Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door dogsunlimited
Lizzy schreef: Het lijkt me dat als wij hier echt een merk hebben dat bij 99% aan slaat: het wel over wordt genomen? Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat zal werken... Misschien ook niet. Of misschie zit Schultz er naast en is dit data van 5 jaar geleden toen dat misschien nog wel het geval was...?

Geen idee. Dit antwoord is begin januari 2008 gegeven aan iemand met dezelfde twijfels als ik.
Op mijn website heb ik een onderzoek van mei 2000. Er zijn recentere in omloop, maar daar moet je voor registreren.

Oh, dat zou kunnen hoor, dat weet ik niet. En die Fransen zijn wel vaker slim. Zij hebben ook hun militairen niet gevaccineerd voor de Golf Oorlog en frappant genoeg lijden vooral Amerikaanse en Canadese soldaten aan de afschuwelijkste (Gulf War) ziektes en de Fransen niet.
Ik ga vandaag lezen!
Ja, dat is ook zo frapant.
Door dogsunlimited
Lizzy schreef: Kan het ook zijn (vroeg ik me ineens af) dat Intervet de afgelopen anderhalf jaar heel veel onderzoek heeft gedaan naar de Lepto enting en dit gewoon nieuwe data is? Ik bedoel, ze hebben niet voor niets ook nog maar kort een 3 jarige registratie voor de andere entingen, dus blijkbaar zijn ze druk bezig? (en hebben ze weer heel veel proefdieren geofferd).
Die mw. Sch. die ik nu had, sprak over een 'recent onderzoek'.
En uiteraard kan ik als simpele hondenbezitter niet aan die data komen, daar had ik al naar gevraagd natuurlijk.
Door dogsunlimited
Hitam schreef: Ik vermoed dat je gewoon een andere dierenarts van Intervet aan de lijn hebt gehad dan 1,5 jaar geleden.
Ik vertrouw hun informatie voor geen meter.

Bacteriële vaccins (en infecties) geven wel meer cellulaire immuniteit dan antilichamen dus dat kan wel kloppen. Maar die blijft volgens mij niet heel lang.
Je zou eigenlijk naar de concrete onderzoeken moeten vragen en kijken wat ze nu precies onderzocht hebben, met hoeveel dieren en wat de uitslagen zijn.
En over dat uitscheiden van leptospiren in de urine. Wat voor zin heeft het dat het verdund wordt? Ze zitten er in of niet.
Ik heb begrepen dat dat is onderzocht binnen drie maanden na de vaccinatie. En het is zeer waarschijnlijk dat het daarna al snel minder wordt.
En die 18 maanden, daar geloof ik ook niets van. Laat ze maar komen met de onderzoeken.
Ik twijfel inderdaad of ik 1,5 jaar geleden dezelfde heb gesproken. Toen in november 2006 heb ik wel dezelfde gehad voor de info over de driejarige registratie die toen rond kwam. Heb 2x contact gehad toen.
Van mw. Sch. herkende ik de stem ook amper. ???
Zou dat via de Diergeneeskundige Faculteit op te vragen zijn?
Door dogsunlimited
Lizzy schreef: Ik ben bang dat er in het boek van Catherine Diodati niks nieuws staat over Lepto. Ze schrijft dat in het vaccin maar 2 serovars zitten en er geen cross immunity is tussen serovars. Maar dat is oud. Want in het US vaccin zitten tegenwoordig 4 serovars. Oh, ze schrijft ook dat het nauwelijks voor komt, behalve eens een uitbraakje hier of daar. Jammer, maar hier hebben we niks aan...
Bedankt voor het opzoeken. Jammer!
Door Hitam
SandraH schreef: Ik twijfel inderdaad of ik 1,5 jaar geleden dezelfde heb gesproken. Toen in november 2006 heb ik wel dezelfde gehad voor de info over de driejarige registratie die toen rond kwam. Heb 2x contact gehad toen.
Van mw. Sch. herkende ik de stem ook amper. ???
Zou dat via de Diergeneeskundige Faculteit op te vragen zijn?
Nee, die bemoeien zich niet met onderzoek van de farmaceuten. Of in elk geval zullen ze er niets over zeggen.
Ze kunnen dat geheim houden als ze willen.
Ook handig :( ivm alle dierproeven die nu door elke fabrikant weer opneiuw moeten worden gedaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door