Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door elianne
Mijn Leonberger ook te laat geconstateerde Giardia met alle gevolgen van dien! Onderschat deze parsiet niet!! Heb je een gezonde volgroeide hond...dan is er niets aan de hand, maar heb je een pup of een hond met weinig weerstand dan kunnen de gevolgen ernstig zijn. Spreek uit ervaring, wist eerst ook niet wat Giardia was...Nu wel! na veel lezen ben ik zeer alert op mijn hond. Dus denk aub hier niet te gemakkelijk over
Door Nyncke
Even een vraagje van totaal andere orde, kan giardia ook door katten worden overgebracht?
Dus iemand met 20 katten en er komt een pupseltje van 8 weken in huis>
Door Bennie
Sorry, als ik je verhaal zo lees is er door de DA dus een verkeerde diagnose gesteld. Azul had ook giardia (veel honden uit het buitenland overigens), heb de boel hier met stoom ontsmet en hem en Kayla op Metrazol gehad, de andere honden op Panacur. De eerste herhalingstest bleek de giardia over (maar ik had de boel dan ook wel erg grondig ontsmet hier :P)

Overigens heb ik zo een afspraak bij de HA om mezelf voor de zekerheid nog even te laten testen.
Nyncke schreef: Even een vraagje van totaal andere orde, kan giardia ook door katten worden overgebracht?
Dus iemand met 20 katten en er komt een pupseltje van 8 weken in huis>
Ja.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door