jaar is geregistreerd, dus dat het overbodig is om elke twee jaar de 'cocktail' te laten zetten. Dierenartsen denken niet in goedkoop voor de eigenaar, ze willen een eigenaar elk jaar terug zien, zonder te veel geharrewar omtrent de vaccins die ingekocht moeten worden en waar ze allicht op gaan verliezen op den duur. Maar daar is weer iets nieuws op gekomen, om toch terug te kunnen verdienen wat ontbrak, de jaarlijkse health check voor honden vanaf 7 jaar.

Als je dit soort discussies met een dierenarts aan gaat, dan moet je weten waar je het over hebt en dat claimen. Zeker niet over de email, daar zitten die mensen echt niet op te wachten. Ga een gesprek persoonlijk aan. Jij wilt dit en zo niet, dan ga ik ergens anders heen. Jij bent koning, niet je DA. Maar lees je in, zodat je weet waar je over praat.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door