Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door me and my boys
ontwormen doe ik hier niet evenals enten alhoewel, ik laat ze wel voor weill enten.
Volgend jaar ga ik met de jongens naar tannetje om ze te laten titeren.
titeren is het bepalen of je hond nog genoeg beschermd is tegen de bepaalde ziektes waarvoor ze geent zouden moeten worden.
Zijn ze nog genoeg beschermd dan hoef je je hond niet te laten enten.
Is ie maar voor bepaalde ziektes beschermd dan kan je altijd nog bij enten voor hetgeen wat beneden de waarde zit.
Als je zorgt dat je een bewijs krijgt dat je hond voldoende beschermd is, is dat voldoende!

ps, vince vraagt of ie die foto uit je onderschrift mag hebben :smitten: :smitten:
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 17 nov 2008, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dogsunlimited
Afgelopen weekend ontlasting van drie dagen opgespaard en dinsdag voor ontlastingonderzoek.
Dit is het derde jaar dat er niets aan worm is gevonden.
Door sandrra
Dark-Flame schreef: Hoi Sandra,

Is titeren dan voldoende voor b.v. een land als Duitsland of Spanje en wat houdt dat titeren nou precies in?

Groetjes,
Yvonne & Flame ;)
Ja dat is voldoende. Als je hond voldoende antistoffen in zijn/haar bloed heeft. En anders bij laten enten, maar dan alleen de stof die te laag in waarde is.
Wel zorgen dat het in je boekje staat.
Rabiës ben je verplicht, maar die hoef je maar 1x in de 3 jaar te laten zetten.
Door Chaos
Dark-Flame schreef: Is titeren dan voldoende voor b.v. een land als Duitsland of Spanje en wat houdt dat titeren nou precies in?
Voor het buitenland hoef je alleen maar rabiës te laten enten. Eens in de drie jaar. Verders niks.
De andere "gebruikelijke" entingen zijn juist voor Nederland. (Vaak verplicht gesteld door hondenscholen, shows etc.)
Laatst gewijzigd door Chaos op di 18 nov 2008, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kojak
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door me and my boys
Dark-Flame schreef: Bedankt voor julie antwoorden. :thumbup:

En even :offtopic2:: nog een leuke voor Vince

Afbeelding

Groetjes,
Yvonne & Flame ;) ;)
hangt nu in z'n bench, vince ligt te zwijmelen!!!
Door Esther11
Kan dat titeren gewoon bij de da of moet je daarvoor naar iemand speciaal. Deed mijn honden ook niet meer enten alleen vorig jaar omdat ze toen mee op vakantie gingen ja en rabies maar dat ben ik verplicht hier in duitsland.
Door vagebond
Ik heb laatst de paardenmest laten onderzoeken bij het Woud, ik zag op hun site dat ze ook oa hondenontlasting controleren op evt wormen. Dus dat ga ik in de loop van dit jaar doen. Heel makkelijk, alles gaat gewoon over de post. De uitslag en advies per email. Ik hoefde onze paardjes niet te ontwormen, en als je moet ontwormen, weet je ook welke wormen je moet bestrijden. Ga dit voortaan zo doen. Gr. Ingrid
Door Hitam
vagebond schreef: Ik heb laatst de paardenmest laten onderzoeken bij het Woud, ik zag op hun site dat ze ook oa hondenontlasting controleren op evt wormen. Dus dat ga ik in de loop van dit jaar doen. Heel makkelijk, alles gaat gewoon over de post. De uitslag en advies per email. Ik hoefde onze paardjes niet te ontwormen, en als je moet ontwormen, weet je ook welke wormen je moet bestrijden. Ga dit voortaan zo doen. Gr. Ingrid
Klopt, is een goed lab.
Esther11 schreef: Kan dat titeren gewoon bij de da of moet je daarvoor naar iemand speciaal. Deed mijn honden ook niet meer enten alleen vorig jaar omdat ze toen mee op vakantie gingen ja en rabies maar dat ben ik verplicht hier in duitsland.
Hier in Nederland zijn er een aantal dierenartsen die de sneltest van Biogal gebruiken. Dat is een Israelisch bedrijf dat ze maakt. Geen idee of dat in Duitsland ook verkocht wordt. Het wordt hier in Nederland verkocht door NML Health.
Laatst gewijzigd door Hitam op vr 09 jan 2009, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bika
Als je je honden laat titeren is dan de uitslag direct bekend?
Bij titeren wordt er dus een klein beetje bloed afgenomen (prikje) en gekeken of er geënt moet worden of niet.
Als er dan wel geënt moet worden krijgen ze dus 2 prikken.
Is de uitslag niet gelijk bekend moet je ook nog een keer terugkomen.
Door Deesje
titeren doen ze idd door wat bloed af te nemen, vervolgens is er een klein half uurtje nodig om de bepaling uit te voeren en is de uitslag bekend. en als 1 vd waarden te laag is is er inderdaad de optie om gelijk te enten.. ik neem dat extra prikje graag erbij als blijkt dat er te weinig geheugencellen zijn opgebouwd.. je ent dan niet zomaar maar weet zeker dat het 'nodig' is.. die paar euro maken dan ook niet meer uit..
Door Bika
Deesje schreef: titeren doen ze idd door wat bloed af te nemen, vervolgens is er een klein half uurtje nodig om de bepaling uit te voeren en is de uitslag bekend. en als 1 vd waarden te laag is is er inderdaad de optie om gelijk te enten.. ik neem dat extra prikje graag erbij als blijkt dat er te weinig geheugencellen zijn opgebouwd.. je ent dan niet zomaar maar weet zeker dat het 'nodig' is.. die paar euro maken dan ook niet meer uit..
Dank je wel. Ik zal het de volgende keer eens met mijn DA overhebben.
Als de waardes goed zijn wordt dit dan ook in het boekje vermeldt.
Door kira
Bij ons staat de uitkomst in het boekje. En we hebben de streepjes meegekregen, kunnen we de volgende keer de nieuwe uitslag met de oude vergelijken om te zien of het ook achteruit is gegaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door